End skrev:
Är det bara jag som blir förvånad eller har du skrivit rätt nu?
Kan TS55 verkligen vara ditt sämsta köp?
En till som gärna vill veta lite mer, TS55 var ju lite otippad i det här sammanhanget.

Min får man iaf bryta loss från mina kalla, stela fingrar innan jag släpper den... :)

/fth
 
fth skrev:
En till som gärna vill veta lite mer, TS55 var ju lite otippad i det här sammanhanget.

Min får man iaf bryta loss från mina kalla, stela fingrar innan jag släpper den... :)

/fth
Kan det vara skälet? Om den vibrerar så mycket att man får känslolösa kalla stela fingrar? ;)

--- Mats ---
 
http://www.jula.se/bygg-klyvsag-ht-315-3300-w-125789

Där är mitt sämsta köp. Plåten håller inte för motorn som är blytung, har lagat den men nu går de varken att ändra höjden på klingan eller ställa in vinkeln, den förblir nu alltid i 90 grader. Duger dock för grövre grejer, fick köpa en Makita för finliret istället.
 
TS55 är mitt sämsta köp på grund av att jag är beroende av bra verktyg. Och det beroendet skapades av ett inköp av TS55 :)

Tvingarna vill jag bli av med!
 
Ah, nu förstår jag lite bättre, jag var också fast efter första fixen/snittet :)

För mig var det två verktyg som helt förändrade min världsbild, min första proffs-dragare (AEG) och sedan TS55. Innan AEGn levde jag i tron att "alla verktyg byggs på samma löpande band i Kina, det är bara loggan och prislappen som skiljer".

AEGn tog dom irrlärorna ur mig, och fick mig att snegla på TS55, och på den vägen är det... :)

/fth
 
Räknas patronsprutor som verktyg?

I så fall vill jag bli av med alla jag har :(

Hade en gammal förkrigare som jag hittade i källaren här(massa bra att ha då föregående ägare hade tummen mitt i näven alternativt ingen tumme alls så allt från gammelgubben finns kvar.
Den var ju kass så sett att den inte slutade mata så jag köpte en ny fin extra deluxe från Cheapy när jag skulle foga mina fönster.
Nya fina bara kuggade över och var helt oandvändbar.
Så fram med förkrigaren och dona ett fönster, dona två.
Gick lite tid här emellan men skulle dona fönster 3 så fortsatte och så fattades det en 100mm ungefär.
Hade två patroner så lugnt.
NEJ!!!!
Fönsterkittet hade kröpit ut bakvägen och limmat fast sig i sprutan.
Inget ovanligt egentligen men detta fösnterkitt var helt omöjligt att lossa!
Drog, svor,svor lite till, slog med handslägga men inget hjälpte.
Skickade tant till Byggmax så hon fick köpa två nya budgetsprutor.
Knäckte första direkt, bara att kasta.
Fick till nån fog med nummer två.
Fönster klara :)

Skickade henne till Jula så köpte hon två till.
Fortsätter latexsprutandet överallt vare sig det behövs eller ej :)
Funkar sådär förutom att mellanrummet är för stort så patronen åker ur och lägger sig på sned.
Kör med fina Byggmax latex för 9:- :)
Fogar allt! :D
 
Blindnit skrev:
Räknas patronsprutor som verktyg?

I så fall vill jag bli av med alla jag har :(

Hade en gammal förkrigare som jag hittade i källaren här(massa bra att ha då föregående ägare hade tummen mitt i näven alternativt ingen tumme alls så allt från gammelgubben finns kvar.
Den var ju kass så sett att den inte slutade mata så jag köpte en ny fin extra deluxe från Cheapy när jag skulle foga mina fönster.
Nya fina bara kuggade över och var helt oandvändbar.
Så fram med förkrigaren och dona ett fönster, dona två.
Gick lite tid här emellan men skulle dona fönster 3 så fortsatte och så fattades det en 100mm ungefär.
Hade två patroner så lugnt.
NEJ!!!!
Fönsterkittet hade kröpit ut bakvägen och limmat fast sig i sprutan.
Inget ovanligt egentligen men detta fösnterkitt var helt omöjligt att lossa!
Drog, svor,svor lite till, slog med handslägga men inget hjälpte.
Skickade tant till Byggmax så hon fick köpa två nya budgetsprutor.
Knäckte första direkt, bara att kasta.
Fick till nån fog med nummer två.
Fönster klara :)

Skickade henne till Jula så köpte hon två till.
Fortsätter latexsprutandet överallt vare sig det behövs eller ej :)
Funkar sådär förutom att mellanrummet är för stort så patronen åker ur och lägger sig på sned.
Kör med fina Byggmax latex för 9:- :)
Fogar allt! :D
Hehe,

instämmer fullständigt...dom är totalt värdelösa. Har (hade?) även en tryckluftsdriven från Harald. Den hade samma fingertoppskänsla som en burk fogskum.q(;^;)p

Fogsprutor och plastfoliehållare i köket har man ännu inte lyckats få till riktigt bra:@
 
Nä just fogsprutor är tydligen svårt att hitta någon bra modell av, men den minst dåliga jag har provat än så länge är faktiskt biltemas röda modell.
 
Biltemas snabbtvingar. Sicket skräp!
 
I alla fall bättre än att sitta och trycka ut tuben med tummne som jag gjorde en gång innan jag förstod hur det hela fungerade :)
Jag tyckte det var jobbigt :D
 
Blindnit skrev:
I alla fall bättre än att sitta och trycka ut tuben med tummne som jag gjorde en gång innan jag förstod hur det hela fungerade :)
Jag tyckte det var jobbigt :D
Du måste ha en ganska lång tumme? ;)
 
Nja innan jag förstod att det fanns mackapäror för detta(hittade ingen just då) så byggde jag på med papper efterhand :)
Jag borde inte skriva detta men jag bjuder på det :)
 
Blindnit skrev:
Nja innan jag förstod att det fanns mackapäror för detta(hittade ingen just då) så byggde jag på med papper efterhand :)
Jag borde inte skriva detta men jag bjuder på det :)
Suck.... skåningar...;)

Jag hoppas på medlidande då jag själv bor så nära denna okunskapens högborg:D
 
Jag har lärt mig sen dess, numera KAN jag :cool:
 
Blindnit skrev:
Jag har lärt mig sen dess, numera KAN jag :cool:
Mjae? Eftersom du fortfarande bara köper skitfogsprutor så vete sjutton. Kanske ska deportera dig till Blekinge? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.