K
A just de, har ju makita borrhammare också...

Vart hittar man systainers till vettigast pengar då tro? ebay som gäller antar jag, men det är en jävla röra där tycker jag, nån med en nbra länk?
 
Vill du ha dina egenhändigt komponerade lådor så la jag ju ut en länk till detta innan... ;)

Annars är det ju att köpa andras gamla Festool systainrar som de inte använder men det är lite B tycker ju jag...

Jag funderar på att skaffa helt nya till hela maskinparken som matchar bil och logga i färgerna...
Kan vara lite småhäftigt och samtidigt lätt att hålla reda på vilka boxar som är mina när man är flera på ett ställe...
 
Hrmm är inne på samma som du Paul... Att byta ut befintliga så dom matchar logga och förtagets image! Då har jag mao en mängd Festool systainers till salu :)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Vill du ha dina egenhändigt komponerade lådor så la jag ju ut en länk till detta innan... ;)

Annars är det ju att köpa andras gamla Festool systainrar som de inte använder men det är lite B tycker ju jag...

Jag funderar på att skaffa helt nya till hela maskinparken som matchar bil och logga i färgerna...
Kan vara lite småhäftigt och samtidigt lätt att hålla reda på vilka boxar som är mina när man är flera på ett ställe...
Ja visst är det snyggt när allt matchar stilen på firmabilen.
Jag stod t.o.m och lackade om hela skåpinredningen för att den skulle matcha nya firmafärgerna och loggan.

Verktygslådor är det svårare med dock, har haft systainrar ett tag men det funkar inte riktigt till mina verktyg så nu har jag en verktygslåda på hjul igen.

Man tycker det finns mängder med olika förvaringstyper/verktygslådor men när man ska ha något speciellt så blir det svårt.


Bra med festool systainrarna är ju dock att dom är var lite billigare på ebay än dom omärkta. :)
 
K
Är ni sugna på att bli av med ett gäng så skrik till, är mycket intresserad!
 
K
Ni som har koll på systainers, vilka skall man ha till vilka verktyg, som skruvdragare, de antar jag man skall ha i en systainer 1 och cirkelsåg skall vara i 4, men 2 och 3 då?
Hur har ni med systainers gjort när ni köpt till andra verktyg än festool, har ni bara lagt ner prylarna så dom skramlar omkring eller finns det nått finurligt sätt att skära ut i en gammal madrass eller så?

Har kollat på ebay, men hittar mest en massa konstiga privatannonser, vill ju köpa ett helt gämg på en gång, gärna slippa momsen också... hur gör ni?
 
kirderf83 skrev:
Ni som har koll på systainers, vilka skall man ha till vilka verktyg, som skruvdragare, de antar jag man skall ha i en systainer 1 och cirkelsåg skall vara i 4, men 2 och 3 då?
Hur har ni med systainers gjort när ni köpt till andra verktyg än festool, har ni bara lagt ner prylarna så dom skramlar omkring eller finns det nått finurligt sätt att skära ut i en gammal madrass eller så?

Har kollat på ebay, men hittar mest en massa konstiga privatannonser, vill ju köpa ett helt gämg på en gång, gärna slippa momsen också... hur gör ni?
Finns ju massvis med företagare på Ebay. Huruvida du får lyfta momsen i ditt företag om du handlar av dem har jag tyvärr ingen aning om...
 
Du kan ringa mig när du ska avyttra de gamla Systainrarna. Jag ger dig ett bra bud.
 
Masses skrev:
Hrmm är inne på samma som du Paul... Att byta ut befintliga så dom matchar logga och förtagets image! Då har jag mao en mängd Festool systainers till salu :)
Det lär jag ju också ha i så fall men det blir inte förrän närmre sommaren när den nya bilen kommer... :p


skalman1 skrev:
Ja visst är det snyggt när allt matchar stilen på firmabilen.
Jag stod t.o.m och lackade om hela skåpinredningen för att den skulle matcha nya firmafärgerna och loggan.

Verktygslådor är det svårare med dock, har haft systainrar ett tag men det funkar inte riktigt till mina verktyg så nu har jag en verktygslåda på hjul igen.

Man tycker det finns mängder med olika förvaringstyper/verktygslådor men när man ska ha något speciellt så blir det svårt.

Bra med festool systainrarna är ju dock att dom är var lite billigare på ebay än dom omärkta. :)
Nyfiken fråga... vad var det nu för bil du hade och vad har du byggt din inredning av då ?
Funderar på att fixa rejält med min nya också när den kommer men funderar över hur jag ska göra denna gången.
I den jag har nu har jag byggt inredning av mestadels 28x70 och plyfa...

Gällande till handverktygen så kör jag med en öppen verktygsväska med axelrem så man kan hänga på sig den och samtidigt rulla iväg med maskinerna.
Man får ju ändå alltid springa hundra ggr känns det som.


kirderf83 skrev:
Ni som har koll på systainers, vilka skall man ha till vilka verktyg, som skruvdragare, de antar jag man skall ha i en systainer 1 och cirkelsåg skall vara i 4, men 2 och 3 då?
Hur har ni med systainers gjort när ni köpt till andra verktyg än festool, har ni bara lagt ner prylarna så dom skramlar omkring eller finns det nått finurligt sätt att skära ut i en gammal madrass eller så?

Har kollat på ebay, men hittar mest en massa konstiga privatannonser, vill ju köpa ett helt gämg på en gång, gärna slippa momsen också... hur gör ni?
Jag använder inga Festoolsystainrar mer än till just det de hör till men tittar man på Makitas systainrar så är de klädda med skumgummi inuti vilket gör att det inte skramlar omkring.
Däremot behövs det en 2a för att få plats med 18v maskinen, laddare och extrabatteriet.
 
