vectrex skrev:
Vilken energi, man kan inte bli annat än imponerad, bor ni där samtidigt också?

Ser ut som att du valt VP-2 dosor, mycket bra val! Lättarbetade.

Tackar! Ja precis, planlösningen gör att vi faktiskt inte störs speciellt mycket av det. Jag har satt för alla dörröppningar och använder altandörren för att ta mig in till bygget. Kök och vardagsrum har vi byggt tillfälligt i källaren som funkar bättre än förväntat.

Stämmer VP-2 1,5 dosor med regelfästen till alla uttag. Köpte alltid på typ byggmax förut men. Börjar inse att det är värt de extra pengarna för riktiga prylar! d^_^b

Nä... nu ska jag gå ner i källaren och tappa ur vattnet ur radiatorslingan så jag kan fimpa radiatorerna... håll tummarna att jag får ihop det igen innan kvällen, annars blir det till att sova med dunjackan!
 
Elementen borta. Enrörs-system med 16mm järnrör... Inte kalaskul, men jag fick ihop det till slut!
 
första fönstret på plats!

Person i arbetskläder installerar första fönstret i träkonstruktion under husrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Snacka om projekt, keep up the good work!
 
Fönster nummer 2 på plats.
Nyinstallerat fönster i ett pågående byggprojekt med isolering och oavslutade träväggar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



skjutparti på ingång!
Lyftkran höjer ett stort fönsterparti ovanför hus på klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det tar tid när man måste växla av för varje nytt fönster... Dessutom regla ut så dom hamnar där dom ska sitta efter tilläggsisoleringen. Idag ska 1 stooort fönster in samt en altandörr!
 
  • Gilla
robsev80
  • Laddar…
Ännu en byggdag till ända...

Fick lite assistans på eftermiddagen i form av pappa! Han är ledig från jobbet och kör halvtid hos mig denna veckan. Sjukt va allt går snabbare när man är 2.

Då så, en altandörr på plats. Var tvungen att flytta den 15 cm åt sidan för att få plats med högskåpen.
Altandörr under installation i husvägg med byggmaterial och verktyg synliga inuti konstruktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad altandörr i ett delvis renoverat rum med isolering och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hann även växla av för det stora fönstret i vinkeln mot gaveln. Lite stök att få till hörnet bra, men det blev kalas till slut.
Hus under renovering med en nyinstallerad altandörr och byggmaterial spridda på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Konstaterade att huset såg betydligt gladare ut förra sommaren ;)
 
Redigerat:
Ser fint ut! Vad har du för dimension på avväxlingen ovan skjutpartiet? Ska snart göra precis det du gör.
 
jeppeknaster skrev:
Ser fint ut! Vad har du för dimension på avväxlingen ovan skjutpartiet? Ska snart göra precis det du gör.
Tackar!

Ovanför skjutpartiet blir det ingen speciell förstärkning annat än 2st 45x170 eller liknande. Det ska sitta i gaveln och där är det sällan speciellt mycket laster i väggarna. Övriga fönster/dörrhål förstärks med 56x225 limträ. Jag lät en konstruktör räkna på allt så jag slapp ta några chanser. Tveklöst värt nån extra tusenlapp!
 
en dag till i bilder...

Hus under renovering med öppen vägg och byggmaterial utspridda på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus under renovering med byggmaterial och verktyg utspridda framför fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus under renovering med öppna väggar, byggmaterial, och en person som arbetar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


imorgon börjar vi dra elrör!
 
Redigerat:
Snyggt, är det fönster/skjutparti från Veka?
 
Stämmer! Svensktillverkad med dubbla energiglas i 3-glaskassetter. EQ märkt klass A u=0,9!
 
Har också vekafönster men det där skjutpartiet ser inte riktigt ut som mitt. Blir det en hög tröskel när det är öppnat? Var har du köpt dina?
 
P
Varför skriver du inte ut vad det är när du visar en bild? Man blir ju nyfiken
Nu lampa i inlägg #68?
 
jeppeknaster skrev:
Har också vekafönster men det där skjutpartiet ser inte riktigt ut som mitt. Blir det en hög tröskel när det är öppnat? Var har du köpt dina?
Jag kan ta ett detaljfoto på tröskeln idag, men jag har monterat det så att det ska bli minimal tröskel. Köpt dessa av SVEA Fönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.