Absolut - jag gjorde likadant när jag byggde till mig själv senast. Det är lätt att det drar iväg när det gäller såna där prylar speciellt om man är lite intresserad :)

Var inblandad i ett projekt till en privatkund för ett tag sedan där GIRA-fakturan landade på ca.2Mkr!
 
Arkitekten2 skrev:
Absolut - jag gjorde likadant när jag byggde till mig själv senast. Det är lätt att det drar iväg när det gäller såna där prylar speciellt om man är lite intresserad :)

Var inblandad i ett projekt till en privatkund för ett tag sedan där GIRA-fakturan landade på ca.2Mkr!
Precis! Jag har inget behov av att motorvärmaren ska starta när jag spolar på muggen och kaffebryggaren ska slås på 3sekunder senare... det löser jag själv isåfall :D

2mkr... :cool: joooråsatte.... Kul projekt att vara inblandad i kan jag tänka mig!
 
Ja, det var elrum istället för elskåp där :)
 
det är det som gäller nu alltså... jag som ska bygga skorum till frugan borde ju faktiskt bygga en teknikrum till mig själv.... och en studio... och ett biorum... och ett redigt spa... och.... hmmm nån som vet vart man kan köpa mer pengar, jag kommer behöva massor!
 
Sådärja...

gips.jpg

Gipsat klart väggarna och gjort väg för framledningsrören till golvvärmen.
På lördag får jag eventuellt assistans av min far, då ska taket gipsas!
 
Redigerat:
Gips uppe på halva taket.

Undertecknad skruvar gips
tak1.jpg

Gles, cc300 nuförtiden ;)
tak2.jpg

Resultat:
tak3.jpg
tak4.jpg

Imorgon fortsätter vi med andra sidan...
 
Redigerat:
Kanon! Bra jobb!

Hur mår lillan?
 
wallden_66 skrev:
Kanon! Bra jobb!

Hur mår lillan?
Tackar!

Hon mår prima! Hon börjar ju bli stor nu. Drar stlk 56 nuförtiden ;)
 
Helgens resultat:

gips1.JPG
gips2.JPG
gips3.JPG
gips4.JPG
gips5.JPG
gips6.JPG
gips7.JPG
gips8.JPG
gips9.JPG

Nu har jag en vecka på mig att lägga golvvärmen. Så ikväll börjar jag glesa golvet.
 
Redigerat:
Ser fint ut som fan, är inte avundsjuk på spackel o slipjobbet du har framför dig...
 
MagnusSt skrev:
Ser fint ut som fan, är inte avundsjuk på spackel o slipjobbet du har framför dig...
Haha, det är en av de få jobb i denna renovering jag hyr in hjälp för. Det brukar gå 10ggr snabbare då!
 
Låter som ett oerhört smart val;)
 
MagnusSt skrev:
Låter som ett oerhört smart val;)
Om jag hittar nån som kan få det klart igår och kostar gratis så klart... men det ska nog lösa sig! :wow:
 
Kom igång med glesreglingen av golvet idag. Tog en stund att få till vändmallar och hur jag ville ha läggningen men sen rullade det på ganska bra.

gles.JPG

Fortsättning följer...
 
Redigerat:
Idag har jag varit "ledig" och åkt med stora dotterns dagis till skansen. Helt slut efter att jagat runt med 15 6-åringar som alla är på väg åt olika håll!

Sen blev det 2 timmar bygg på det innan luften gick ur mig.

gles.JPG
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.