Hej. Har kopplat in 3 st LED-Downlight Mini Puck, 1W ifrån malmbergs. Dom är kopplade till en LED-multiconverter Micro Jolly, 6W. men när jag håller inne den återfjädrande brytaren lyser dom. men tanken är väl att man bara ska trycka till brytaren så tänds de. och för att dimma trycka in en längre stund?

nolla och fas högst upp
under kretsen till brytaren.
+ & - till dioderna.

Någon som vet varför de inte lyser som de ska?
Fel brytare kanske?
Mvh
 
  • DSC00208.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00197.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad jag kan tolka står det väl att den är "Dimmable" dvs dimmbar - Inte att den har inbyggd dimmer!?

EDIT:

Här står det mycket riktigt att den har dimmer med impulsbrytare..
DC Micro Jolly 6W
 
Har du satt jumpern rätt? Syns inte på bilden hur den sitter:

Anslutningsschema

Den skall sitta olika för 0-10V och Tryckstyrd så att säga...
 
Hur är det kopplat från tryckknappen?
Den skall bara vara där för att sluta kretsen, alltså ingen spänningsmatning från tryckknappen.
 
kretsen i mitten som bilden visar. Går ifrån boxen ner till brytaren sen tillbaka till boxen som de står i anslutningsscemat. jumpern? Va är de för något? sa dom inget om när jag köpte sakerna :) Mvh
 
bygggarn skrev:
kretsen i mitten som bilden visar. Går ifrån boxen ner till brytaren sen tillbaka till boxen som de står i anslutningsscemat. jumpern? Va är de för något? sa dom inget om när jag köpte sakerna :) Mvh
Jumpern - Förlåt en elektronikkare. Det sitter 6 stycken stift mellan kabelanslutningarna. På två av dessa sitter den en bygel, denna skall sitta på ett speciellt sätt för att få den att funka med tryckströmbrytare och ett annat för att funka med 0-10volts styrning.
Fram med läsglasögonen och kolla så den sitter som angivet i manualen - Om inte fram med en näbbtång eller frugans pincett och flytta den. d^_^b
 
ja förstog detta när jag kolla på den en gång till. Så nu funkar de prima :). Tusen tack slacker.
 
Nu kanske det kommer en dum fråga men tidigare när jag kopplat push dimmrar så har det bara funnits att hål för själva tändtråden från brytaren, nu finns det två. Någon som kan vara snäll och förklara hur man ska koppla + och - på dimmern till brytaren (återfjädrande).
 
Är det samma converter som TS har så skall det inte vara tändtråd från tryckknappen.
230V kopplas separat till convertern och tryckknappen är bara för att sluta en krets.

Du kopplar alltså tråd från convertern till brytaren och tillbaka till convertern. Detta framgår av dokumentationen som medföljer när du köper convertern.
 
jag ska trapp koppla med jolly micro. kopplar jag då fas till båda brytarna och sen mellantråd ifrån båda brytarna till + på jolly micro och sen ifrån - på jolly micro tillbaka till båda brytarna.
SJälvklart så ska jolly ha fas och nolla med men själva tändfunktionen menar jag nu. Ska ha brytare med återfjädrande knapp på båda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.