Jag börjar önska att rotavdraget skall slopas,för inte har det blivit billigare för mig som kund. Den stora efterfrågan på duktiga hantverkare i rotavdragets kölvatten har gjort att priserna ökat till ibland det dubbla på 4 år . Dessutom har högmodet hos de ovannända också ökat. Jag söker med ljus och lykta efter en hantvekare som VILL renovera mitt kök och som också behandlar mig som den som kommer att betala densammes lön, alltså med RESPEKT både i bemötande och när det gäller offererat pris. Kan någon hjälpa mig med en seriös kontakt som kan räkna.
 
Nej!

Gå På referenser. Ingen går att lita på idag. Inte ens egna barn. Mit privata tips. Lita inte på de snällaste. Visst undantagen finns.
Tag för en vana att plocka bort de trevligaste och de som saknar referenser. Eller chansa med risktagande. Mem du kan vinna på det med.
Indantagen finns. Men även de kan dumma sig ibland. Eller missuppfattas.
Lycka till.
 
Hum hum...ja just det har jag försökt. Referenser etc, visst har jag försökt. de som verkar seriösa och lämnar ett ok pris återkommer inte när jag frågat när dom kan starta eller så är snickaren ok,priset humant men han samarbetar med en elektriker som vill ha 40.000 för ett arbete som tar högst en vecka......och det fortsätter så i det oändliga. Men jag hittar nog någon till slut.tack för inlägg och råd
 
De bästa är upptgna. Oftast.
 
Vilken typ av hantverkare behöver du? Jag kan rekommendera en vvs:are från uppsala som även jobbar i norrorterna. Han är ganska dyr men bra att ha och göra med. Säg till så får du ett PM.
 
  • Gilla
Mia_1986
  • Laddar…
Om du köper nytt kök så brukar kökstillverkaren kunna tipsa om en bra snickare.
 
Jag brukar anlita hantverkarföretag som har hållit på i minst 15-20 år och som aldrig gör reklam i tidningar, internet osv. Hantverkare som mina föräldrar och deras bekanta redan lejde på 70-80 talet. De brukar vara säkra kort...
 
Marlene Eskilsson skrev:
Om du köper nytt kök så brukar kökstillverkaren kunna tipsa om en bra snickare.
Exakt... för de flesta köksleverantörer samarbetar med folk de vet att de kan lita på...
...och dessa har sedan i sin tur UE som de litar på...och då brukar det fungera kanonbra.

Mig veterligen så är det bara HTH-kök som säljer kök inkl. montering och sedan hyr HTH in snickare för montagen medan övriga leverantörer endast tipsar om montörer.
 
Tack alla för feedback och inlägg i samtalet. Tack Paul i Staffanstorp för att du ger mig råg i ryggen. Jag kan ju räkna och nu vet har jag iallafall fått svart på vitt vad som kan vara rimlig tidsåtgång även om jag har lite speciallösningar om än få. Och.....jag har glädjande nog också fått länk till ett företag med just kvinnliga hantverkare...(se min andra inlägg där jag sökte kvinnliga snickare mm).Tack byggahus.se.
 
Även Vedumkök levererar egen (anställd hos Vedumkök) snickare. Mina föräldrar bytte kök i somras och snickaren från Vedumkök gjorde ett grymt bra arbete hos dom.
 
G
Mr_KR skrev:
Även Vedumkök levererar egen (anställd hos Vedumkök) snickare. Mina föräldrar bytte kök i somras och snickaren från Vedumkök gjorde ett grymt bra arbete hos dom.
Så fungerar det inte i Göteborgs trakterna, Vedum har 2 snickare som dom hyr in för köks montage
 
Mr_KR skrev:
Även Vedumkök levererar egen (anställd hos Vedumkök) snickare. Mina föräldrar bytte kök i somras och snickaren från Vedumkök gjorde ett grymt bra arbete hos dom.
Grolt skrev:
Så fungerar det inte i Göteborgs trakterna, Vedum har 2 snickare som dom hyr in för köks montage
Det kanske fungerar hos dem som hos HTH t.ex...

De har en egen snickare anställd som till viss del utför monteringarna till kunderna men när det blir mycket så inte han hinner med så har de ett antal som de i sin tur hyr in för att utföra montreingen av deras kök.
Det låter ju nästan så känns det som... :|
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Det kanske fungerar hos dem som hos HTH t.ex...

De har en egen snickare anställd som till viss del utför monteringarna till kunderna men när det blir mycket så inte han hinner med så har de ett antal som de i sin tur hyr in för att utföra montreingen av deras kök.
Det låter ju nästan så känns det som... :|
Men tyvärr jag har varken Vedumkök eller HTH. Mitt kök står hemma och väntar på att bli monterat.:(Till ett rimligt pris!
 
Vad är ett rimligt pris??
 
Ja, vad är rimligt?
Tillgång och efterfrågan, det är det som styr prissättningen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.