Blev en lugn söndag men familjen. Men slog ihop grunden till RGB-Lådan som kommer sitta infälld i väggen över lilla bänkmodulen...

3D-modell av ett köksdesignkoncept med en bänkmodul och en infälld RGB-låda i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundkonstruktion av en infälld RGB-låda monterad på en isolerad vägg under byggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lugn vecka med familjen väntar så nya tag nästa vecka!
 
Redigerat:
Fick lite tid över idag så det blev en sväng till byggmax och fyllde ett släp med osb.

Resultat

Inre byggarbetsplats med oisolerade OSB-väggar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inredning av ett rum under konstruktion med OSB-skivor, isolering synlig i taket, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Idag kom ett packe med foderrör och annat... Imorgon kommer borrfirman och gör 150m hål i gräsmattan!
 
Redigerat:
It´s a dirty job!

Person i smutsig arbetsklädsel arbetar med borrutrustning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
7 timmars brum brum och 200m hål klart utan konstigheter.
 
Du skrev att du är VD för byggföretag, hur kommer det sig att du köper material på Byggmax? Handlar ni där på jobbet? Bara en nyfiken fråga:)
 
LAINE skrev:
Du skrev att du är VD för byggföretag, hur kommer det sig att du köper material på Byggmax? Handlar ni där på jobbet? Bara en nyfiken fråga:)

My question exactly!
(Byggföretag kör ju med bakbonus!)

Vad var det för grejer från england du köpte?

Ser bra ut! kul att följa!
 
LAINE skrev:
Du skrev att du är VD för byggföretag, hur kommer det sig att du köper material på Byggmax? Handlar ni där på jobbet? Bara en nyfiken fråga:)
För att fatta mig kort så är det jag själv som bygger mitt hus, inte firman :) Sen håller det mesta på byggmax exakt samma kvallitet som på beijer.

Sen är företaget snarare ett företag inom byggbranchen än ett renodlat byggföretag. Vi bygger inte altaner och renoverar folks vardagsrum :)
 
TomasTe skrev:
My question exactly!
(Byggföretag kör ju med bakbonus!)

Vad var det för grejer från england du köpte?

Ser bra ut! kul att följa!
Sakerna från england är ett Radio-bus system för trådlös styrning av belysning. Innebär att all belysning kan styras helt fritt via fjärrkontroll eller knappar på väggen. Googla på Gira Radio-bus så hittar du massor.

Med tanke på hur pundet står i förhållande till kronan så är det väldigt trevligt att handla från england nu också! Köper mina verktyg där också, billigare än svenska grossistpriser ex moms. d^_^b
 
Det blev mer grill och vin i helgen och mindre bygg... Men 4 av 6 väggar är klädda med osb.

Målsättning för veckan. Bli klar med osb'n och gipsa taket.

När taket är gipsat är det dags att glesa golvet för golvvärmen. När det är klart ska väggar gipsas, golvet läggas, allt målas, köket byggas, och elen kopplas. Sen är det klart..... typ ;)
 
3 timmars bygg idag. Nästan all osb är uppe.

osb3.jpg

Kvällsol :cool:
osb4.jpg

osb5.jpg

osb6.jpg

Kanske dags att städa lite... Men det är roligare att bygga :wow:
 
Redigerat:
Alltid lika roligt och se andras framsteg!

Kommer följa denna med spänning!
 
imorgon kommer ett lass gips!
 
TomasTe skrev:
Alltid lika roligt och se andras framsteg!

Kommer följa denna med spänning!
Kul att höra! Jag kämpar på bäst jag kan!
 
O innan gipsen kommer flikar jag in en fråga, är det 30cc mellan 28x70? Ser ut som 60?
 
TomasTe skrev:
O innan gipsen kommer flikar jag in en fråga, är det 30cc mellan 28x70? Ser ut som 60?
Stämmer, cc 60.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.