Hej! Bokade ett garage av Lönnelid AB våren 2010 och dom skulla börja bygga v 32,men det skulle jag aldrig ha gjort. Dom började att gjuta plattan 2 veckor senare än beräknat.Men plattan ser förfärlig ut på kanterna,plast sitter kvar på kanterna som ej går att få bort. Tjocklek OK. Sen började dom att bygga stommen några v senare i fel dimension,skulle vara 45x120 men dom använde 45x95,påpekade det men då blev han skit arg och undrade vad jag va ute efter???(seriös?) Jag har papper på att det ska vara 45x120.
Jag bokade tid med en opartisk bes man som gick igenom papper och stommen.
Då fick Lönnelid ab åtgärda felen,han satte på 45x45 på regelstommen det va ju så han hade tänkt sa han?? Jag får ju en kraftigare stomme??
Ena ytterväggen bågnar ut pga ett reglarna inte sitter lodrätt (stor glipa med pass).
Panelen ser för taskig ut på vissa ställen,stora glipor.

Dom har bra priser men dom är inte seriösa och frågan är, kan dom snickra??
Han är inte så trevlig och pålitlig heller.
Tänk efter om ni ska anlita lönnelid abq(;^;)p
 
omdessa bra priser är för bra,ja då kan man nog ana varför det är billigt.
 
Bilder?
 
Lönnelid Industri vill bemöta kritiken i den här tråden och han skriver som följer (citat):

"Sätt åt oseriösa företag, ja, men om man möter en kund som rider på uppfattningen att "-kan jag klaga, så gör jag det" blir det hela mycket svårt. För på samma sätt som det finns tveksamma företag/företagare ska man ändå ha klart för sig att det finns kunder som agerar tveksamt. Hoppas att jag får uttrycka den åsikten i detta forum.

gvmatte har rätt i ett avseende, nämligen att han har blivit bemött otrevligt. Det är tråkigt att konstatera det, men var och en förstår nog att ibland möter man människor som man blir otrevlig med. Jag anser att det är svårt att vara trevlig med en person som från start har en dold agenda och klagar på allt och alla.

gvmattes kritik omfattar även sen start på arbetet, där har han också rätt. Förra vintern var inte skonsam, vilket gjorde att vårens projekt försenades med följdverkan. Vi talade med gvmatte om detta flera ggr, och det var inga problem med det.

Vi gjöt plattan, satte upp regelstommen. Därefter började relationsproblemen. Han påstod, trots att han var med vid gjutningen att det var för tunt med betong. Regelstommen var för klen sa han. Observera att stommen var under uppbyggnad. gvmatte hävdar att den oberoende bes mannen bad oss "åtgärda problemen".!! Jag förvånas över den brist på heder gvmatte uppvisar här. Min uppfattning är att Byggnadsingenjör SBR Hans Persson i Gävle, gick igenom papper och bygge, och konstaterar att "det finns inget du behöver vara orolig över". gvmatte sade sig vara nöjd med detta. Jag kände mig trygg i att en erfaren bes man fanns med i bilden. Jag bad gvmatte tillse att en provborrning skulle ske för att inte behöva dras med snacket i fortsättningen. Borrning utfördes dagen efter och gvmatte ringde mig och sa att det var ok.

Beträffande att jag blev "skitarg" då han påpekade regelstommen, så var det olyckligt. Jag blev verkligen skitarg, med ledning av tidigare resonemang. Men den största orsaken till att jag var arg var ändå att han på ett mycket otrevligt sätt ringt en anställd och skällt om en stomme som de facto inte var klar. Jag föreslog att vi skulle avbryta arbetet, men gvmatte säger att han vill att vi ska fortsätta jobbet.

Alltsammans får ett bra slut tror jag då vi är överens om att med prisreduktion avsluta samarbetet, och gvmatte ska slutföra arbetet själv.