K
Jaså, det behövs en 2a för dragaren= Vad skall man då med ettan till?
Sticksåg kanske, men har svårt att se att den skulle vara "lägre"än dragaren...
 
Skåpinredningen är av modellen svindyr plåtinredning, tillverkad just för skåpbilar.
Vet ej märket på den men dom brukar finnas på blocket och konkursauktioner ibland.
Till transiten valde jag hyllorna och lådorna som är 35cm djupa för då får jag in en pall i skåpet utan problem.
Bilen det monterades i var en Ford Transit Jumbo dubbelhytt 2011.
Lackades om från blått till svart/silver för att matcha bilens gråmetallic lack.

Har du beställt en ny buss? vad blev det för modell isf?
 
Redigerat:
kirderf83 skrev:
Jaså, det behövs en 2a för dragaren= Vad skall man då med ettan till?
Sticksåg kanske, men har svårt att se att den skulle vara "lägre"än dragaren...
Sticksågen fungerar... det är Makitas laddare som är för hög för ettan...

Sen använder jag ettor med små plastburkar i för skruvar och annat smått och gott...


skalman1 skrev:
Skåpinredningen är av modellen svindyr plåtinredning, tillverkad just för skåpbilar.
Vet ej märket på den men dom brukar finnas på blocket och konkursauktioner ibland.
Till transiten valde jag hyllorna och lådorna som är 35cm djupa för då får jag in en pall i skåpet utan problem.
Bilen det monterades i var en Ford Transit Jumbo dubbelhytt 2011.
Lackades om från blått till svart/silver för att matcha bilens gråmetallic lack.

Har du beställt en ny buss? vad blev det för modell isf?
Aj då... jag har i princip bojkottat det p.g.a priset och sen passar det aldrig riktigt bra heller för mitt ändamål...
Jag staplar upp allting jag ska ha med i bilen och sen bygger jag efter det...

Jag har en vit lång Nissan Primastar idag och har kollat runt och konstaterat att det finns inga andra bilar som kan konkurrera med denna modell på bil för mig...
Dock blir det byte till Renault Trafic p.g.a servicen och priset.
Renault ligger ju bakom denna modell på bil som även Nissan och Opel säljer så man kan få annan utrustning och ett annat pris hos dem plus att Nissans service varit urusel !!

Tittade i fredags och ska in idag och lägga ordern på en svart sådan med en massa lull-lull och sen ska jag ändra om företagslogga och annat till orange/svart...
Tror det kan bli riktigt fräckt i slutänden...
Trist bara att leveranstiden på bilen är lång så jag får den inte förrän i slutet av maj, men jag försöker trösta mig med att det är bättre läge att bygga inredning då... :blushing:
 
Det blir säkert bra, så länge man håller sig borta från citroen/fiat/peugot och mercedes/vw så får man en bra bil.
Ja det är ju smidigt att bygga inredning på sommaren.
Vi beställde våra så att vi skulle få dom på sommaren, men tyvärr så blev något galet i beställningen så det kom fel bilar.
Istället för långa, höga med största motorn och dubbelhytt så kom det korta.
Så vi fick rätt bussar när det var kallt ute så vi fick ta in dom i våran verkstad istället.

Dina nya färger lät snygga.
Vi bytte från vita bilar med en trist logga till mörkgråmetallic men en silverfärgad 3d logga.

Tydligen så tycker våra kunder att dom ser fina ut för dom har blivit kallade "diplomatbussar" m.m. :)
 
Såja... nu är det beställt en stycken förlängd Renault Trafic 2011 i svart utförande med tillägg för fjärrstyrd dieselvärmare till kupén, inklätt isolerat skåp, svart färg, navigatorsystem med bluetooth och handsfree samt draget som jag fick på köpet...
Sen ska den få en rejält stor frontbåge med tre extralyktor samt sidorör och feta fälgar som matchar bilen.

Ska bli riktigt nice när den dyker upp så nu har man något att se fram emot... :)

Imponerad av att grundpriset på bilen inte gått upp någonting sedan 2008...

Mitt problem är ju att jag i nuläget är utan en ordentlig verkstad så därför passar det mig bra att få den när det börjar bli väder för att stå ute och bygga inredningen en helg...
Bara det är ju jäkligt roligt att fixa med... så man är lättroad... haha


Men tillbaka till topic så får jag nog börja investera i T-loc istället om jag vill matcha bilen m.m eftersom jag idag fick reda på att ett företag har köpt rättigheterna till oranga vanliga systainersnäppena så de går inte att få tag i hur man än gör... utan då får man själv lacka om andra snäppen och där går nog gränsen...

Vad gäller färgerna blir det ju lite Harleystuk över det hela då jag även drar in något vitt i det hela...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
...Men tillbaka till topic så får jag nog börja investera i T-loc istället om jag vill matcha bilen m.m eftersom jag idag fick reda på att ett företag har köpt rättigheterna till oranga vanliga systainersnäppena så de går inte att få tag i hur man än gör... utan då får man själv lacka om andra snäppen och där går nog gränsen...
Njaa, det borde gå att lösa... det är Protool som använder "snäppena" i färgen du söker (de är orange, men om det är rätt nyans vet jag förstås inte) och de går att köpa som reservdelar för rimliga pengar.

Tyvärr funkar det inte att länka in i deras reservdelskatalog, men gör så här... Klicka här och gå till deras "ERSATZTEILKATALOG" där du söker på "474525". Sen är det bara att klicka upp en sprängskiss på Systainern och skriva ner art.nr på "snäppena". Sen kontaktar du www.motek.se (ÅF i Sverige) eller kollar om din Festool-nasare kan beställa hem dem (Protool och Festool tillhör samma koncern så det kan kanske funka om alla inblandade är på gott humör).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.