Johan Gunverth skrev:
Annars håller jag inte med dig ang. MKV och Xvid. Finns det inget att köpa, finns det inget berättigande.
Vilket låter helt horribelt i mina öron.:p

Vill jag tex ha mina BD filmer på servern istf att fibbla med skivor som vi gjorde förr i världen så ska jag kunna detta och vill jag tex nyttja tex DTS-HD i en komprimerad container så funkar inte tex mp4.
 
Redigerat:
offtopic så det susar grabbar.
 
zsimpey skrev:
offtopic så det susar grabbar.
Vi är forumgeeks som alltid kör i diket. :cool:
 
100% surf med bärbar dator och mobilt bredband från 3, Windows med Explorer. Förstår ingenting av ovanstående beteckningar.
 
LAINE skrev:
100% surf med bärbar dator och mobilt bredband från 3, Windows med Explorer. Förstår ingenting av ovanstående beteckningar.
Inte jag heller. Lite, kanske. Men det är bra att ta reda på nya saker. Själv saknar jag nåt med liten skärm som klarar qv flash.
 
Nimajneb skrev:
välj o vraka

[länk]
Fan. Vad du är bra!
Tackar!
 
Surfar med Safari på min iMac 27" eller så snabbkollar man lite via iPhone 4. Aldrig mer IE.
 
Har slutat använda laptop helt (privat). Formatet har blivit överflödigt helt enkelt: för tung och klumpig i soffan och sängen (ja även 10") och för dålig prestanda samt för liten skärm då det kommer till CAD, videoredigering m.m.

Surfar med Ipad i soffan, Samsung Galaxy Tab i sängen, bilkön, ICA-kön m.m. och med Iphonen i nödfall. Surfar bara med den stationära då man gör annat (tyngre) samtidigt.

Som vanligt när liknande diskussioner kommer upp skriks det högt om surfplattans oduglighet, och som vanligt görs detta av de som på sin höjd sett en Ipad på bild eller har testat kompisens i 5 minuter.

Hur klarade man sig innan surfplattan?
 
Jag surfar numera med iPad, Windows Phone 7. Men jag har svårt att skriva snabbt och korrekt med mjukvarutangentbord, speciellt på iPad som också hade egenheten att översätta vindväv till vindvån. Vissa inlägg blev riktigt knas ett tag.
Imponerad av TS som lyckas med sina inlägg, men det är väl en vanesak.
 
pbengtsson skrev:
Jag surfar numera med iPad, Windows Phone 7. Men jag har svårt att skriva snabbt och korrekt med mjukvarutangentbord, speciellt på iPad som också hade egenheten att översätta vindväv till vindvån. Vissa inlägg blev riktigt knas ett tag.
Imponerad av TS som lyckas med sina inlägg, men det är väl en vanesak.
Man måste ju inte ha "Auto Correction" aktiverat på Ipaden om man inte vill. :)
 
Viding skrev:
Man måste ju inte ha "Auto Correction" aktiverat på Ipaden om man inte vill. :)
Kom på det, men innan jag hittade det (tangentbord) för typ 7 timmar sedan, så alla inlägg innan dess var helt fel:D
 
Telia fiber 100/10. Tråd finns men används sällan. Trådlös router till pc vid TV (80%) , laptop 10% och iPhone 10%. Google Chrome och Safari.

Trådlöst tangentbord i knät och råttan i soffan, funkar kanon. Skaffade nytt före jul, det gamla hängde sig en hel del.

Som sagt, man blir ruskigt bekväm, låg t.o.m med laptopen i sängen o surfade när jag var sjukskriven, men så gör ju annars inga friska människor:blushing:

iPhone på muggen funkar dock fint ;)

Kjell G
 
zsimpey skrev:
offtopic så det susar grabbar.
Min tråd.

Kör på grabbar! Nu lär jag mig nåt nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.