Frågan dök upp inför kommande badrumsrenovering. Huset har en alldeles ny pelletspanna, och det sjyssta (tycker jag) är att ett av elementen i badrummet sitter på expansionsledningen från pannan, d.v.s. utan att passera shunten. Det borde ju vara utmärkt läge för vattenburen golvvärme! Frugan är dock tveksam och tycker att el är bättre p.g.a. risken för vattenskador med vattenledningar i golvet. Badrummet ligger på övervåningen. Några synpunkter på detta?
 
Jag hade kört både ock, men såg ett tips i en tråd om att det finns lösningar för att hålla den vattenburna slingan varm på sommaren som jag ev funderar på.
Men det finns massor av trådar på detta ämne att välja det ena eller det andra ex:
http://www.byggahus.se/forum/badrum/163810-golvvaerme-el-eller-vattenburet.html

Huruvida det bara är att ta bort elementet och koppla in slingan är väl kanske en parameter som avgör.
Enklast i ditt fal låter som el + vattenburen handdukstork istället för element.
Ang vattenskador så är risken minimal, tror inte det har varit avgörande för någon som valt el. Tror snarare så att livslängden på ett vattenburet är mycket lägre än elslinga ("garanti" på kanske 10 år).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.