Ja inte kosta en kaklat badrum 500000kronor och mellan smw och ä-hus så är det inte så stor skillnad mellan standar husen för jag har varit på visning av båda husen . medan björlidenshus så vet inte jag för det finns inga hus här uppe och 500000 är mycket pengar alla fall för mig och jag ville bara veta för dom pratar om standar hus
 
imported_jo skrev:
helt rätt att välja björklidenhus ist för ä-hus,
Det verkar inte alltid vara som en dans på rosor det heller:
http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/128792-bjoerklidenhus.html

För mig skulle kostnaden för en platta på min tomt bli sjukt hög så bara det ger mig en anledning att välja Älvsbyhus. Det blir en specialanpassning till deras grund i stället.
 
Men herregud, alla husfabrikanter har missnöjda kunder, men ä-hus har garanterat rekord oavsett hur många hus dom levererat procentuellt sett.
Sen är dom den enda husfabrikanten där i princip inga ändringar går göra. Minsta ändring kostar mer än att ta dit en snickare efter huset är klart o ändra i efterhand.
Men givetvis har alla ett val, känner du för ett ä-hus så beställer du ett sånt.
 
Mikael_L
imported_jo skrev:
Men herregud, alla husfabrikanter har missnöjda kunder, men ä-hus har garanterat rekord oavsett hur många hus dom levererat procentuellt sett.
Vem garanterar det?
Du?

Har du någon källa till påståendet?
 
Mikael_L skrev:
Vem garanterar det?
Du?

Har du någon källa till påståendet?
Är man det minsta osäker, skriker man "jag garanterar!" ;)
 
japp, JAG GARANTERAR !! hahahaha
 
imported_jo skrev:
Men herregud, alla husfabrikanter har missnöjda kunder, men ä-hus har garanterat rekord oavsett hur många hus dom levererat procentuellt sett.
Sen är dom den enda husfabrikanten där i princip inga ändringar går göra.
Jag tycker du ska backa upp ditt påstående med fakta eller knipa igen. Generella utsvävande påståenden sänker nivån på forumet.

Varför ska man ändra på det som är rätt från början? Vi har tittat på nåt 20-tal olika visningshus i alla prisklasser och har kommit fram till att det vi vill ha finns hos Älvsbyhus till ett rimligt pris. Då vill jag knappast låta någon annan kopiera den planlösningen för att få betala mer.
 
Men köp ett älvsbyhus då. Jag har aldrig sagt att jag kommer att hindra dig.
 
Mikael_L
Ja det är ju lätt att kasta in lite små ord som förändrar det man påstår rätt rejält.
"Tror jag" och "garanterar jag" är väl rätt stor skillnad.

Nu står jag och lyssnar på glaset som krasar här runt mig, för givetvis kastar jag sten i glashus nu, dvs jag gör mig också då och då skyldig till diverse uttalanden som är på tok för tvärsäkra. :blushing:

Just nu är det älvsbyhus som är något slags favorithatobjekt, och alla små uttalanden (som kanske inte har någon som helst sanningshalt) cementerar bilden (som alla redan vet!) av ett hemsk och korrupt företag.
Många företag, personer och grupper/föreningar osv har varit sån här måltavla i alla tider, drevet går och allt tappar proportioner, och både företag som förtjänar det likväl de oskyldiga lider lika illa.
 
Jag är minst sagt trött på grottmänniskomentaliteten som gör att folk vräker ur sig en massa dynga på olika nätforum utan att kunna stödja dem med minsta belägg bortsett från att de läst ett liknande inlägg nånstans.
De senaste åren har jag träffat ett antal individer som byggt hus av olika fabrikat och problem finns överallt.
Det specifika problemet hos Älvsbyhus verkar vara attityden de visat mot kunderna när problem uppstått och att deras VD hade ett begränsat medialt kunnande.
 
De har ny VD och anställt en mediaansvarig person.
 
det är väl dig dom anställt, magnuse74;)
 
imported_jo skrev:
det är väl dig dom anställt, magnuse74;)
Mitt tips är att imported_jo jobbar i sandlådefabriken....
 
imported_jo skrev:
det är väl dig dom anställt, magnuse74;)
Om det vore så väl. Den lönechecken är förmodligen avsevärt större än min nuvarande som idrottslärare! d^_^b
 
Min filosofi när vi valde Ä-hus var att det var det absolut billigaste huset. Jag vägrar låna pengar till lull-lull såsom kakel i dasset osv.
Förstår inte detta "om ni lägger på bara 200 000:- får ni ett bättre hus (läs: kakel i dasset och tvättstugan). Det är ju just det som är grejjen, medvetet val. Vill jag ha sånt extra skall jag inte låna till det utan det skall finansieras med sparade pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.