Ryktet går att riksdag/regering(?) har klubbat ett beslut som innebär att villaägare får 15000:- i bidrag/avdrag(?
) när man fixat till sina fönster med isolerglas.

Kan vara värt att kolla upp för den som går i renoveringstankar... :)

 
Bob_the_builder
...och du gnäller när folk ställer samma fråga i två olika kategorier... Du upprepar dig i samma! ;D
 
Jaså? Jag ser inget.... 8)
Nä, det bidde en dubbelpost. Händer mycket märkliga grejer när man sitter på sugrörsmodem..
 
KarlXII skrev:
Händer mycket märkliga grejer när man sitter på sugrörsmodem..
Jag blir smått imponerad! Sugrörsmodem och ändå så frekvent forumist!  ;D
 
Även när man bygger nytt???????????
 
Jag tog upp problemet med isolerglaskondens på mina 25-åriga fönster vid senaste fastighetsdeklarationen och fick avdrag för detta. Mer än jag begärt dessutom ;D - tydligen finns det någon schablon man går efter.
 
e skrev:
Rykten säger att det gäller fönster inköpta from 1 januari nästa år.  Så om man köpte dem i höstas så är det kört..? :(
Var kommer dessa rykten ifrån? Var kan man ta reda på fakta? Klart intressant om det även gäller nybyggen! :D
(Det är så man saknar länk-David... ;) )

Off Topic: Finns det något mer man kan få bidrag för (förutom solvärme)?
 
http://www.energiinfo.nu/ ---> Spara energi i villa --> Tilläggsisolering av fönster
kan man läsa följande

"Under hösten 2003 diskuteras det att någon form av bidrag för byte av fönster skall införas. Normalt är det Länsstyrelsen som handlägger denna typ av bidrag."

Här på länstrelsens sida kan man kolla & söka Bidrag för olika saker (inte mycket dock)
http://www.ab.lst.se/templates/Forms____2179.asp

jag vet att jag har läst att mer info om glas bidraget men hittar fan inte det.. >:( nåja upp till 15 tusen å det skulle gälla från 2004 jan.. inget innan det så har man bytt får man ingenting... :( :(
 
som jag förstod det eller som jag minns det var det bara vid UTbyte av befintliga fönster.. dvs ej nybygge.. 8)

jag ska leta vidare.. jag hittade denna info för ca 1-2 månader sedan  :-/
 
Bra jobbat!
 
har så svårt för det där, bergvärme då? typ som jag förstår det mest miljövänliga man kan installera i en kåk?

där finns inga bidrag att hämta :(

beror det på att staten loosar skatt på el å olja måntro ::)
 
Jo fram till jan 2003 fick man bidrag om man böt från EL-värme (panna element o dyrligt) till ett annat alt tex Bergvärme, pelletsbrännare osv.. men nu e det stop på det >:(

Mycket off topic ;D
Dessutom blir man ju förbannad >:( så skaffar man sig en bervärme pump vad händer då med fastighets skatten??? jo den blir högre/dyrare lika så om man tillägs isolerar vind å sånt.. >:( >:( Göran o Co TÄNK OM.
 
Per-Erik skrev:
Skam den som ger sig  ;D

[länk]
Tur att jag inte färdigställt min fönsterinstallation förrens 2 januari nästa år....
 
MathiasS skrev:
Tur att jag inte färdigställt min fönsterinstallation förrens 2 januari nästa år....
... vilket sammanträffande!!! Då är jag också klar med mina fönster! ;D

JoGi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.