Snigel:
Jag tackar ödmjukast.

/RS
 
Humlevägen skrev:
Mycket snyggt kök rsvensson!

Håller på att bestämma vitvaror mm. Vad kostade din fläkt och vad har du för "färg" på bänkskivan och var är den köpt?

Mvh
Fläkten kostade ca 6000 kr inkl. 2 st kolfilter och slang. Den heter Thermex Optica 660. Alla vitvaror inkl. fläkt är köpta på tretti.se och jag fick ett paketpris på allt.
Bänkskivan (och bordsskivan) är en ekskiva, som är specialtillverkad på en möbelfabrik. Går alltså inte att köpa i butik. Råmaterialet är långa ekstavar, som är ihoplimmade och därefter slipade och oljade. Tjocklek ca 32 mm.

/RS
 
en bild på mitt kök jag byggde om

bar.jpg
 
Fredrik.e skrev:
rsvensso>>>


är det boké eller kvadrat ifrån ballingslöv?

mycket snyggt för övrigt
Det är vit kvadrat, högblank med ek-kanter. Jag var helt inne på att ha teak från början, men utbudet av lister, täcksidor, etc var inte lika stort som för ek. Så vi "fegade" ur och valde ek istället.

Obs. Den vänstra vitrinluckan på bilden är faktisk inte högblank (felleverans). Väntar på den nya, rätta, luckan liksom luckan under ugnen.

/RS
 
Jussi79:
Hur har ni gjort under och vid bardisken, det tegelliknande materialet?
Vi funderar på att ha en en sådan vägg bakom min Conturan i vardagsrummet, men har ej hittat någon bra leverantör än.
 
kaklet kommer ifrån konradssons (bangalore), det sitter på ark så kakla som vanligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.