Status
Tråden går ej att kommentera.
Htc Desire eller Desire HD. Baserat på specen i första posten är det nån av de som gäller. Har själv Googleversionen på Desire och är väldigt nöjd.
 
Nerre skrev:
Att man då alltid måste ha kabeln med sig. Jag har en kabel sitter i laddaren hemma, en i datorn hemma, en i datorn på jobbet och en i bilen.
Jag förstår inte den här fokuseringen på USB-kabeln? Detsamma gäller ju för mikro-USB. Om du ska vara säker på att kunna ladda telefonen måste du ha kabeln med dig.

Jag har en Applekabel hemma, en på jobbet och en i väskan alltid med mig. Man måste inte köpa Apples originalkabel, det finns kopior för under hundralappen. Dessutom, med snart en miljon sålda iPhone i Sverige är sannolikheten rätt stor att det någon har en Applekabel om man skulle glömma den.
 
Nerre skrev:
Jag har dubbla batterier till min HTC Hero. VÄLDIGT praktiskt när man ska vara borta från laddningsmöjlighet en längre tid.
Enligt min mening är det mer praktiskt att ha ett separat powerpack med USB-anslutning om man ska vara borta från elnätet under längre tid.
 
En Anderoidtelefon med 2.2 kommer närmast önskelistan men batteritiden blir inte så bra när man börjar använda alla finesser.

En iFån är dyr och för mycket låst.
 
Springare skrev:
En Anderoidtelefon med 2.2 kommer närmast önskelistan men batteritiden blir inte så bra när man börjar använda alla finesser.
Med "normalt" användande laddar jag min DHD varannan dag....men lite för mycket lek så är den nere på 40% efter en dag....
 
Med mycket "lek" är min HTC Wildfire slut efter 3 timmar. Därför har en laddare i bilen, en vid sängen en i fickan...
 
Ni som pratar om låsningen till Appstore får gärna berätta hur detta skulle påverka er negativt? Vilka program är det ni inte hittar i Appstore? Jag har använt iPhone ett bra tag och hittills inte känt mig begränsad eller saknat några program. Fildelningen går som sagt att lösa med Dropbox vilket jag ser som ett bättre alternativ

Mikrofon och headset har jag inte upplevt några problem med, varken Apples egna eller tex bluetoothheadset från SE
 
Jag säger nog HTC Legend en gång till =)
I dagarna får den en uppgradering till Andoid 2.2
Robustare "chassi" får man leta efter
Processor och mionne så det räcker och blir över, bara man inte ska kolla på HD-film =)
 
abrovink skrev:
Jag säger nog HTC Legend en gång till =)
I dagarna får den en uppgradering till Andoid 2.2
Robustare "chassi" får man leta efter
Processor och mionne så det räcker och blir över, bara man inte ska kolla på HD-film =)
Desire HD har samma chassi...snabbare processor, mer minne ;=)
 
Välj en Android, tom. SE (efter X antal år) har förstått att Symbian är passé.
 
f91jsw skrev:
Jag förstår inte den här fokuseringen på USB-kabeln? Detsamma gäller ju för mikro-USB. Om du ska vara säker på att kunna ladda telefonen måste du ha kabeln med dig.

Jag har en Applekabel hemma, en på jobbet och en i väskan alltid med mig. Man måste inte köpa Apples originalkabel, det finns kopior för under hundralappen. Dessutom, med snart en miljon sålda iPhone i Sverige är sannolikheten rätt stor att det någon har en Applekabel om man skulle glömma den.
Nej det är inte samma med Micro-USB. Micro-USB är Standard = Finns överallt och är billigt. Man kan nästan räkna med att alla har en sådan sladd hemma. Jag har Micro USB till massa grejjer (följer med till USB-hubbar, mobiler (flera olika märken.. ALLA nya förutom Iphone) osv osv)

Vi har 8st mobiltelefoner på firman (eller egentligen fler då flera även har privata mobiler) och säkert minst lika många olika laddare och kablar för att koppla till datorn.

Jag kommer ALDRIG att köpa en ny mobiltelefon som inte följer standard! Varken privat eller till de anställda! Så förhoppningsvis så kommer vi att slippa alla dessa olika sorters laddare om några år...
 
f91jsw skrev:
Enligt min mening är det mer praktiskt att ha ett separat powerpack med USB-anslutning om man ska vara borta från elnätet under längre tid.
Det blir sämre verkningsgrad. Varje steg som du överför energi så får du förluster (normalt måste du stoppa in 10-20% mer energi i ett batteri än du tänker ta ut). Det är med andra ord mer vikteffektivt att ha extra batterier.
 
Rrrrr skrev:
Släpar du runt på denna kabel var du än går?
Nej jag laddar, synkar och gör backup på mobilen varje kväll/natt

En fördel med dessa smarta mobiler är att man kan ha alla kataloger på sig. Frågar kunden om hur något ser ut eller fungerar är det bara att ta upp telefonen och visa. Jag har massor med kataloger som PDF i min iPhone
 
Rikard Ågren skrev:
Nej jag laddar, synkar och gör backup på mobilen varje kväll/natt

En fördel med dessa smarta mobiler är att man kan ha alla kataloger på sig. Frågar kunden om hur något ser ut eller fungerar är det bara att ta upp telefonen och visa. Jag har massor med kataloger som PDF i min iPhone
Jag med, fast i min HTC Legend. Och jag slipper fippla med iTunes för att för över filerna från kollegans dator, som inte ens har iTunes installerat. Tvånget att använda iTunes gör att jag inte vill ha en iPhone. Androidlur med Spotify i offlineläge räcker gott för mina musikbehov och några andra styrkor än att just handla musik ser jag inte med iTunes.
 
joflopp skrev:
Tvånget att använda iTunes gör att jag inte vill ha en iPhone.
+1 på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.