Vadå släpper?
 
ingen mer *skottlossning* nånstans här ute i sverige?

hehe
 
  • Gilla
Joakimyngvesson
  • Laddar…
Inte i Kungsbacka iaf...
 
snart dax för rädda menige ryan effekterna igen.....:eek:
 
C
Haha, va, bor du i treriksröset eller? :p Här i skåne har vi iaf 20 plusgrader ca.. :D
 
haha nä i götet... men med detta väder som är nu med monsurregn*stavas så*? blir la det minusgrader me snart hahahaha
 
då va det dax för årets kanon här hemma igen....
jädrans va det small....
haha jaja men nu vet man varför iaf.....
god jul
 
Har aldrig hört talas om det men det låter ju vettigt med tanke på att vattnet expanderar när det fryser. Regn och kallt samtidigt.....varför kan det inte vara så här i Skåne, vill ju höra hur det låter hehe :)
 
...här visade det sig att det faktiskt var ett antal skruvar som gått av så jag gissar att smällarna här berott på det.
 
Nu har vi haft en sömnlös natt.... tempen "droppa" från -7 till -28 på 3 timmar. Hela natten har det smällt som om någon slår igen en dörr stenhårt!! det måste vara det nybyggda uterummet...? Det som talar emot är att vi har haft, som bekant kallt som "F" hela vintern, men det har inte "smallt" innan...!? men en sådan temp-drop har vi iofs inte haft.

Hursomhelst är det jäkligt obehagligt när man inte riktigt vet vad/var som smäller... (t.o.m grannen hade hört)

Vad tror ni? (all input uppskattas, frugan var som ett asplöv inatt, jag med i ärlighetens namn)
 
J
Det fukt kvar i ditt vaxade virke estwing, det gör nu att brädorna spriker.

;)
 
John J skrev:
Det fukt kvar i ditt vaxade virke estwing, det gör nu att brädorna spriker.

;)
Heh.. jag tror inte Estwings smällar hörs den långa vägen till östergötland ;)
 
  • Haha
TechChad
  • Laddar…
cust3000 skrev:
Nu har vi haft en sömnlös natt.... tempen "droppa" från -7 till -28 på 3 timmar. Hela natten har det smällt som om någon slår igen en dörr stenhårt!! det måste vara det nybyggda uterummet...? Det som talar emot är att vi har haft, som bekant kallt som "F" hela vintern, men det har inte "smallt" innan...!? men en sådan temp-drop har vi iofs inte haft.

Hursomhelst är det jäkligt obehagligt när man inte riktigt vet vad/var som smäller... (t.o.m grannen hade hört)

Vad tror ni? (all input uppskattas, frugan var som ett asplöv inatt, jag med i ärlighetens namn)
Skyll på fåglarnas navigering. Det gjorde jag första tio smällarna...

Grannen har byggt ny altan i höst, och givetvis smällde det till nåt så djävulskt en natt när jag skulle rasta mina hundar. Två 40 kg-hundar får således tokspel och tror att land röd anfaller med all kraft. Då kan man hålla sig för skratt iklädd kalsonger med ett gäng vedträn i famnen...:S
 
John J skrev:
Det fukt kvar i ditt vaxade virke estwing, det gör nu att brädorna spriker.

;)
om du nu läser hela tråden så hade inte jag äns börjat bygga altanen serrö.:D
utan detta va min farstukvist som small OCH det va ej vaxat virke... tji fick du john...q(;^;)p
min altan har faktiskt ej smällt iår än...
farstun har smällt som bara den...
man hoppar till en del...

mvh
estwing
 
Gott och höra att det är fler än jag som upplevt detta.. Köpte huset hösten 2009 och flyttade in precis före jul.
Första huset man köper och man är ju ganska nyfiken på allt inom hus konstruktioner o.s.v..

Så en sen kväll kanske var runt 20dec.. då hade det börjat frysa på rejält ute och det var väl en -15 till -20 nånstans. La jag mig på soffan på övervåningen och såg på film. Bor ute på landet/skogen så det e ju jävligt tyst för övrigt. Hade TV.n på låg volym och låg och halv sov efter en lång arbetsdag.

Plötsligt small det till ut av bara h****** och jag vet inte om detta stämmer eller om jag bara blev så rädd att jag trodde att huset gunga till.. kände liksom smällen i Soffan/golvet.

Hade ju haft en besiktning på huset. och källarn golvet/grundmuren hade lite små sprickor som blivit med åren (20år)..

Trodde verkligen att hus fan skulle rasa.. stressar iväg ner mot källarn för att se om srickorna blivit värre. Men nej allt som ut som förr. Tänkte va fan har hänt nu.. nått som ranlat ner från himlen och träffat huset? Tar på mig varma kläder och går ut. Men såg ingenting som kunde se skadat ut.

Ringde min far och berätta vad som hänt men han sa bara som alla äldre.. Trä virket rör sig i huset och kan skapa dessa ljud.. Det har hänt några gånger till efter det..

Men nu efter att jag läst denna tråd så kanske jag fått mitt svar. Har en terrass som är byggd sommarn 2009 på den sidan som ljudet kommer ifrån. Denna terrass är ju skruvad rätt mot fasaden.

Borde stå i "första hus köp" bibeln det här!! hehe.. vilka smällar altså.. ufff
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.