Ibland undrar man hur vissa här hinner göra nåt alls då det svaras här hela tiden ;)
För egen del skyller jag på tråkigt arbete och för lite ork när jag är ledig.

Själv skulle jag bygga fuskvanger (heter det så?) i trappen men började syna trappen lite mer och såg att det jag trodde var laminat nåt var en matta.
Så väck med den, kvar blev listen framtill.
Den gick INTE att slå bort.
Stora fula märken efter det försöket :(
Men fina nya gröna Boschsticksågen gjorde ett bra jobb där :)

Summa summarun är väl att jag slutade där jag började typ.

Tanken var från början att klä trappen i nån form av golv och det lutar åt det ännu även om alternativet med slipa/lacka eller måla dök upp nu med.
Tilläggas bör är att det är originalmatta sen trappan var ny så rätt rått trä under, inga hallelujaupplevelser här inte.
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Har exakt samma problem. En gammal trappa med sliten matta med trälist framtill men jag har inte börjat med trapprenoveringen. Jag skulle vilja spara listen då den är nämnvärt sliten. Har också orginalmattan kvar från 1957. Kanske man bara kan byta till ny matta eller nått tunt laminat . jaja bara spekuleringar...
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Idag har jag satt tätskikt i badrummet och just nu funderar jag på hur jag ska få bort folielimmet från händerna ;-)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
man_in_black skrev:
Har exakt samma problem. En gammal trappa med sliten matta med trälist framtill men jag har inte börjat med trapprenoveringen. Jag skulle vilja spara listen då den är nämnvärt sliten. Har också orginalmattan kvar från 1957. Kanske man bara kan byta till ny matta eller nått tunt laminat . jaja bara spekuleringar...
Ett tips är att listen sitter hårt, ungefär som i en limmad träskiva....
Helt omöjlig att få bort åtminstone här men tyvärr försökte jag och sen sprack den även på annat håll.

Min plan är som från början att lägga nån form av golvlaminat eller "äkta" trägolv där.
Tanken om måla kom upp nu men tvivlar på att det fungerar rent estetiskt.

Vill ha ett rent hem och där passar en målad trappa dåligt in.

Men vill du spara listen så var försiktiug med den är mitt råd, den är rätt skör.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag har inte gjort ett dugg med mitt hus idag. :)
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Jag har inte gjort ett dugg med mitt hus idag. :)
Inte jag heller.....

Har varit i garaget hela dagen :)
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Har satt upp renoveringstapet i ett halvt rum och målat skivan till ett platsbyggt skrivbord.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Murat igen ett gammalt källarfönster som fanns under verandan. Skall bli ny puts på hela väggen på insidan. Skall bli ett nytt fint stort förråd! :D
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
A
Jag blev klar med senaste stora projektet för någon vecka sedan så det har det inte hänt något på några veckor, bortsett från dagens städning förstås. Jag laddar inför nästa projekt.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Har lagt på en extra omgång tätgucka på folieskarvarna i badrumstätskiktet...efter SPs senaste rapport.....och lagt 30 kvadratmeter massivt furugolv....och legat på soffan med öm rygg och kollat mello....:)
 
Rivit upp parkettgolvet i ett av rummen, + rivit upp undergolvet, ska dra lite nya elkablar osv och göra om detta rum till ett litet kontorsrum och ett sovrum (var tidigare kök i detta rum)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Städat garaget. Det gör jag varje lördag. Kan bero på att det finns kalla öl där...
 
  • Gilla
  • Wow
Skaalman och 8 till
  • Laddar…
Plockat upp spik på gräsmattan efter utbyggnaden av huset.
 
d^_^b
vojma skrev:
Städat garaget. Det gör jag varje lördag. Kan bero på att det finns kalla öl där...
 
  • Gilla
gerva252 och 2 till
  • Laddar…
Jag har handlat prylar till huset.
Flytspacklat badrumsgolvet.
Kaklat golvet i tvättstugan.
Satt spånskivor på en vägg på övervåningen.
Börjat klura lite på garagebygget m.m.


Jepp. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.