Mätarkåpet är för hela fastigheten.
Det flyttades dit istället för att gräva ner en kabel till mellan garaget och huset.
Jag har nämligen dålig koll på vart dom andra kablarna ligger.
Förslaget kom från Jönköpings Energi när dom var här och grävde ner det som hängde i skogen.

//Magnus
 
Så var det då lyset.
Har funderat lite på detta.
Så här ser tanken ut just nu.

Kommer att ha trappan inne till att börja med.
Kommer inte ha tid och råd att bygga det som krävs utanför just nu så den bortre raden har fått flytta sig lite.

Åsikter? Fort ska det gå för jag ska dra kabel i morgon! :)
 
  • garage12x6,5inv-takvinkel-el2-Model2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är, utanpåliggande kabel eller rör och dosor?
Med kabel så vrid armaturerna 90 grader så är det lättare att koppla ihop, med rör och dosor så kvittar det. Sätt armaturerna på 45 grader så får du alltid kommentarer.

Ska du flytta ut trappen så sätt den "opåverkade" armaturen på sitt rätta ställe så är det bara en armatur att flytta sedan.

Protte
 
Det blir infällda rör. Nu är det redan gjort och jag gjorde som ritningen, men alla slangar ligger ovanpå gipset så det finns utrymme för att putta runt dom lite.

Nu till helgens jobb!
Vi har tak inne i garaget!

Dryga 1000 gips skruv och ett lätt verkande nacke så blev det fin fint!

Nu är det bara att ge sig på att peta i 120mm isolering i väggarna.

//magnus
 
  • IMG_8469.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Härligt att arbeta med händerna ovan huvudet.. :)

Men de blir fint!
 
FredrikR skrev:
Härligt att arbeta med händerna ovan huvudet.. :)

Men de blir fint!
Näe, jag avundas inte dom som gör sånt ofta!
Men som sagt så blir det rätt fint... och just det.. spackla och måla med... nu fick ja ont i nacken igen! :)

// Magnus
 
fint jobbat! vore skönt att ha kommit så där långt med garaget, men jag hinner nog klart utvändigt innan vintern iaf, och det är alltid nått.. förhoppningsvis har man det användningsbart innan nästa vinter :) e bara hoppas på en mild'en nu :)
 
Nu har ju mitt varit i görningen ett tag... det går inte fort med småbarn i huset!
Men man får passa på när man kan få hjälp!

Men man inser att man ska nog inte bygga sig nåt hus i alla fall.
Skulle var när man gått i pension då.

Nån som har tips på bra och billig färg att måla väggar och tak med?
Det blir ju nästa pest nu.

// Magnus
 
Nä de är klart de går inte fort me barn, men de går inte fort när man arbetar eller gör annat heller, man får inte så mycke gjort som man önskar, sen har man tyvärr ingen som är speciellt intresserad av att meka som hjälper till heller, e mest farsan o ett par polare som har ställt upp.. är ju lättare om man är ett par som bygger ihop.

Tänkte höra med dig var i Jönköping håller du hus då? Vad blir det för uppvärmning?
 
Bor mellan Gränna och Jönköping.
Det kommer bli en luftvärmepump och några element på ovanvånging.

Det är bara att inse att man är inte 20 bast och har hur mycket energi som helst och man kan inte jobba dygnet runt längre.

När jag trimmade bilar som mest bytte man motor bara för att besiktiga.
In fredag efter jobbet, byta motor, besiktning på måndag och ner i garaget på måndag kväll och riva ur den igen.

Sånt orkar man inte heller med längre!
Men nån gång ska det bli färdigt. Det har kostat för mycket för att inte göras ordentligt!

// magnus
 
Ok ja men då är vi ju nästan grannar :) Själv "bor" jag nästan på Mantorp Park.
Vad har du för planer på märke på luftvärmepump?
Nej man börjar fan bli schleten o seg.... :/ snart 30 bast. Man får väll se de som possitivt att man inte blivit med barn.
Har alltid haft en förmåga att börja projekt för att sen tröttna, men försöker att ändra det beteendet :p
 
Idag har jag fixat till lite mer slang mellan lite dosor.
Nu saknas det bara lite kabel i några.

När jag var klar med det klättrade jag upp på övervåningen.
Det har alltid varit svårt att se hur det kommer att bli där uppe när det varit öppet i golvet.
Nu hade man i alla fall takgipset som skärmade av.
Det blir rätt stort där uppe! Känns bra!

// Magnus
 
Har jagat hit min lillebror i morgon.
Hoppas på att få upp en hel del vägg och kanske lite annat!

// Magnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.