Provköpte en förpackning handtag Kvadrat från Biltema:
87-824_m.jpg
Länk

Men skruvarna som följer med går inte in hela vägen. Är tanken att man skall kapa skruvarna? Eller har jag fått ett måndagsexemplar? Har provat båda skruvarna i båda hålen...

Någon som vet?
 
Se bild
 
  • bild (36).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den typen av skruv är avsedd att kapas till lämplig längd. Man kapar på något av ställena där det inte finns någon gänga.
 
Eld skrev:
Den typen av skruv är avsedd att kapas till lämplig längd. Man kapar på något av ställena där det inte finns någon gänga.
Det förklarar saken. Misstänkte nästan det med tanke på skruvens utseende. Men blev lite osäker i och med att skruvhålet går igenom hela biten - så rent teoretiskt så skulle den passa utan kapning.
 
Dum fråga kanske. Men skruven är så liten - vilket är bästa sätt att kapa den?
 
Allra enklast med små skruvar är att köra med klämtången. Den har gängade hål man skruvar in skruven i och sen är det bara att klippa.

482184_LB_00_FB.EPS.jpg

annars funkar det med krafavbitare eller bågfil..
 
Kapar man inte skruvarna innan man skruvar i skruvarna?
 
Andy78 skrev:
Kapar man inte skruvarna innan man skruvar i skruvarna?
Ja.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Man skruvar in första skruven på"plats". Sticker den ut 8mm, ska alla kapas 10. Sruva i tångens gånga och klipp. Sen när den skruvas ut är den fin i gängan.
 
  • Gilla
Thomas Holm
  • Laddar…
sånna skruvar klarar man med en vanlig sidavbitare..
 
Jag skall till k-rauta på söndag. Provade deras sökmotor på hemsidan men hittade inte något av de verktyg som ni rekommenderar här. Vad gör jag för fel?
 
kia2 skrev:
Jag skall till k-rauta på söndag. Provade deras sökmotor på hemsidan men hittade inte något av de verktyg som ni rekommenderar här. Vad gör jag för fel?
Köp klämtången på Biltema.
 
Har inte bil. Men skall till Bromma imorgon. Krauta, byggmax - men ingen biltema. :(
 
kamilenski skrev:
Köp klämtången på Biltema.
Är det den här du menar? Är det biltemas bästa verktyg för att kapa skruvarna?

19-1282_m.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.