Tyresö
Jag har många gånger velat köpa ett elhandverktyg som en julklapp till min fru, bara för att se hennes min när hon öppnar paketet - och att det dessutom var det den enda julklappen jag köpte till henne. T.ex en sån här: Hilti TE 80


se00443.jpg

Eller en sån här:

ca00733.jpg


Är det någon mer än jag som fantiserar om att göra så? Eller finns det någon som vågat göra det det?
 
Jodå gjort det flera ggr, maskiner och verktyg behöver alla! kke inte en motorkap dock :p
Fast oftast blir det ngt mer specifikt till henne som snökedjor till hennes bil, fodrade arbetskängor eller signalbloss osv
 
Hur kan du bo med en fru som inte uppskattar elmaskiner Tyresö
 
Tyresö
tsarraz skrev:
Hur kan du bo med en fru som inte uppskattar elmaskiner Tyresö

Jodå, hon uppskattar elmaskiner, men dom ska alltid vara så förb#%¤ dyra och dessutom köksrelaterade.

Hon är livrädd för vinkelkapen och bilmaskinen, det var därför jag aldrig fick henne att krypa ner i betongburken och bila ut restbetong, när jag körde betongbil - lilla tjejen gjorde det när hon var 12 år, med pannlampa, mun/hörselskydd - det trodde jag faktiskt inte hon skulle våga. Det är ingen trevlig miljö där inne.

Nej, min fru nöjer sej med att hjälpa till att köra vedklyv och kugga sönder bits med skruvdragaren.
 
Tyresö skrev:
Är det någon mer än jag som fantiserar om att göra så?
När jag läser ditt inlägg kommer jag osökt att tänka på dessa snubbar som har lite masochistiska böjelser som vill piskade, sparkade i skrevet etc. Detta verkar vara ett uttryck för ungefär samma sak.



Kan aldrig sluta bra.:)

Gör som oss andra kuvade och köp dig lite frihet genom att fixa nått tanten vill ha istället.
 
Tyresö
MathiasS skrev:
När jag läser ditt inlägg kommer jag osökt att tänka på dessa snubbar som har lite masochistiska böjelser som vill piskade, sparkade i skrevet etc. Detta verkar vara ett uttryck för ungefär samma sak.
Kan aldrig sluta bra.:)

Gör som oss andra kuvade och köp dig lite frihet genom att fixa nått tanten vill ha istället.

Jo, men håll med om vilken julstämning det skulle bli med en present som frun definitivt inte vill ha - hemma hos oss gissar jag att det skulle bli som i Herngrens film: "Adam & Eva".

Jag är inte så mycket för såna böjelser, det räckte med fotbollen jag fick på pu%¤# när jag gick i skolan - jag njöt inte alls när jag låg dubbelvikt av smärta.

Nej, det blir för säkerhets skull en beställning från den här hemsidan:

http://www.beautyplanet.se/Kvinna/Presenttips/Till_Kvinnan.aspx?pg=235

För husfridens skull.
 
Kom att tänka på när vår manliga kollega fyllde femtio år och vi skulle samla ihop till en present. Vi hade först tänkt att köpa en motorsåg, men det var någon som tyckte att det var bäst att kolla med hans fru först. Överraskande fick vi reda på att vår kollega var en samlare av konstglas. Vi knatade iväg till Duka och köpte vas för 2500:-.

När kollegan öppnade presenten sa han: "Oj, nu blir min fru glad"
 
Det gäller att få Hustrun intresserad av det man vill ha. En LED-TV tex. Dock med viss försiktighet.

Lyckades efter många färsök få in Henne på StrömJätten i Visby. Hustrun är jäkligt misstänksam av sig eftersom hon känner mej väl, men vi skulle titta på någon liten pryl, typ fodral till iPhone, så OK.

Helt plötsligt står hon med LYSANDE ögon framför en 50-tummare och förklarar att det är DENNA TV som gäller.

50 lakan. Jösses. Det blir en dyr jul.
 
Tyresö skrev:
Nej, min fru nöjer sej med att hjälpa till att köra vedklyv och kugga sönder bits med skruvdragaren.
Köp en sats med torxbits i julklapp :p
 
Jonnemannen skrev:
Kom att tänka på när vår manliga kollega fyllde femtio år och vi skulle samla ihop till en present. Vi hade först tänkt att köpa en motorsåg, men det var någon som tyckte att det var bäst att kolla med hans fru först. Överraskande fick vi reda på att vår kollega var en samlare av konstglas. Vi knatade iväg till Duka och köpte vas för 2500:-.

När kollegan öppnade presenten sa han: "Oj, nu blir min fru glad"
Fyfasen vilket listigt fulspel från frugans sida.
 
heh hos oss så får jag alltid elverktyg, men det är av morsan och farsan. Farsan samlar faktiskt på konst glas, men skyller på att det är morsans...hon kunde inte bry sig mindre.

Jag skulle bli super glad för en ny geringsåg (stavning?)
 
Fruntimmer ska inte ha elverktyg, det blir dom bara slöa av.
Nä riktiga handverktyg som snöskyffel eller manuell häcksax och gräsklippare ska det va.
Min får en crosstrainer så hon har nåt att göra inomhus med :p
 
Blindnit skrev:
Fruntimmer ska inte ha elverktyg, det blir dom bara slöa av.
Fruntimren eller elverktygen....:D
 
Att ge julklapp eller födelsedagspresent till frun som jag egentligen själv önskar mig eller har behov av är sedan många år något jag praktiserat och det är ömsesidigt.

Frun har bland annat fått en 3-meters aluminiumstege, grästrimmer, vattenpass och borrar.
Hon gör ofta likadant så jag har fått nytt munstycke till dammsugaren, halsband, stekpannor och liknande.

Har man varit gift länge och "har allt" är det väldigt praktiskt att köpa något som man själv vill ha och gör båda så jämnar det ju ut sig i längden och man slipper att byta och krångla om det inte passar.
 
De bästa presenterna jag fick av dåvarande maken var en Milwaukee slagborrmaskin och en Bernina symaskin. Den absolut sämsta var en osthyvel :)!
I det senare fallet så kanske han var inne på Blindnits linje att elverktyg var förslöande, vad vet jag...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.