På 5 timmar idag har hälften av vattnet som ska fungera som vattenlås förvunnit.
Efter en bortrest helg fanns inget vatten kvar i kröken och det luktade lite avlopp.

Stolen är vägghängd sen -04.

Det har börjat hända nu.
 
Långsökt tanke men har du möjligen stopp i avluftningen så att den "stjäl" vatten när systemet behöver luft?
 
Och du har såklart kollat att det inte läcker bakom väggen?
 
Det är nog hunden som dricker upp vattnet:)
 
Vattnet fylls på vid spolning. Nej inga husdjur :)
 
Kan bli nåt undertryck i avloppssystemet så att vattnet sugs ut. Har det blåst mycket?
 
Törstiga råttor som kryper upp och dricker.
 
Vet inte hur en vägghängd ser ut innuti, men på en vanlig finns inga skarvar i vattenlåset, så enda orsaken jag kan komma på är fel i avluftningen. Om du tömmer badkaret eller handfatet, rör sig vattenytan i toa-stolen då?
 
Fyllde handfat bredvid toalett med vatten och tömde ut det utan en krusning.
På 3 timmar har det sjunkit ca 2-3 cm.
Gästtoalett bredvid i annat rum med ny golv toalett = inga beskymmer
 
Det är hål någonstans. Köp en ny!

//KoW
 
Om det är hål nånstans och vattnet rinner ut borde det gå att höra att det rinner. Rinner vattnet alltid ut lika snabbt eller varierar tiden det tar för vattenlåset att bli tomt? Förresten, blir låset alldeles tomt eller är det lite vatten kvar i det?
 
Måste nästan vara en spricka i vattenlåset som är så liten att det vatten som rinner ur hinner avdunsta. Byt vattenlås är mitt råd.
 
Avluftningen! att det skulle läcka i vattenlåset på en toalett är inte särskilt troligt...

/F
 
Som sagt, avluftningen, nån kanske har byggt ett bo i den på taket?
 
Vattenlåset sitter ju i stolen så det kan inte läcka ut i väggen om inte vattnet ska rinna uppför röret, omöjligt tror jag. Avslutningen tror jag är problemet, annars måste själva vattenlåset läcka men då borde vattnet rinna ut på golvet under stolen.
Funkar inte avluftningen så tar avloppet luft nån annanstans ifrån, tar det luft från just den här stolen behövs inget mer därför syns inget på övriga installationer.
Jag är inte rörmokare, kan finnas nån parameter i det här som jag inte känner till iofs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.