Så det lönar sig fortfarande att köpa PVC fönster direkt ifrån Polsk leverantör? Jag ska beställa 15st fönster, Drutex verkar vara väldigt populärt kvalitétsmässigt och prismässigt.

Någon som kan ge mer info nu 2011?

Tack på förhand!
Mvh
 
Undrar detsamma
 
21 fönster jag och förhandlar med åter försäljare från Drutex 3 gals IGLO 5 CLASSIC,
har fått bästa pris hit tills med allt montering satser leverans och montering, jag hitta inte bättre kvalitet och pris.
 
fredd72 skrev:
Hej alla ni som funderar på att sätta in PVC fönster.

Jag har letat runt på internet efter fönster under en lång tid och efter kontakt och besök i KAERRMAN´s butik i Hörle stax utanför Värnamo så är alla mina fönster nu monterade. Allt sköttes utan några som helst problem, allt ifrån beställning,frakt och montering.
Jag beställde totalt 13 enheter: 8st Fasta fönster, 3st Öppningsbara fönster, 2st Helglasade altandörrar. Jag betalade 31 800kr för fönster + montering. Montering= borttagning av gammla fönster+insättninng av nya fönster. Slå det om ni kan! d^_^b
Jag kan varmt rekomendera alla som funderar på fönsterbyte att ta kontakt med Hampus på www.kaerrman.se så lovar jag att ni inte blir besvikna.
Det lät inte alls farligt. Jag är lite feg av mig och vill gärna köpa mina fönster genom en svensk leverantör och även låta dem sköta montering och demontering.

Priset du uppgav är ett totalpris med montering om jag förstått det rätt? Har du utnyttjat ROT-avdraget då eller?

Jag klarar inte en vinter till med de skitfönstren jag har. De är från när huset byggdes -68 och det är kallras överallt.
 
#redigerat#
Värst vilka sympatier du har för ett företag som du just råkat hitta på Internet!
"redigerat#
Vill du handla där så varsågod, det är dina pengar. Men varför skriver du ett inlägg på forumet om du redan vet vad som gäller? Det var väl inte för att göra reklam för företaget i fråga?

#Visst var det det han försökte! #
morsan/moderator
 
Redigerat av moderator:
Fönsterforumet är det mest reklamsmittade av alla forum :)
 
Ja, det och Inredning :D Men ni är duktiga som upptäcker dem så snabbt d^_^b
 
Men man kan låta dem svettas lite först...
 
Då ämnet redan är uppe på tal: Med risk för att låta som ytterligare en reklampost - särskilt med tanke på hur lite posts jag har gjort tidigare... Men, men - jag vill i alla fall dela med mig av mitt köp av PVC fönster främst för att denna tråd varit inspiriation för mig vid mitt fönster köp.

Under sen-hösten (förra året) begärde jag in offert från ett stor antal PVC fönster säljare i Sverige (de flesta hade jag snappat upp från denna tråd). Försökte mig också på att få tag direkt av någon leverantör i Polen, men jag vågade inte riktigt att gå vidare med det.

Jag köpte 7 enheter (varav två stora skjutpartier) - och de billigaste offerterna jag fick in var från Zodiak (zodiak.se) och Innovativa fönster (infonster.se). Valet föll på Zodiak främst pga bolaget varit registrerat sedan slutet på 90-talet, så det kändes som en säkerhet ifall något skulle gå snett. Iom att jag bor i Stockholmsområdet var jag även förbi och kollade på deras fönster.

Jag har bara gott att säga om dem. Mycket hjälpsam både under försäljningprocessen (vilket iofs är självklart) trots att det drog ut på tiden och blev en del ändringar utifrån hur jag hade tänkt mig det hela från början och även efter leverans. Mycket snabb på att svara både per email och telefon. Tyvärr dock ibland lite för snabb - så det gäller att kontrollera offerten noggrant!

Att tänka på för gör-det-självare som inte beställer montering, är att i vissa fall måste ni lossa fönstrerna själva när leverans kommer med lastbil. Kommer de på en stor lastbil finns det risk att den saknar lift - och det kan då bli mycket svårt att lyfta av stora fönster partier (särskilt höga skjutpartier - vanliga fönster är inga problem). Jag hade några skjutpartier som uppskattningsvis vägde 175 kg styck (biltemas vacuum lyftare rekommenderas varmt). Jag hade dock tur som fick mina fönster levererade på lastbil med lift.

Men visst det är ju först när något går fel som man får reda på hur pass bra ett bolag verkligen är, men so far so good för min del.

/Magnus
 
Redigerat:
Jag ska beställa fönster nu och när jag kollade upp en tänkbar leverantör såg jag att konkurs var inledd, kan ju vara bra att veta om ni inte tänker på att kolla upp innan ni beställer.

http://allabolag.se/5562378215

http://www.takfönster.nu/

Heter också 7x7 i Hva
 
Jag har precis beställt nya fönster,

5 st 2050 x 1300 mm - dreih-kipp
2 st 1050 x 1300 mm - fasta
3 st 690x690 mm frostade - dreih-kipp
1 st 800 x 2100 mm - fast
2 st altandörrar, helglas, säkerhetsglas.

Fönstrena går på ca 55 000 inkl moms och arbetet för ca 29 000 kr (efter root)
Har fått ett fast pris på *allt*, inkl fönstersmygar i mdf - lackas av leverantören, lackade lister på insidan, fönsterbleck och fönsterfoder på utsidan.

Letade först på billiga polska fönster, men insåg snart att jag inte skulle orka / ha kunskapen om att montera fönstrena, så det får bli ett proffs som gör det. Fönstrena känns riktigt bra, snygg profil etc.

Runt den 17:e Augusti ska fönstrena komma och installationen beräknas ta ca 5 dagar, då är även kakling av fönstersmygen i badrummet inräknat.
 
Vilken leverantör valde du då Magnus? Jag är inne på att beställa från mentafönster
 
Jag kollade oxå med menta, de var billigare när det gäller fönsterpriserna, drygt 39000 kr. Arbetskostnaden tog jag aldrig in pris på. Jag valde fonsterbyten.nu.
 
Efter att ha jämfört och fått offerter hos flera leverantörer svängde jag inom Nöbbelövs Fönster som finns i gamla macken i Nöbbelöv söder om Kristianstad längs E22.
Eftersom jag hade en färdig offert med mått och allt på varje fönster var det lätt att göra sig förstådd trots språksvårigheter.

Totalt gällde det 21 st fönster i varierande bredd mellan 500 och 2000mm x 1500 i höjd.
Jag valde att sätta så många fasta fönster som möjligt. Sju öppningsbara fick räcka. Modellen blev flaggfönster med spröjs i de två smårutorna upptill. Vita fönster och handtag i silver. De två i badrummet med frostat glas.
Tillverkaren är Drutex och modellen Iglo 5 Classic med tvåglas argonfylld enerigkasett.

Offert på annat ställe:
85.000 inkl moms

Pris i Nöbbelöv:
47.000 inkl moms, levererat hem och avlastat

Jag tror att det var väldigt väldigt billigt...
 
...och jag tror att ditt första inlägg här på forumet är ett rent och skärt reklaminlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.