Har ett dressing room på sex kvadrat i nya huset som ska inredas med praktiska förvaringslösningar tex snygga hyllor, praktiska skoställ, krokar, byxhängare mm. Elfa har ju en del bra grejer men det är fruktansvärt dyrt. Finns det några fler som har sånt här? Har inte kollat på IKEA än men har för mig att de har mest trådbackar och annat som inte är så snyggt. Vill gärna ha lite finare så att det inte ser ut som en tvättstuga. Elfa har bland annat ek- och valnötsfanér på hyllorna. Men det kostar ju..

Nån som har nåt tips?
 
Tack! Vet dock inte hur IKEA har det med tillbehör som skoställ, slipshängare etc. Får åka och kolla. Hittar inget på hemsidan.

Såg också att Electrolux Home har sin serie Sentens som verkar vara typ samma som Elfa. Nån som har erfarenhet av dem vad gäller kvalitet och pris?
 
Gris skrev:
Tack! Vet dock inte hur IKEA har det med tillbehör som skoställ, slipshängare etc. Får åka och kolla. Hittar inget på hemsidan.
Men, om du har Elfas system i botten, så använder du förstås Elfas produkter för skoställ och annat som inte finns på IKEA.
 
Raceman skrev:
Men, om du har Elfas system i botten, så använder du förstås Elfas produkter för skoställ och annat som inte finns på IKEA.
Ja, så kan man göra. Jag var runt och kollade lite igår och det verkar som alla har samma standard så man kan plocka lite som man vill. Fick en offert från Electrolux home, Sentens, på 40000 kr. Det är ju helt galet vad dyrt det är.
 
Vi har IKEAs PAX garderober hemma, och dom har hållit väldigt bra, ända jag inte tycker om är deras gallerlådor, dom är inte bra... eller egentligen är det skenorna i plast som inte funkar.
Annars just skoställningen för 16 par skor som är utdragbar är en stor favorit för damen hemma.
 
Kolla Skånska Byggvaror på nätet...
 
HTH hade sånt när vi köpte deras kök. IKEA har ju bara vanliga garderober som man ställer bredvid varandra, elfas system är utan mellanväggar och avsevärt mycket mer flexibelt.
 
HTH är en, Lumi har jag för mig har sånt också?
 
Mirro.se
 
Jan-Å skrev:
IKEA har ju bara vanliga garderober som man ställer bredvid varandra.
Nej, de har nyheter från i höst, just för klädkammare (varför inte använda det svenska namnet när det finns?), snarlikt ELFA.
 
Kolla in Electrolux Homes nya Garderobslösningar Sentens, Sen har du även Ballingslöv, Marbodal, Vedum?
 
Flikar in en fråga om det är okej: Nån som har koll på om någon av dessa går att bygga med mindre djup än de vanliga 60 cm om man ska ha skjutdörrar? Ca 40 vore mer lagom. Att kunna hänga galgar på tvären är inte nödvändigt, det är bara vardagsjackor och sådant vi vill gömma undan.
 
Har för mig att Sentens och Ballingslöv kan göra detta.
 
cullberg skrev:
Har för mig att Sentens och Ballingslöv kan göra detta.
Om du läser tråden, så ser du att TS redan på ett tidigt stadium tagit in en offert från Sentens och fått priset 40 000:- vilket han tyckte var för dyrt, och inte lär det bli billigare med Ballingslöv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.