Väggen är en 18cm blåbetongvägg, inte kul att hålla på med. jag får köpa en pannlampa till frun.
 
Skarvkontakter av det slag man har till lampkontakter i taket, är ju något smalare än vanliga stickproppar. Plus att dessa ju går att eftermontera. Givetvis inte godkänt för fast installation. Men man kan ju stickproppsansluta det...

Men får dem plats?
 
Hur ser skåpet ut? är det med fasta armaturer eller är det något du köpt extra och bara vill ha dit? Om jag fattat rätt så sitter det kabel fastmonterat på armaturerna och du söker ett ställe dels för att koppla in ström på dom samt ett sätt att förlänga trådarna som för med sig strömmen till badrummet.

Ska armaturerna kopplas bakom skåpet så ska det då vara i en kopplingsdosa eller liknade som då skickas med fabrikant (oftast), dvs en som håller kapplingsklass. Montera kopplingsdosor dolt får man inte göra så alternativet är att dra om från närmaste kopplingsdosa så du får längre ledningar som räcker dit kopplingspunkten kommer att bli.

Men allt är svårt att svara på då man inte vet hur skåp, armaturer, badrum, befintliga trådar osv osv ser ut.
 
Byt befintligt kablage säger jag
 
Det är en valnötskiva med spegel på, armaturerna skruvas fast ovanpå kanten. Det är ca 15cm kabel som ska skarvas ihop med strömen från brytaren. armaturerna tillhör spegeln.
 
Jag tror jag vet vad du menar för modell så jag föreslår att du drar om kablaget in till badrummet så dom räcker till kopplingspunkten.
 
Kopplingspunkten ska bestå av?
 
Antingen brukar det vara direkt in i arnmaturen eller så medföljer det en tunn liten kopplingsdosa som man kopplar i. Vad är det för fabrikat? Har du ingen bild?
 
Har ingen bild. Fabrikatet är noro.Armaturen är kapslad.
 
Vilken typ sen då? Dom har ju ett antal modeller.
 
Noro lounge
 
Enligt Noros egen beskrivning så ska det medfölja allt som behövs och det blir nog som så att du måste dra om kablaget så det räcker till den plats där inkopplingen ska ske.

http://noro.se/files/AvantiDecoMirror.pdf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.