Zixten skrev:
Kanske inte så lämpligt... Men när sover dom då? Kanske kan vara lite extra bullriga då??
Troligtvis sover 20-åringen hela dagen, som många andra i den åldern. Ett tips till TS, dra på stereon på full volym när ni går till jobbet på morgonen. Stäng av när ni kommer hem.
Annars kan ni försöka prata med sonen igen. Han är ju vuxen även om han påstås ha ADHD.
 
Tror inte att det kommer hjälpa med mer prat med grannen, de verkar ducka bakom hans diagnos och då tro att det är fritt att bete sig hur som helst.
Jag tror det enda som hjälper är moteld, dvs väldigt hög musik dagtid då både sonen och mamman förväntar sig att få sova.
Alternativet är ju att prata med polisen, de bör veta vad för åtgärder som kan tas. Tyvärr är det väldigt svårt med just sådana här saker om man äger fastigheten, lättare i hyresrätter eller bostadsrätter.
 
Det där med hans diagnos var ovanligt fånigt. Många ungdomar idag får diagnosen AD/HD, när det egentligen skulle varit SOB (Självisk, Ouppfostrad, Bortskämd). Även om man nu skulle acceptera hans diagnos, så är det ingenting som gör att han måste spela hög musik på natten. Nån sån sjukdom finns inte.
 
feta på med lite hårdrock innan ni drar till jobbet, gärna samma låt på repeat och vänd högtalarna mot väggen mot grannen... problemet löst :)
 
Ja hög volym på stereon har nog inte så mycket med ADHD att göra :) Det är nog som Anders säger: SOB

Ring störningsjouren !! Vet inte var du bor men i våran brukar det vara ett vaktbolag som kör ut och bankar på deras dörr och ber dom skruva ner.
Fortsätter spelandet så är det bara att ringa igen.. Det brukar ju heta att man "får störa" fram till ett visst klockslag.. Efter det så hade jag ringt varje gång han drar igång stereon.
 
Man kan ju inte motivera tokigheter med ett handikapp...
ADHD är ingen ursäkt för att förpesta sin omgivning.
Vilken Snorunge och "white trash" till mamma!!
 
Dra på fullvolym när morsan försöker sova !!!! Men en bra bashögtalare !!!!
 
ring störningsjouren Varje gång. Ge inte igen annars kan de anmäla dig för ofredande eftersom det är uppsåt om du lämnar musiken högt och går där ifrån....
 
Störningsjouren arbetar bara med hyresrätter.
(edit och Bostadsrätter) ej villor och ägda radhus iaf
 
Redigerat:
Nillinsim skrev:
ring störningsjouren Varje gång. Ge inte igen annars kan de anmäla dig för ofredande eftersom det är uppsåt om du lämnar musiken högt och går där ifrån....
ja, det var ju en paradox.
Så att spela hög musik nätterna igenom är inte samma sak?
 
cust3000 skrev:
ja, det var ju en paradox.
Så att spela hög musik nätterna igenom är inte samma sak?
Det är ju inte samma sak att spela hög musik när man är hemma och lyssnar, och när man går hemifrån...
 
Man kan ju skylla på att man har en halvdöv katt som behöver lite sällskap av radion hela dagarna...
 
S
Kanske lite OT men ändå rätt skoj...

När jag var yngre så var jag på fest hos en vän och han blev rätt dragen själv. Han lämnade lägenheten sist och kände sig stressad för att hinna med taxin. Han kom på att musiken fortfarande vrålade men tänkte att skivan tar slut ändå. När han kom hem kl 05 så insåg han att balkongdörren till hans lägenhet stod öppen och det vrålade ut dunka dunka musik för någon hade satt skivan på repeat.
 
Mer OT, också när jag var yngre.

Jag for till Roskildefestivalen och hade kommit på den goda idén att sätta på stereon litet då och då med ett kopplingsur för att skrämma bort tjuvar. Men jag glömde justera volymen...

Min granne berättade efteråt (som jag var god vän med, både före och efter) att han hade blivit tvungen att åka hem till en kompis för att få sova.
 
Daniel78 skrev:
Det är ju inte samma sak att spela hög musik när man är hemma och lyssnar, och när man går hemifrån...
Du menar att det är mindre störningar för sin omgivning om någon står vid stereon och lyssnar...
Jaha, då är det solklart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.