Min bror köpte en gammal traktor till sin fru i födelsedagspresent...

Hon blev inte ett dugg glad, faktum är att hon blev jättearg. Klart konstig människa den där. :) Hon önskade sig dessutom en dammsugare, allvarligt talat... En traktor är ju åttatusen gånger bättre! Iofs fungerande den inte men ändå, en dammsugare...
 
Dalbotös skrev:
Min bror köpte en gammal traktor till sin fru i födelsedagspresent...

Hon blev inte ett dugg glad, faktum är att hon blev jättearg. Klart konstig människa den där. :) Hon önskade sig dessutom en dammsugare, allvarligt talat... En traktor är ju åttatusen gånger bättre! Iofs fungerande den inte men ändå, en dammsugare...
Typiskt....ingen humor:D
 
Dalbotös skrev:
Min bror köpte en gammal traktor till sin fru i födelsedagspresent...

Hon blev inte ett dugg glad, faktum är att hon blev jättearg. Klart konstig människa den där. :) Hon önskade sig dessutom en dammsugare, allvarligt talat... En traktor är ju åttatusen gånger bättre! Iofs fungerande den inte men ändå, en dammsugare...
Äh, det är väl bara att se till att få igång traktorn och parkera den på tomgång bredvid huset.
Sedan kopplar man på en slang på insuget vid luftburken och drar in slangen i huset så har man en redig dammsugare. ;)
 
Tyresö skrev:
Är det någon mer än jag som fantiserar om att göra så?
Bara dom som vill ha skillsmässad^_^b
 
Milkshaken
Tyresö: Hos mig skulle det inte funka.... min teoretiker jag har, hon blir bara svart i ögonen när det ska fram någon maskin....
Dock fick jag henne till att testa att skruva upp ett par blomlådor ute vid altan-räcket för något år sen..... Hon protesterade mycket, men klarade efter en hel del svordomar av det....
Summa summarum.... Alla är inte praktiskt lagda..... Annars så hade jag såklart låtit henne använda allt i garaget, och gett henne mer därtill,, men nope.....
 
Tyresö
Milkshaken skrev:
Tyresö: Hos mig skulle det inte funka.... min teoretiker jag har, hon blir bara svart i ögonen när det ska fram någon maskin....
Dock fick jag henne till att testa att skruva upp ett par blomlådor ute vid altan-räcket för något år sen..... Hon protesterade mycket, men klarade efter en hel del svordomar av det....
Summa summarum.... Alla är inte praktiskt lagda..... Annars så hade jag såklart låtit henne använda allt i garaget, och gett henne mer därtill,, men nope.....

Anledningen till tråden är att jag för väldigt många år sedan handlade en blå Bosch 12 V skruvdragare till min fru i julklapp - hon har fortfarande inte glömt det - och hon blev rejält förbannad när hon öppnade paketet.

Hahaha, hon kanske ville ha en Festooldragare i stället......

Min underbara fru....hon ville ju sätta upp en hylla och jag tänkte överraska henne med en riktig skruvdragare till sitt lilla projekt. Men hon använde faktiskt skruvdragaren till hyllan, så julklappen var väl inte så fel ändå.....
 
När jag läser i denna tråden så kommer jag att tänka på morsan.

När en släkting hade avlidit så ärvde hon och hennes syster en del pengar, hennes syster köpte en diamantring för pengarna.

Vad köpte morsan då? Jo en språjlans ny 3-cylindrig dieselmotor till båten..... :)
 
Milkshaken
skalman1 skrev:
När jag läser i denna tråden så kommer jag att tänka på morsan.

När en släkting hade avlidit så ärvde hon och hennes syster en del pengar, hennes syster köpte en diamantring för pengarna.

Vad köpte morsan då? Jo en språjlans ny 3-cylindrig dieselmotor till båten..... :)
Förmodligen en Perkins 3,a då... Kanonbra marinmotorer....och även traktormotorer..:)
Hon hade kvalitetstänkande då din mor...:)
 
Jag tror inte att hon har nämnt märket på den, men den var tydligen guldfärgad. :)
 
Göran.W
Nästa år får min fru en snö slunga:D
Hon ville ha en åk klippare vilket jag fick tag i nästan gratis.
Frun vägrade prova den för den var för stor hmm.
Gräs klipparen var INTE för stor utan tomten för liten:O
 
  • 100_1234.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte en elvisp, till min förra fru..............
 
Göran.W
saturnus skrev:
Jag köpte en elvisp, till min förra fru..............
Blev det en Makita, Hilti eller något annat fabrikat:rolleyes:
 
Göran.W skrev:
Blev det en Makita, Hilti eller något annat fabrikat:rolleyes:
Han skrev förra fru så det måste varit en Black & Decker :cool:
 
hon ville fortsätta som förr, för hand..........
 
Göran.W
Blindnit skrev:
Han skrev förra fru så det måste varit en Black & Decker :cool:
Gud vad dum jag känner mig nu det borde tom jag fattat:S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.