Omöjligt att svara på en sådan fråga.
Beror på köpare, läge, skick osv osv.

Mao så kan en pool vara kanon investering lika gärna som att fastigheten kan tappa i värde.

Sedan ska man ju inte glömma bort att man har en enorm glädje av poolen när man har den och livets fröjder
Är inte gratis.

Sedan när det kommer till skötsel av poolen så beror det ju på hur man väljer att göra. För oss blir det inte många minuter i veckan. Slänga i en klorpuck samt att stoppa i poolroboten är nog mindre än en kvart i veckan.
Men har man mycket budgetprylar så drar ju tiden iväg, kanske man behöver lägga ett par tre timmar i veckan.
 
Ska vara en pool som marlenes eller den som billy bäver länkade till innan jag skulle betala särskilt mycket extra för att ha pool.
 
Nja, men kanske 200 000 kr? Att gräva kanske kan gå på en 50 000, sedan materialet och arbete på det. Han som byggde den jobbade på ett stort byggföretag och hade fri tillgång till cement har jag förstått. Mosaik kan man få ganska biligt idag, vi köpte Bauhaus billigaste variant till poolkanten.

kamilenski skrev:
Marlene.

Eran pool hade kostat ca 1 000 000:- idag att gjuta och rusta.
Så visst är den speciell :)

___________________________________________________

Själva funderar vi på en pool för 100 000:- max!
Men bara funderar.
 
Kostar en gjuten pool från 1000000:- !
Murat av Leca 120000:-/300000:-.

Det är bara den gjutna som tillåter mosaik eller klinker i.

Nu vet du vad du har Marlene ;)
 
Redigerat:
Men de dagar som man vill bada har varit många de senaste två somrarna. Att äta frukost på altanen och sedan hoppa i poolen som är 29 grader varm är inte fel. Att ta ett dopp när man klippt gräset är inte heller fel. Det finns hur många anledningar som helst till att bada i poolen på sommaren tycker jag. Många pratar om att det är så himla jobbigt med pool. Jag avsätter betydligt mindre tid för att rena poolen än vad jag gör för gräsmattan. Man håvar upp några löv ibland, eller backspolar någon minut. Vi har ett simpelt överdrag på våran pool som man helst tar av tillsammans då det går fortast. Det tar två minuter att snäppa loss samtidigt som man viker ihop det. Så sammanlagda tiden i veckan är mindre än 15 minuter skulle jag vilja säga. Att klippa gräsmattan tar dubbelt så långt tid.
 
Bygg med dorocell eller sundoliy kub .Då kan du göra det helt själv och det blir mycket bättre än med leca.
 
Sundolit Kub skulle det stå.
 
jerk.

Tack för tipset. Här får du ett tips tillbaka.
Du har några timmar på dig att redigera ditt inlägg. Då behöver man inte mata på flera. Du kan tom radera ;)
 
kamilenski skrev:
Kostar en gjuten pool från 1000000:- !
Murat av Leca 120000:-/300000:-.

Det är bara den gjutna som tillåter mosaik eller klinker i.

Nu vet du vad du har Marlene ;)
Oj, det hade jag inte en aning om. Fast andrahandsvärdet är nog ändå på max 100 000 är jag rädd.
 
Det är just det som är ursprungsfrågan ...
värdet ...
 
kamilenski skrev:
jerk.

Tack för tipset. Här får du ett tips tillbaka.
Du har några timmar på dig att redigera ditt inlägg. Då behöver man inte mata på flera. Du kan tom radera ;)
Det var bra, det har jag inte tänkt på d^_^b
 
Det finns ju idag rätt stora plaskpooler på tex toys'r us som jag tror funkar utmärkt om man inte har några stilkrav eller behov av att dyka. Sådan ska vi köpa.
 
byggankan skrev:
Det finns ju idag rätt stora plaskpooler på tex toys'r us som jag tror funkar utmärkt om man inte har några stilkrav eller behov av att dyka. Sådan ska vi köpa.
....eller har tid med skötsel, fixa värme, riktig reningsanäggning plus att det i TS syfte absolut inte höjer något värde på fastigheten.

Sedan är ju mysfaktorn ganska låg om man har fyllt 10 år....

Men för små bar som badar i 18gradigt vatten o inte ryr sig så mycket är det en kul grej några vackra sommardagar
 
Snarare, har inte LUST med skötsel...

Att ha en pool tror jag är ok. Spec om den kan täckas och nyttjas vintertid.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
....eller har tid med skötsel, fixa värme, riktig reningsanäggning plus att det i TS syfte absolut inte höjer något värde på fastigheten.

Sedan är ju mysfaktorn ganska låg om man har fyllt 10 år....

Men för små bar som badar i 18gradigt vatten o inte ryr sig så mycket är det en kul grej några vackra sommardagar
Jag ska köpa den åt mig :) förra året badade jag i min då 1-åriga dotters lilla lilla plaskpool.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.