Ska byta ut mina kryss i altanräcket mot lodräta ribbor av 45x45mm virke. Vilket sätt är bäst att fästa ribborna på? Vi har en ram i 45x45mm virke och ribborna kommera att bli ca 70cm höga. Jag vill inte att skruvskallarna ska synas mer än nödvändigt.
Räcker det med att skråskruva från ett håll så man slipper se skruvskallar när man står på altanen? Att skruva uppifrån rakt ner gör ju att skrivskallarna syns också.
 
Hur fäste du dom mer exakt? 2 uppe och 1 nere? Länken verkar tyvärr inte fungera.
 
Vet inte om du skall måla - vi gjorde det - då kan du skruva in skruven och ta lite fönster-kit och "spackla igen" och sedan måla. Syns inte att man skruvat.
 
Tack för tipset, men vi ska inte måla.
 
Sorry för dålig länk!
Gör så du söker påProjekt uteplats

Så dyker mitt upp först.

Jag har två vågräta ribbor 45X70 där är mina 45X45 fästa
Sen drog jag ner dom och fäste dom i reglarna.
Det blir tre infästningar, du ser förhoppningsvis på min tråd.
 
Nu hittade jag. Jag hade dock tänkt att sätta de lodrätta ribborna i ramen sas. Men jag har gjort hälften nu och skruvar från utsidan så att det inte syns inifrån.
Tack för alla svar.
 
  • räcke.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
D Danne12345 skrev:
Nu hittade jag. Jag hade dock tänkt att sätta de lodrätta ribborna i ramen sas. Men jag har gjort hälften nu och skruvar från utsidan så att det inte syns inifrån.
Tack för alla svar.
Skråade du skruven utifrån, så att den går genom spjälan och in i regeln? 1 eller 2 skruvar upptill respektive nedtill?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.