Status
Inte öppen för fler kommentarer.
"Trespassers will be shot! Survivors will be shot again!" står det vid min infart.
 
Det är enklare i det militära. Där finns det en chain of command som kan engageras. I det civila flyter allt. Fråga den där f.d. flygvapengeneralen i Egypten hur han upplever skillnaden
 
"Trespassers will be shot! Survivors will be shot again!" står det vid min infart.
En kul variant är "If you are found here in the night, you will be found here in the morning".

Det är enklare i det militära. Där finns det en chain of command som kan engageras. I det civila flyter allt.
Visst är det så, men samtidigt så tar det inte på något sätt bort ansvarsfördelningen.
 
Du har bevisbördan för ansvarskedjan
 
Ja och nej. I en polisanmälan har jag den, i media har jag inte.
 
Då bör du nog anlita en PR-byrå
 
Vad gör du om P&L säger att de har informerat funktionärerna men folk fortsätter komma och säger att funktionärer har anvisat dem dit?
 
Vad gör du om P&L säger att de har informerat funktionärerna men folk fortsätter komma och säger att funktionärer har anvisat dem dit?
Jag vet om de informerat dem, jag har tillräckligt många vänner som är funktionärer.

Då bör du nog anlita en PR-byrå
Nejdå, det räcker med några artiklar i lokalpressen, och de skrive gärna om sånt. En festival är extremt beroenda av allmänhetens och kommunens välvilja, så sådant urholkar välviljan, så det tvingar dem att agera.
 
Jo, men om nu dina funktionärsvänner säger att P&L faktiskt gått ut med information, men folk fortsätter komma och säger att funktionärer anvisat dem dit?
 
Jo, men om nu dina funktionärsvänner säger att P&L faktiskt gått ut med information, men folk fortsätter komma och säger att funktionärer anvisat dem dit?
Tja, då har ju uppenbarligen inte informationen nått ut ordentligt, eftersom P&L-personal fortfarande gör fel, vilket fortfarande är P&Ls ansvar. Så länge som de officiellt företräder P&L så är det P&L som har yttersta ansvaret.
 
J
Finns en helt del saker som luktar riktigt illa ett par dagar, funderat på något sådant?

Skyltar som varnar för ormar brukar annars vara mycket effektiva.
 
Notch skrev:
[länk]
En sån skylt kombinerad med "Badning förbjuden" kanske skulle funka?

Eller en skylt som varnar för borelia smittande fästingar?
Det kanske skulle vara på sin plats att påpeka att man inte kan slänga upp vilka skyltar som helst med valfritt budskap på om det inte stämmer. Särskilt inte som den ovan som om jag minns rätt är behäftad med vissa restriktioner för användningsområdet.
 
Y
Staket, lägg ner allt annat !;)
 
Staket kommer bara på fråga om P&L bekostar det. Jag tänker inte ta kostnader för att de missköter sig.

Så länge som det är deras folk som gör fel så är det deras ansvar. Om jag lämnar bilen på verkstan och motorn rasar efter en mil på grund av att de gjort fel, skulle de komma undan med "Mekanikern har inte följt våra anvisningar, det är inte vårt fel."? Knappast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.