Min nya 23ga pin nailer hade fått plats i en Sys 1 :)
 
i 1:surprised:rna får det plats exempelvis skruvdragare, sticksåg, liten borrmaskin, dts400 slipmaskin, frässtål och en massa annat. Precis som med de andra storlekarna är det otroligt svårt att få för många....
 
Priset är ju vettigt men enda minuset är ju färgen och Metabomärket... ;)

Som sagt... fjuttdragarna, sticksåg och en massa tillbehör är de kanon till.
 
Slippapper.
 
Lite åsikter om L-Boxx....
Va såå trött på alla olika transportlådor och plastbaljor av olika dimensioner så jag bestämde mig att hoppa på L-Boxx. Köpte 10st av vardera 102,136 & 238.

Det finns några saker som jag inte gillar; Dom är inte så smidiga att "klicka i" inget som styr in utan krävs två händer att hitta rätt.

Plasten är ju mörkblå och den verkar vara statisk och suger åt sig allt i dammväg.

102:ans sidohantag är inte lika djupa, så när man ska lyfta bort den med några lådor kopplade på den så får du låta fingrarna jobba hårt!!!

Annars måste jag säga att jag är supernöjd!
 
Har börjat byta mina lådor från andra märken till Tanos/Festool, i synnerhet T-LOC, kommer dock behålla de gamla Systainer.
Ser inte avsaknaden av totalt bakåtkompatibliteten som ett större problem, bara att lägga T-LOC överst. Jag kanske ändrar åsikten senare men just nu känns det inte så obekvämt som det befarades. Man blir i alla fall av med otympligheterna som följer med olika lådstorlek men å andra sidan får man nya problem. 6-7 lådor på varandra är inte så skönt att bära runt så jag började leta efter en kärra och snubblade över denna:

108-002.jpg

Har någon några åsikter om denna? Ska tydligen heta typ Trapo Vario. Eller finns det andra trolleys som är bättre?
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.