L
En fördel med surfplatta är ju faktiskt att de saknar just fysiskt tangentbord. Smidigare när man ligger i soffan och lättare, samt touchscreen. Ofta när man surfar så skriver man ju rätt sällan, även om man svarar på nåt inlägg då och då.

Har själv ingen padda än men kommer garanterat skaffa en när det kommer en vettig android.
 
Android?
Då kan man satsa på HTC Desire HD. Stor skärm och mobil!
Då kan man surfa på tåget, bussen...
 
90% MacBook Pro, 5% iPhone 4, 5% olika Windows burkar/laptops med allt från XP till W7 som dräller i huset.
 
90% Google Chrome (laptop)
10% Safari (iPhone)
 
L
kamilenski skrev:
Android?
Då kan man satsa på HTC Desire HD. Stor skärm och mobil!
Då kan man surfa på tåget, bussen...

Jag tänkte väl snarare på t.ex. Samsung Galaxy S.
 
mycke_nu skrev:
9...5% olika Windows burkar/laptops med allt från XP till W7 som dräller i huset.
5% bortkastad tid, alltså :D
 
Johan Gunverth skrev:
Jobbsurf: 100% Mac
Slösurf (typ, nu): 80% iPad, 15% Mac, 5% iPhone
O du som klagar. Fattar inte hur man kan bränna tid på en Mac. Stackare ;)
 
Milkshaken
Nimajneb skrev:
vad finns det för fördelar med IPaden jmf med en liten 10" notebook?

Vad jag kan tänka mig, (Då jag såklart inte har en själv,men skulle vilja...:) ) det är att fan så smidigt att ha en större skärm än mobilen, smidigare än lapen, (Ja t.o.m 10", aren då du ju har ett stort klumpigt tgt-bord att bära runt på oxå....
I IPaden så har man ju allt intergrerat i skärmen, som att surfa med en jättemobil ,, enkelt penkelt....
VILL HA:.......:)
Jag skulle definitivt använda en sån, jag drar ofta mellan rummen med Iphonen, då jag oftast har lapen ute på köksbordet, det är ju så klumpigt att bära omkring på den.....

Gnäll nu inte över framstegen och utvecklingen, utan följ med i den istället.... Det kommer bli en liten boom nu.... Sen knäpp tyst om den i några år, sen kommer allting vara i skärmformat..... Det kommer bli var mans hemmaegendom..... Kanske t.o.m konkurrera ut Lapen,,,, ja i vanligt svenssonhanterande alltså....
Vad jag inte vet det är om det går att skriva ut ifrån den... Alltså skicka info till skrivaren för utskrift.....

Ojjjjj... Den prylen kommer stå högt på min lista ,,, var så säker...:)
 
Redigerat:
surfplattan hat ju idag presenterats som årets julklapp...
men kan jag inte skriva ut mina pdf flygbiljetter eller word-dokument så går den ju tokbort
 
Milkshaken
ja går det? Det bör ju gå.....

PDF är ju ett program du lägger in själv liksom, Word, Annars finns ju Open Office med samma funktion....
men grejen är om detfinns skrivarstöd i den.... Jag har inte sett så mycket om den än.....
 
Milkshaken
Jodå, du kan vara lugn......
http://www.apple.com/se/ipad/
Går att köra via nätverk och via USB....:)
Så Be Ingvar K Bekosta en till er alla utesäljare, så kommer du bli stennöjd, liksom Ingvar...:)
 
Nimajneb skrev:
surfplattan hat ju idag presenterats som årets julklapp...
men kan jag inte skriva ut mina pdf flygbiljetter eller word-dokument så går den ju tokbort
Med en iPad går det si och så. Inbyggt finns stöd för (i dagsläget) ett fåtal printrar med "driver-lös" utskrift. Det blir fler skrivare allt eftersom. Med en tilläggsapp kan man skriva till de flesta Bonjour/mDNS-skrivare, dvs i princip alla skrivare som är yngre än 6-7 år. Gör det själv med Printopia....och det blir som man förväntat sig.
 
Milkshaken
Men då funkar det ju hyfsat då iaf....
Vad tar ni för den? Jag har trott mig förstå att du är säljare av IT-produkter , såväl som Apples Iphone , Ipad mfl....
 
Har kört iPad ett tag och den är så oerhört mycket hype. Den är svår att använda med två händer om man inte har den på ett bord. Ska man skriva med den i händerna så räcker inte tummarna till pg.a bredden. Jämfört med en Macbook är den ett skämt. Jag tror de allra flesta kommer ångra sig med tiden. Den är kul ett tag tills man inser att man köpt skräp i hypens efterspår. Klart, har man stålarna och det är som en mellanmjölk i ens plånbok så kan det väl kvitta. Men jag skulle aldrig rekommendera någon att spara flitigt till en.

Macbook Pro is the shit. Tätt följt av iPhone 4.
 
Redigerat:
Milkshaken
Ok, kul att höra en riktig recenssion....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.