För att inte tala om det här!!!

http://www.hemnet.se/beskrivning/796775?r=3

Polarens farmor bodde här tidigare men sålde det till de nuvarande ägarna för några år sedan för 4,5 miljoner. Sedan dess har det inte hänt någonting med byggnaderna men nu ska de ha 9,5 mille i stället... Men men... Huvudbyggnad på 570 kvm och ett poolhus på 270 kvm är rätt häftigt. Emellan husen finns en underjordisk kulvert dessutom.
 
ang den första där steffo1980...
jo fint läge o tomt ,men lite för gammeldags stil för min smak,massa trä invändigt usch!, tänk en modern stenvilla istället där, mums....
 
Marlene Eskilsson skrev:
[länk]

22 500 000 kr. Kunde vara coolt, men vad tycker ni om insidan?
Precis min stild^_^b
Fy fan va coolt hus, vill ha!!

Insidan var skitsnygg ,men kanske lite kallt o tråkigt med vitt överallt....men har man råd o köpa det har man nog råd o anlita en inredningsarkitekt.
Men för 22 millar borde man väl få med ett fullutrustat 4-bilsgarage??
 
Redigerat:
Vid första anblicken blev jag faktiskt lite förtjust i den grå byggnadsdelen, som jag (felaktigt) tokade som obearbetad betong. Men det var inte mönster av gjutbrädor. Det var riktiga brädor. Tyvärr! Annars matchar de vertikala linjerna trädstammarna fint. Insidan? Lättstädad och oöm. De runda takfönstren ger ju lite spännande solstrålar, men håller de tätt?!

Alltså: Ett ganska traditionellt och lite "repetivitvt" och en aning förvuxet bygge med hyfsat läge på utvecklingsbar mark. Skrytigt och opersonligt, som bara halvhjärtat utnyttjar närvaron intill ljungheden. Lite instängd interiör.
 
Lite för mycket standardinredning, framförallt i badrummen, och billiga materialval (golven bl.a.) för att motivera priset.
 
billy_baver skrev:
OBJTYPE=CMVilla&OBJGUID=3OIIT9AR62QUSVU3

Grabben/tjejen som ritat detta har tydligen "läst på" sin Lloyd Wright.
Vad ska man säga? Det var verkligen häftigt. Passade på att spara undan några referensbilder. :D
 
Fast jag tycker inte att det ser ut som ett hem. För mig är detta ett kontor eller en kursgård.
Jag skulle inte trivas med en sån där miljö som hem. Men det är jag det.
 
pinebar skrev:
Fast jag tycker inte att det ser ut som ett hem. För mig är detta ett kontor eller en kursgård.
Jag skulle inte trivas med en sån där miljö som hem. Men det är jag det.
Jag håller med lite där. Lite för kalt o opersonligt med vitt och enformigt överallt. Men på nåt sätt är det ändå jävligt snyggt....
 
Mikael_L
imported_jo skrev:
[länk]

Jädrar... 721 kvm boyta!! visst är det en normal villa tomt i sthlm?? men vars är garaget??
Hehe, dom är inte blygsamma i sin objektsbeskrivning... :)

"Vi lovar - du drömmer inte!
Vi lovar - du drömmer inte!
Det första man slås av där man står framför fastigheten på Hellasvägen 4 är häpnad. Ett sådant hus finns bara inte. Att kalla fastigheten för villa är en grov underdrift. För en byggnad i den här storleken finns inget heltäckande ord. Sak samma gäller den jättelika tomten. När man första gången promenerar längs de stensatta gångvägarna befinner man sig inte i en trädgård. Möjligen i en park. Definitivt i en oas. Ostörd. Insynsskyddad. Tyst. Och detta mitt i centrala Malmö - ett stenkast från Ribersborgsstranden och Kallbadhuset! Man tror varken sina ögon eller sina öron. Faktum är att i Fridhems barndom kallades den obebyggda tomten vid Hellasvägen 4 för Paradiset. Då var den full av fruktträd och ett attraktivt mål för traktens alla gossar, klädda talande nog i äppleknyckarbyxor. 1964 uppfördes en byggnad på tomten efter ritningar av arkitekt Ragnar Näsman.Trots till- och ombyggnation har fastigheten bibehållit sin ursprungliga kvalitet och karaktär, men vuxit i storlek. En bostad om ca 481 kvm plus poolhus om ca 240 kvm, och biareor på ca 165 kvm utgörande bl a vinkällare med plats för 5 000 flaskor, förstärker det drömlika intrycket."
 
Ingvar Kamprad skulle ha nytta av den mäklaren. Som katalogredaktör! ;)
 
Jo han tog i så han sket ner sig kan man säga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.