Ismaskin och vatten är såå amerikanskt och visst kan det vara kul och jag håller med dig att det är svårt med lucka så då får du stå ut med att väggens krokighet syns.
Det finns modeller med vattnet och ismaskinen inne i skåpet..men det är ju jobbigt att öppna dörren.
Glasen måste man ju ta fram ändå...
 
AnneFi
har inte sett någon sådan modell.. vart hittar man det?
mina föräldrar hade vatten och is i kylskåpet och jag saknar det.

ett annat alternativ är ju att flytta ut hela köket från väggen med en regel och på så sätt få en djupare bänkyta.
 
På den amerikanska marknaden hittar du det sedan tror jag att det finns i gaggenau sortimentet..
Har faktiskt för mig att man kan köpa insatser?

Att flytta ut hela köket från vägg och få ett ordentligt djup är smart men glöm inte droppnäsan på bänkskivan den sparar mycket städning.
Längst in på bänkskivan kan det lätt bli förvaring ett litet upplag av gamla surdegar...
 
AnneFi skrev:
mina föräldrar hade vatten och is i kylskåpet och jag saknar det.
Hur skulle det vara att ha en karaff med vatten stående i kylen? ;)
Enkel att hålla ren, och lagom kallt vatten Eller är det alldeles för mycket Low-Tec? :p
 
AnneFi
Raceman skrev:
Hur skulle det vara att ha en karaff med vatten stående i kylen? ;)
Enkel att hålla ren, och lagom kallt vatten Eller är det alldeles för mycket Low-Tec? :p
hahaha Ja faktiskt. det går även åt en hel del is här och vi är jätte dåliga på att fylla upp frysen med ny.

Min sambo hade nog sett att hela köket var röststyrt och helautomatiskt. Kanske en robot som lagar maten. eller inte. han har ju mig.

En powerport och ismaskin är så hightech han får det :)
 
Alla män styrs med joystick! Alla kvinnor ska ha ett kök! Vilket jag tycker är lite konstigt för man lagar ju nästan inte mat längre...
Lycka till med att få till köket men kom ihåg att för perfekt så ser man skavankerna lättare
 
AnneFi
byggarätt skrev:
Alla män styrs med joystick! Alla kvinnor ska ha ett kök! Vilket jag tycker är lite konstigt för man lagar ju nästan inte mat längre...
Lycka till med att få till köket men kom ihåg att för perfekt så ser man skavankerna lättare
Klart man gör! man värmer i alla fall lagad mat :D
jag tycker att matlagning är jätte roligt och tycker att det är tråkigt att jag inte lärt mig mat från grunden.
men det är sånt man har farmor till :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.