Den är väl långt ifrån värst men jag är ju inte superimponerad utav grannens elstängselinkoppling:D Men det är ju iaf tak över dend^_^b
 
  • Bild0125.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MagnusSt skrev:
Den är väl långt ifrån värst men jag är ju inte superimponerad utav grannens elstängselinkoppling:D Men det är ju iaf tak över dend^_^b
Haha...bönder d^_^b
 
Fördelen med hängkabel är att den blir inte överkörd av gräsklipparen.

Protte
 
PST skrev:
"Helgjobb" igen, rev ut allt det gamla och det visade sig att de "antika" DII-hållarna inte hade några passdelar alls, det satt "bultar" av stål :@, i botten på alla tre!!!
Inte undra på att det blev varmgång....

Gjorde om litet... (Nu är det inte längre som mest 5 säkringar i serie, utan bara 3....)
Men du, varför behöll du den gamla jordplinten?
 
Floppman skrev:
Men du, varför behöll du den gamla jordplinten?
Bara blev så.. Fanns väl lite tankar på att det blir en extra ledig jordanslutning också,
Lite enklare också att sätta fast den stela EKKJ-skärmen där och gå med RK till nya plinten...
 
Glufsglufs skrev:
Haha...bönder d^_^b
hrmm :@
 
MagnusSt skrev:
Den är väl långt ifrån värst men jag är ju inte superimponerad utav grannens elstängselinkoppling:D Men det är ju iaf tak över dend^_^b
Fint regnskydd, det håller säkert 2-3 år innan det ruttnat sönder ;)
 
Hittade denna i polarns nya lägenhet.. Hmm undra vars den går?
IMG_0854.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Genom en garderob och hit! Så där lagomt fint gjort, från ojordat till jordat uttag med en (0.75mm?) lampsladd?
IMG_0853.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessutom hade dom haft besiktning på lägenheten samma dag.. Hur fan kunde dom missa de där?
Som yrkesskadad var det ju de första man såg :p
 
Tänkte dela med mig med två elkopplingar.

Första var när vi var nere på Gran Canaria för många årsen, på morgonen (kändes så för oss i alla fall) knackade det på ett par arbetare som höll på med någon reparation, vi förstod att dom villa låna ström, och det gick ju bra, var bara det att dom hade ingen stickkontakt så det blev två lösa trådar in i uttaget...

Nästa koppling är något som min far berättat om. Var en som skulle hälsa på hos en gubbe, knatade in i godan ro i laggårn, men blev snabbt stoppad av gubben.
Visade sig att gubben inte haft förlängningskabel till vedkapen och löst det på sitt eget vis, vanlig slät ståltråd var uppspänd genom laggårn på porslinsisolatorer och agerade "förlängningskabel"
 
Ha, ha! :D
Slarvig ledningsdragning och skum färgmärkning. ;)
 
Ser ju förmodligen bättre ut på utsidan än insidan.
 
Det gäller att utvecklas med tiden, då man idag inte imponeras av marmorering :)
 
Wirex1>Det där ser man rätt ofta tyvärr.
De flesta som besiktigar tittar inte alls på elanläggningen, är ju oftast byggingenjörer.

/Kent
 
Visst är det såhär man ansluter en värmekabel i en fuktig och fullbesatt ladugård? Precis ovanför där djuren förs till mjölkning dessutom

Photo%20okt%2028%2C%205%2048%2038%20em.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.