Häromdagen var vi förbi och skulle hämta 3 stegar som vi hade kvar hos gvmatte. Döm om min förvåning då gvmatte rusar ut och kräver att vi ska ge honom en luftvärmepump!!! Vad menar du? undrar jag. "-För alla förseningar" hävdar gvmatte. Han verkade inte vilja överlämna stegarna till oss, utan säger åt min son som var med vid tillfället att han "ska få en smäll". Otrevlig situation, minst sagt.

Mvh / Robert, Lönnelid Industri AB"
 
Bra att få ta del av "båda sidor av myntet".
 
För det första så va det din son som erbjöd mig en pump för den försening som varit,jag krävde ingenting. För det andra så va det du som knackade på dörren och ville hämta stegarna,då gick jag ut och öppnade. Ja jag frågade om du hade pumpen med dig men jag har då inte hotat någon,varför skulle jag göra det? Han har väl inte gjort något.
 
Måste bara tillägga att jag har haft att göra med Robert Lönnelid när jag köpte en 15 kvm friggebod i våras och fick otroligt bra hjälp. Ringde en massa gånger när vi var osäkra på hur vi skulle göra vissa moment och han tog sig alltid tid att förklara och hjälpa. I detta fall gjorde vi ju jobbet själva men jag fick intrycket att de var väldigt seriösa och hjälpsamma, även efter det att man köpt produkten.

Rikard i Ytterby
 
Tänk va olika uppfattningar man kan ha! Jag blev tvungen att göra en användare här för att ge min bild av Lönnerlid AB. Vi köpte en friggeboda och fick den monterad av Robert och hans son (tror jag det var).

Allt gick väldigt bra och de jobbade på trots sämsta tänkbara väder. De var mycket trevliga och kändes allt annat än oseriösa. Bl a åkte de och köpte hängrännor (la t o m ut pengarna) som de absolut inte behövde göra enligt vår överenskommelse. De satt in ett extrafönster utan extra kostnad och gav oss ett "paketpris" under det pris vi fått höra från början! Det tycker vi kändes mycket bra och synnerligen ovanligt i sammanhanget "hantverkare", då det oftast tenderar att bli tvärtom, d v s större kostnader än det man tagit i hand på.

Jag vill absolut rekommendera Lönnerlid AB, för ett både trevligt och professionellt bemötande!

Olle Lundquist
Göteborg
 
Redigerat:
Olle,
skulle du kunna lägga ut en bild på din friggebod?
 
Tänk va olika uppfattningar man kan ha! Jag blev tvungen att göra en användare här för att ge min bild av Lönnerlid AB. Vi köpte en friggeboda och fick den monterad av Robert och hans son (tror jag det var).

Allt gick väldigt bra och de jobbade på trots sämsta tänkbara väder. De var mycket trevliga och kändes allt annat än oseriösa. Bl a åkte de och köpte hängrännor (la t o m ut pengarna) som de absolut inte behövde göra enligt vår överenskommelse. De satt in ett extrafönster utan extra kostnad och gav oss ett "paketpris" under det pris vi fått höra från början! Det tycker vi kändes mycket bra och synnerligen ovanligt i sammanhanget "hantverkare", då det oftast tenderar att bli tvärtom, d v s större kostnader än det man tagit i hand på.

Jag vill absolut rekommendera Lönnerlid AB, för ett både trevligt och professionellt bemötande!

Olle Lundquist
Göteborg

Ps. Friggebodan är bara grundmålad
 
  • IMG_1187.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser inga hängrännor på bilden.
 
De köpte dem, men glömde montera dem? Skumt.
 
Ola78
Friggeboden skrev ju Ts var bara grundmålad, kan det inte vara så att man vill måla takfoten färdigt innan man monterar hängrännan för att slippa råka kladda på den.
 
Jo, fast vi gillar ju inte att man registrerar sig bara för att skriva hur bra ett företag är. När man sedan berättar hur fantastiska de är som köpte hängrännor (la till och med ut pengarna) och så finns det inga hängrännor på bilden, då ...
 
klassiskt. nyreggad, info som inte stämmer... och jag som nästan verkade tro att gvmatte hade "fel" efter "richie76" kommentar. sen blev man tveksam igen. :) spännande
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.