Är det någon som byggt A-hus basic 4? Är ni nöjda? Tog ni Byggsatsen eller tog ni totalentreprenad. Var det svårt att få till ändringar i planlösningen, tex flytta väggar, eller tom spegelvända planlösningen? Är ni nöjda med Annebergshus? Var de svåra/lätta att ha o göra med? Funderar nämligen på att kanske bygga med dessa istället för Älvsbyhus..
 
Hejsan.

Funderar själv på att bygga detta hus och har kontaktat skickat förfrågan om det går att spegelvända huset. När vi träffade dom, igår, sa dom att man inte kunde flytta väggar eller ändra planlösning, men men man vet ju inte.

Så fort jag hör av dom ska jag svara här. Vad jag vet är att om man vill putsa huset kostar det 150.000,- extra.
 
Hej!
Kul att ni också funderar på detta hus. Isåfall stämmer inte deras hemsida om man inte kan flytta väggar.– Möjlighet att ändra på viss planlösning (t.ex. att ta bort eller lägga till ett rum).
Vi vill också spegelvända huset. hör av dig när du pratat med dem om detta går samt vad det skulle kosta. Har du fått någon lista på tillval man kan göra?
 
Hej

Vi har bara tittat på listan med tillval som finns i Basic katalogen, säger ju inte så mycket igentligen. Mannen som jag pratade med sa att han skulle skicka tillvalen som pdf fil ;) hör av mig när dessa dyker upp.

Just nu känns det lite som att spegelvända är en förutsättning.

Vart tänkte ni bygga om man får fråga? Själv är det i Furulund som är aktuellt.

 
Hej. Det vore jättesnällt m du kunde skicka den som pdf, när du fått den.
Vi håller på och stycka av tomt i Älvsåker/Kungsbacka. Den är ganska långsmal tomt, men den är dock på 1800kvm, så något hus ska vi allt kunna klämma in där.. Hur stor tomt har ni? Vart ligger Furulund, om man får fråga?
 
Stinis skrev:
Hej!
Isåfall stämmer inte deras hemsida om man inte kan flytta väggar.– Möjlighet att ändra på viss planlösning (t.ex. att ta bort eller lägga till ett rum).
Hej! Jag tror att när det gäller just Basic-serien så går det inte att ändra planlösningen. (Den är väl något billigare än de andra A-husen just p.g.a. det) För i de andra husen från A-hus så kan man ändra nästa hur mycket man vill bara de bärande väggarna finns kvar!

Lycka till!
//Stina
 
suikki: Ska ni bygga i Furulund/stävie ? Vi har också kollat på det området. Har ni fått något pris på hus+tomt ?
 
Hejsan..

Ja precis, tomt i Stävie kostar 8-900.000 för ca 700 kvm, huset basic 4, 1 466 000,- så med tillbehör, garage, tomt mm mm hamnar det på strax under 3 miljoner klart att flytta in i. Inte så hemskt farligt med tanke på vad ett nytt hus kostar idag.....


Fick föresten tillbehörs info idag, ska se om jag kan scanna in den och skicka ut den, finns en del man kan göra, byta innerdörrar, ytterdörrar, köksluckor, trappa mm mm.

Vi hörs
 
Hej! A-Hus basic serie är helt ny. Det finns inte ett enda av dessa hus byggda ännu.
Jag har ringt till deras huvudkontor och fått detta svar.
 
Vi kommer med största sannolikhet att bygga ett 1-plans Basic.

Det finns bra med tillval, det enda som inte går att ändra är planlösningen och köksritningen. Därav att priset är så lågt. Mindre förändingar kan man ev. ta med snickaren på plats. Annars går det att byta i princip allt såsom golv, dörrar, fönster, luckor bänkskiva, badrumsinredning osv. Det går att få huset målningsförberett, stomrest, byggsats osv. Går att putsa. För övrigt håller det samma höga materialkvalitet som övriga A-hus. Vattenburen golvvärme, värmepump, marbodalskök, svedbergs badrum osv.



 
A-hus jämfört med Älsbyhus är ju hur bra som helst.. jag menar, vem vill ha torpargrund osv. Vi ska bygga ett basic 4, nästa veckan ska vi träffa säljaren igen och göra en ritning så vi kan ansöka om bygglov så fort som möjligt. Jag anser att deras basic serie är väldigt prisvärd, materialvalen är mkt fina. Att tänka på är att köket är ganska litet och om man väljer att ha större fönster på framsidan av huset så försvinner några luckor i köket, som antagligen behövs... detsamma i tvätten. Sen måste man ju köpa till badkar/duschväggar och detta ska man inte göra genom a-hus då det är ruskigt dyrt.
 
Flamingo skrev:
A-hus jämfört med Älsbyhus är ju hur bra som helst.. jag menar, vem vill ha torpargrund osv. Vi ska bygga ett basic 4, nästa veckan ska vi träffa säljaren igen och göra en ritning så vi kan ansöka om bygglov så fort som möjligt. Jag anser att deras basic serie är väldigt prisvärd, materialvalen är mkt fina. Att tänka på är att köket är ganska litet och om man väljer att ha större fönster på framsidan av huset så försvinner några luckor i köket, som antagligen behövs... detsamma i tvätten. Sen måste man ju köpa till badkar/duschväggar och detta ska man inte göra genom a-hus då det är ruskigt dyrt.
Var ska ni bygga?
 
utanför landskrona
 
Hur är vitvarorna är de ok, eller de bör man också köpa vid sidan av?
 
sassa75 skrev:
Hur är vitvarorna är de ok, eller de bör man också köpa vid sidan av?
Vitvarorna är förvånansvärt bra siemensmodeller. Avdraget ligger på 23' för vitvarorna. 11' extra för rostfritt. Svårt att hitta motsvarande i samma klass för dom pengarna.

Har vilka modeller som gäller om någon är intresserad, står i leveransdeklarationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.