Ja, i motsats till http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/170518-det-vaersta-ni-vet.html Så kan det ju vara kul att dela med sig av det man faktiskt tycker e skitkul med sitt hus o sina projekt.

En av de bästa grejerna med olika projekt, det e ju helt klart den där kalla ölen efter man e färdig o man kan sitta o begrunda sitt verk trött sleten o dan:)

Andra saker som jag tycker e roliga/trevliga det är färdigställande grejer, hänga tapeter, lägga parkett, sätta upp lister. Det där sista som gör att allt jobb känns värt det.(har precis lagt in ett golv ikväll o har bara listerna kvar så det kan vara därför jag gillar det just nu)

Hur resonerar ni?
 
Det bästa jag kan komma på som har med hus grejandet att göra just nu är nog när jag öppnar locket på min T12+3 T-Loc. :)
 
En stor mugg kaffe
Rock i lurarna (Three Days Grace och Shinedown de senaste dagarna)
Gott om tid
Bra verktyg
Ett projekt som ger synligt resultat, typ lägga golv.

Då är det svårt att inte trivas! :)
 
Komma hem efter en dag på kontoret, skyfflar 1or och 0or till vardags. Inte så konkret mao ;)
Dra på sig jobbar kläderna och gå igång med något handgripligt, vilket innefattar ALLT utom murning och putsning :D

Sånt ger mig energi !

//Jante

P.S gillar för övrigt din ide om det bästa vi vet MagnusSt, lite osvenskt och långt ifrån min Jante lag :D D.S
 
Redigerat:
Självklart tillfredsställelsen när något projekt är klart.
Men även när man tar fram någon av de dyrare maskinerna och de klarar av utmaningen man står inför utan några som helst problem :)
 
Jag förutsätter att tråden handlar om "Det bästa du vet" som har med husbygge att göra. Annars kan det lätt spåra ur.
Jag gillar bäst de moment som ger ett väldigt påtagligt resultat. Som en stomresning. På morgonen är där en tom platta, på kvällen står där ett hus! (Ja, regelstommen till ett hus, men i alla fall...)
 
skalman1 skrev:
Det bästa jag kan komma på som har med hus grejandet att göra just nu är nog när jag öppnar locket på min T12+3 T-Loc. :)
Skalman - Varför har inte jag en byxkrok på min T12? :S Är det ett tillbehör?
 
att spackla och slipa väggar, måla är inte så tokigt heller. Så länge man har mycket tid på sig då kan jag hålla på i timmar. Vågade inte riktigt skriva det i andra tråden med risk för tråkningar eftersom de flesta verkar tycka det är skit...
 
mycke_nu skrev:
...Rock i lurarna (Three Days Grace och Shinedown de senaste dagarna)
Gott om tid
Bra verktyg
Ett projekt som ger synligt resultat, typ lägga golv.
+1 på den! d^_^b
Kaffet kan jag vara utan..
 
Det mesta kan vara ganska roligt, mycket beror på förutsättningarna. De faktorerna som jag tycker gör något roligt.

1. TID - Vetskapen om att man inte ska upp till jobbet dagen efter och att man måste stressa är guld värd.

2. Bra verktyg och att man har allt man behöver hemma.

3. Skön musik på i bakgrunden, som någon var inne på tidigare fungerar Three Days Grace bra.

Med dessa förutsättningar kan även grejer som tar lång vara relativt roligt. Att fila på en golvlist till perfektion kan vara en mardröm om man vill bli klart med ett rum innan helgen är slut. Finns det dock ingen tidspress så känns det inte direkt pressande.
 
Musik är ett måste, men kanske ska anpassas lite efter jobbet som ligger framför en ;)

Bila betong kanske kräver lite tysk industri rock t.ex :D

//Jante
 
Alltså, jag trivs nått så kopiöst hemma och det blir inte mycket bättre än så här......

Normalt sett tycker jag det bästa är när man verkligen får jobba med ett projekt man känner för, det brukar också ge det bästa resultatet, men nu så här nu mitt i bygget tycker jag det bästa är när man kommer i mål med ett projekt, helt enkelt så man känner att det går framåt, vid ett nybygge blir projektlistan lätt låååång och stora projekt som har en tendens att bli sega å tråkiga känns just nu extra sköna att kryssa av:)

Några grejer är A&O för mig för att det ska hända grejer hemma!

1. Tempomusik!!!!!, en fet spotifylista vid namn TempoRock gör susen (och min fru galen)...
2. Energidrycker, klämmer man i sig si sådär 3 st på en förmiddag händer det grejer hemmad^_^b
3. Inga barn hemma, älskar de små liven men det är t.m.f omöjligt att få nått gjort med dem hemma, innan man vet ordet av snickrar man trädkojor eller spelar boll i stället;)
4. Mat snabbt när blodsockret sticker (tacka gode gud för Gorbys piroger, varm mat på en minut)
 
Redigerat:
hahalj
Det bästa jag vet...är
- att se projektet växa fram och veta att det är mina idéer som förverkligas
- att lösa problem som jag som hobby- och fritidsbyggare inte visste att jag kunde lösa
- att njuta av det färdiga resultatet så jag kan börja planera för nästa projekt...
 
Njutningen att göra något ligger i att absorberas i det jag gör. Det jag gillar är att regla väggar, montera panel eller takpapp och liknande saker. Finliret är inget för mig för då är det för mycket "duttlande" som kräver att jag slutar jobba med händerna och behöver tänka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.