Kunde inte sitta still en hel dag så det blev ett par timmar. Fick upp resten av glespanelen i taket.

Nyinstallerad glespanel på ett isolerat tak i ett oavslutat byggprojekt med synliga isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
En heldags arbete och nästan alla elrör är dragna.

Nya rör dragna till centralen i källaren (som ska bytas vid tillfälle).
Nydragna elrör kopplade till en elcentral i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


El till köksön
Nydragna elrör i en renoveringssituation, ledningar mot vägg och genom golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den gamla kanalen för radiatorslingan huserar numera en bunt elrör.
Nya elrör dragna längs golvet och väggen i en byggarbetsmiljö med isolering och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Framdraget för Radio-bus central, det blir en hel del rör.. gått omkr 180m rör idag.
Nyinstallerade elrör i olika tjocklekar draget till en elcentral på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


LED i smygarna
Nydragna elrör längs taket i en oisolerad byggnad under konstruktion med synlig isolering och utsikt till trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Grymt effektiv och väldigt bra resultat! d^_^b
Längtar efter att få se slutresultatet, kul att du uppdaterar så ofta med bilder.
 
Tippen skrev:
Grymt effektiv och väldigt bra resultat! d^_^b
Längtar efter att få se slutresultatet, kul att du uppdaterar så ofta med bilder.
TACKAR!!:wow:

Jo, jag lovar att jag också längtar efter att se slutresultatet! Tror även min sambo skriver under på det ;)

Har precis lagt en liten order till elbutik.se. Vägguttag, kabel, trafos osv...

Med lite tur så får jag ut elektriker innan jag hinner börja med OSB/Gips... surt att behöva riva ner om man missat nått rör....
 
Fan, man får ju ångest över sitt eget långsamtgående jätteprojekt varje gång man tittar in här :)
Skulle du kunna ta nån bild till på ditt skjutparti? Är det verkligen PVC? De jag tidigare sett (och det jag har omonterat) i PVC får en 7-8 cm hög tröskel när dörren är öppen. Ditt parti verkar vara precis som ett Hajom eller liknande träskjutparti.
Hittar inget skjutparti på Sveafönsters webb. Vad är det för mått och vad gick det lös på?
 
jeppeknaster skrev:
Fan, man får ju ångest över sitt eget långsamtgående jätteprojekt varje gång man tittar in här :)
Skulle du kunna ta nån bild till på ditt skjutparti? Är det verkligen PVC? De jag tidigare sett (och det jag har omonterat) i PVC får en 7-8 cm hög tröskel när dörren är öppen. Ditt parti verkar vara precis som ett Hajom eller liknande träskjutparti.
Hittar inget skjutparti på Sveafönsters webb. Vad är det för mått och vad gick det lös på?

Självklart kan jag ta lite foton på skjutpartiet! Skickar upp det här ikväll om jag hinner! Beslag och uppbyggnad är samma som Hajom men det är lite smalare karmar. Dessutom bättre u-värden och underhållsfritt :wow:!! Dock ganska tungt för plånboken. Jag vet inte exakt vad jag fick betala, fick ett totalpris för alla fönster, altandörr, skjutparti och ytterdörr. Men uppskattningsvis omkring 45 tkr. Måttet är 37x21. U=1.0, dubbelhärdat 3-glas med dubbla energiglas samt argon och varmkant. 6+5+6mm glas... bara glasen vägde 150kg st. Vi svor både en och 2 ggr när vi monterade!

Tror SVEA har skjutpartier i alla material.
 
Oj, 45 loppor... Betalade 12 000 för mitt som är 180x220. Jag får nog leva med min tröskel :)
 
jeppeknaster skrev:
Oj, 45 loppor... Betalade 12 000 för mitt som är 180x220. Jag får nog leva med min tröskel :)
Tror Hajom gick på omkr 60tkr för samma mått...
 
Byggde ju lite igår också....

kommer ni ihåg den där snygga TV-väggen jag postade?

Det blir en sån. Dessutom med LED-belysning bakom TVn som givetvis styrs via radio :)
Påbörjad konstruktion av en TV-vägg med träreglar och isolering, inomhus med en stegpall och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
erik_n skrev:
Byggde ju lite igår också....

kommer ni ihåg den där snygga TV-väggen jag postade?

Det blir en sån. Dessutom med LED-belysning bakom TVn som givetvis styrs via radio :)
Hamnar inte tvn lite väl högt? Jag antar att tvn ska in över vattenpasset..
 
Passa på att regla ordentligt bakom TV:n så har du lite valfrihet hur högt den ska sitta sen. Såhär gjorde jag precis.

Och lägg in ett grovt rör i väggen så du kan ha dold kabeldragning!
 
  • garderob2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Tummenmittihandenrick
  • Laddar…
pjkw skrev:
Hamnar inte tvn lite väl högt? Jag antar att tvn ska in över vattenpasset..

mmm... jag har inte bestämt mig ännu... fönstrets överkant är på 1850mm. Så det är inte mer än ca 1m under TV'n ner till golvet. Vi funderar på att ha ett 90cm högt sideboard under TV'n. Det är ju inte tänkt som "tv-rum" utan mer som en umgängesyta med möjlighet att titta på nyheterna till morgonkaffet... eller nått... hmmm
 
vectrex skrev:
Passa på att regla ordentligt bakom TV:n så har du lite valfrihet hur högt den ska sitta sen. Såhär gjorde jag precis.
Tack för tipset! Tror jag kommer sätta 20mm plyfa + 10mm mdf bakom hela tv...
 
Ojojoj vad jag har brottats med placeringen av TV'n idag. Högt eller lågt...

Ja till slut blev det som jag tänkte från början. DVS med överkant i linje med fönstret. Det blir precis 1m från golvet och där kommer vi ha ett 90cm högt sideboard.

Boxern placeras inne i ett fack i väggen, därav det stora hålet.
I förhållande till resten av rummet kommer det bli kalas! Tror jag :blushing:

Det kom en till leverans idag... :cool: Radio-bus leksaker från England (knxshop.co.uk)
Elektronikkomponenter och förpackningar för hemautomationssystem spridda på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har dragit lite mer elrör också. Men röret tog slut och affären har stängt... jobbar vidare när jag köpt mer!
 
Redigerat:
Elen dragen, plastat alla väggar, börjat bygga väggen runt högskåpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.