Bricco

Om man hade kunnat betygsätta inläggen, hade du fått 5+ av mig.
Eller 55555!
 
kamilenski skrev:
Bricco

Om man hade kunnat betygsätta inläggen, hade du fått 5+ av mig.
Eller 55555!
Tack. Jag gjorde mitt bästa precis som du brukar ;)
 
Iphone 4.... Har snart slutat privatsurfa på vår laptop. Trodde aldrig själv att det skulle bli så, två veckor innan inköpet av phonen slängde jag ur mig på jobbet att jag aldrig trodde att surf via mobil skulle bli ngt... har fått höra det några ggr! :D
 
Milkshaken skrev:
Går att köra via nätverk och via USB....:)
iPad har ingen USB-port vad jag vet.
 
Milkshaken skrev:
Men då funkar det ju hyfsat då iaf....
Vad tar ni för den? Jag har trott mig förstå att du är säljare av IT-produkter , såväl som Apples Iphone , Ipad mfl....
Du har PM. Snackar inte sälj här. :cool:
 
mycke_nu skrev:
iPad har ingen USB-port vad jag vet.
De ansluts via USB men på iPaden har man Apples 30-pin kontakt.
 
Bricco skrev:
Har kört iPad ett tag och den är så oerhört mycket hype. Den är svår att använda med två händer om man inte har den på ett bord. Ska man skriva med den i händerna så räcker inte tummarna till pg.a bredden. Jämfört med en Macbook är den ett skämt. Jag tror de allra flesta kommer ångra sig med tiden. Den är kul ett tag tills man inser att man köpt skräp i hypens efterspår. Klart, har man stålarna och det är som en mellanmjölk i ens plånbok så kan det väl kvitta. Men jag skulle aldrig rekommendera någon att spara flitigt till en.

Macbook Pro is the shit. Tätt följt av iPhone 4.
Om du skriver så mycket med den skall du koppla in ett Bluetooth-tangentbord. Jag brukar skriva precis som på ett vanligt tangentbord. Även hålla den med vänsterhanden i kortsidan och skriva med höger hand.

Hype? Vi får väl se... :cool:
 
Bricco skrev:
De ansluts via USB men på iPaden har man Apples 30-pin kontakt.
Vad ansluts via USB? Man behöver Camera Connector för att fippla med USB-anslutningar och det är än så länge bara för kameror, MIDI-utrustning och specialbyggda verktyg.
 
Johan Gunverth skrev:
Om du skriver så mycket med den skall du koppla in ett Bluetooth-tangentbord. Jag brukar skriva precis som på ett vanligt tangentbord. Även hålla den med vänsterhanden i kortsidan och skriva med höger hand.

Hype? Vi får väl se... :cool:
Fast hela idén med iPad är ju att slippa tangentbordet. Ska jag hooka upp massa saker så blir det ju en Macbook liksom :)
Jag tycker den är för tung för att ligga och hålla i vänsterhanden i säg 1-2h surf i soffan. Jag sitter oftast halvliggande med Macbooken i knät men med iPaden så blir det märkligt svårt att få bra ergonomi. Jag försöker fortfarande förstå vad det är egentligen. Har man en Macbook och en iPhone är den helt överflödig. Jag tror ganska säkert den kommer bli liggande i de flesta hem tills man lägger ut den på blocket. En skickavidareprodukt helt enkelt ;)
 
Johan Gunverth skrev:
Vad ansluts via USB? Man behöver Camera Connector för att fippla med USB-anslutningar och det är än så länge bara för kameror, MIDI-utrustning och specialbyggda verktyg.
Frågan var om det fanns USB på iPad. På iPad finns inte USB-kontakt. Men iPad ansluts via gränssnittet USB via sin 30-pin kontakt. Hoppas det framgår nu :)
 
Hur mycket minne behöver man till en IPAD?? 16, 32 eller 64 eller är det värt 1k mellan 16 o 32 gb?

Finns dom ännu officiellt i Sverige?
under 450€ i Europa för 16gb, so far har jag inte hittat något i närheten i Sverige
 
Nimajneb skrev:
Hur mycket minne behöver man till en IPAD?? 16, 32 eller 64 eller är det värt 1k mellan 16 o 32 gb?

Finns dom ännu officiellt i Sverige?
under 450€ i Europa för 16gb, so far har jag inte hittat något i närheten i Sverige
Ryktas om släpp inom ett par dagar. Onoff har råkat slänga upp den för att snabbt ta bort den igen..

iPad - ONOFF
Med iPad-enhetens tvådelade fönster och stora skärm- tangentbord kan du se och röra vid dina ebrev på ett helt nytt sätt. ...
shop.onoff.com/Kampanjsidor/iPad.aspx
 
Nimajneb skrev:
Hur mycket minne behöver man till en IPAD?? 16, 32 eller 64 eller är det värt 1k mellan 16 o 32 gb?

Finns dom ännu officiellt i Sverige?
under 450€ i Europa för 16gb, so far har jag inte hittat något i närheten i Sverige
Beror ju på vad du skall avnända den till, men min iPhone med 32 GB redan är fylld till 2/3. Lite appar, några filmer, 7000 låtar sedan börjar det bli trångt.

Valet står mellan 32 och 64 GB tycker jag. Eftersom det inte går att köpa till minne skulle jag hellre köpa för mycket än för lite.
 
mycke_nu skrev:
Beror ju på vad du skall avnända den till, men min iPhone med 32 GB redan är fylld till 2/3. Lite appar, några filmer, 7000 låtar sedan börjar det bli trångt.

Valet står mellan 32 och 64 GB tycker jag. Eftersom det inte går att köpa till minne skulle jag hellre köpa för mycket än för lite.
Jag säger emot lite här. Utvärdera hur mycket du måste bära med dig jämt istället för hur mycket av allt du har som får plats. Att ha 7000 låtar på en iPod är ju typ 580 album. Tror knappast man är i behov av den mängden. Att synka över album gör du på några minuter. Samma med film. Att köpa mycket minne är lathet i mina ögon. Lägg hellre pengarna på att köpa bra musik än minne för att rymma musik du aldrig lyssnar på eller som du kan föra över på 5 minuter :)
 
Jo, det var väl ungefär det jag sade. :)

Kompisen vill absolut ha alla sina 15000 bilder med sig hela tiden och köpte en 64 GB iPad. Själv vill jag ha all min musik och några filmer, medan andra knappt behöver något minne alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.