Ur en arkitektonisk synvinkel ingen kioskvältare i mina ögon. Det pris som begärs går inte i linje med vad huset levererar just med tanke på utformningen.

Ett hus som andas en viss stil på utsidan måste också leva upp till det på insidan. Den som bor här har inte det ögat men man köper ju inte möblerna som tur var.
 
Hur mycket är 1000 sqft?
 
Fråga städerskan! ;)

Nej, okey, 1000 kvadratfötter blir 90 kvadratmetrar.
 
imported_jo skrev:
[länk]

Jädrar... 721 kvm boyta!! visst är det en normal villa tomt i sthlm?? men vars är garaget??
Ha ha, kollade månadskostnaden på den där... Om man kör 10% kontantinsats så hamnar man på 65 000kr/mån EFTER skattereduktion. Som hittat...:x
 
Hubbe2 skrev:
Ha ha, kollade månadskostnaden på den där... Om man kör 10% kontantinsats så hamnar man på 65 000kr/mån EFTER skattereduktion. Som hittat...:x
Ett fruktansvärt tråkigt kök för dom pengarna. :)
 
Fabrikör Stava skrev:
Den här gillade jag, det går att hitta en planlösning under fakta också..
Men 39 miljoner var i svettigaste laget. Köp en tomt för 5 miljoner, bygg för 5 o sälj för 39 känns det som


[länk]

Nja,
35 140 m2 tomt (varav 17 330 vatten) på Vindö. Strandlinje på 350 meter och med det materialvalet på huset så är det inga 5+5 i kalkylen.
Jag håller dock med om att 39 kanske är något högt.
 
Nej, jag uppskattade summan lite fort när jag skrev. Jag var så begeistrad i huset att jag inte kunde hålla mig lugn :D

Däremot tror jag att huskroppen kan man nog bygga för en 5 miljoner. Det är egentligen en enkel konstruktion, möjligtvis med stålbalkar. Det är förvisso en stor byggyta men du kommer långt på 5 miljoner om du gör det smart. Det som känns extra dyrt på det lilla man ser av bilderna så verkar det vara en grund av betongkonstruktion som fortsätter ut över altan + pool. Därtill lång asfalterad väg.
Låt säga ett par miljoner till.. Tomten kanske någon miljon till över 5 men totalt kanske du kommer upp i 13-14 miljoner. Ändå en bra bit upp till 39 miljoner.

Har man råd att bygga för 12-13 miljoner så man i.o.f.s. råd med att lägga flera miljoner på inredning men det är svårt att uppskatta på bilderna.


HusByggarTomten skrev:
Nja,
35 140 m2 tomt (varav 17 330 vatten) på Vindö. Strandlinje på 350 meter och med det materialvalet på huset så är det inga 5+5 i kalkylen.
Jag håller dock med om att 39 kanske är något högt.
 
Hubbe2 skrev:
Ha ha, kollade månadskostnaden på den där... Om man kör 10% kontantinsats så hamnar man på 65 000kr/mån EFTER skattereduktion. Som hittat...:x
115000 i driftskostnad :)
 
HusByggarTomten skrev:
Coolt hus.
Men känns det inte lite som det "byggts på fel plats"?
[länk]
Trälig utsikt för grannarna. Men huset har ju stått där sedan 1949! Vilket magnifikt hus i alla fall! Har det varit hotell månnetro?

Från det ena till det tredje;

"Mitt" stockhus i skellefteå på Slipvägen 36 har bytt mäklare nu.
http://www.booli.se/bostad/villa/skelleftea/slipvagen+36/678354/maklare
Det är bara att hålla tummarna för lotto ikväll så jag får min sommarstuga vid skellefteälv!

 
carrod skrev:
Trälig utsikt för grannarna. Men huset har ju stått där sedan 1949! Vilket magnifikt hus i alla fall! Har det varit hotell månnetro?

Från det ena till det tredje;

"Mitt" stockhus i skellefteå på Slipvägen 36 har bytt mäklare nu.
[länk]
Det är bara att hålla tummarna för lotto ikväll så jag får min sommarstuga vid skellefteälv!
Sydsvenskan har skrivit om huset
http://www.sydsvenskan.se/bostad/ar...lovs-strandvag-till-salu-for-16-miljoner.html
 
Mikael_L
Fabrikör Stava skrev:
Den här gillade jag, det går att hitta en planlösning under fakta också..
Men 39 miljoner var i svettigaste laget. Köp en tomt för 5 miljoner, bygg för 5 o sälj för 39 känns det som

[länk]
Av någon outgrundlig anledning blev jag nyfiken på vad Billy Bäver tycker om det här huset ... :cool:
.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.