Daniel_N skrev:
Den bästa hjälpen är nog att köpa en rikt o planhyvel. Kanske en moretens rph 330? trevlig, lite lagom stor maskin.
säg inte så, :S

vad kostar en sån?:blushing:
 
Daniel_N skrev:
rph 330 kan du läsa mer om här: [länk]

Följde tråden och trodde jag skulle trilla av stolen i inlägg 10 & 11. Dagens bästa skratt!
 
Mikael_L
Jag håller inte alls med trådskaparen.
Visst kanske man köper mycket verktyg, men inte överdrivet på något vis. :cool:

Nu med tre handcirkelsågar att välja på.
Perfekt...!!! :cool:
En ställd med sågdjup = 45mm.
En ställd på max sågdjup och anhåll på 45mm.

Så idag när jag jackat ur reglar för bärlina, såga tvärs över med ena, längs efter med andra. Inga omställningar.



Den tredje sågen då ...
Den är så dålig att den inte får vara med, den borde kanske bytas ut mot en Mafell ... :rolleyes: :D
 
Daniel_N skrev:
Den bästa hjälpen är nog att köpa en rikt o planhyvel. Kanske en moretens rph 330? trevlig, lite lagom stor maskin.
Vill nog åsså ha en plan/rikthyvel, och en metallsvarv, och en riktig fräsmaskin ,för att göra snygga hål i plåtlådor med...d^_^b
 
Jag åkte med frugan till Ullared ENBART för att se vad de hade för sortiment av Ryobi.
De hade inte nåt av intresse, men frugan handlade för 6000kr.
Då ligger jag på plus inför kommande mässa! ;)
 
gadu^ skrev:
Jag åkte med frugan till Ullared ENBART för att se vad de hade för sortiment av Ryobi.
De hade inte nåt av intresse, men frugan handlade för 6000kr.
Då ligger jag på plus inför kommande mässa! ;)
Skilsmässa?
 
Här är en till som kanske skulle klara sig med färre maskiner och verktyg men vad ska man göra när man säljer saker man vill ha till andra hela dagarna!?
...de e som om dom vill bli räddade av mig!!! :rolleyes:
 
P-plats skrev:
Här är en till som kanske skulle klara sig med färre maskiner och verktyg men vad ska man göra när man säljer saker man vill ha till andra hela dagarna!?
...de e som om dom vill bli räddade av mig!!! :rolleyes:
Ta dom och spring! :D
 
andersmc skrev:
Skilsmässa?
Absolut inte... Sund överenskommelse ;)
 
gadu^ skrev:
Jag åkte med frugan till Ullared ENBART för att se vad de hade för sortiment av Ryobi.
De hade inte nåt av intresse, men frugan handlade för 6000kr.
Då ligger jag på plus inför kommande mässa! ;)
En fråga från en som aldrig varit på Ullared, inte sett programmet men snart blir medtvingad av sambon. Finns det något att titta på i det där varuhuset om man inte har det minsta intresse av fryspåsar, billig aluminiumfolie eller 27 par strumpor för 34.50?
 
Nej.
 
Tyst nu!
De har säkert nåt masspack skruvmolejucker för massa pengar som sambon kan titta/vrida och vända på :)
 
Allvarligt talat, min fru (som för övrigt aldrig heller varit där innan) tyckte att man inte kunde ha en åsikt om något utan att själv ha "upplevt" det. Sagt och gjort, min åsikt har jag redan uttryckt :)
 
jag sitter ofta och letar efter verktyg som jag kanske skulle kunna ha användning av någon gång,just nu köper jag mycket special verktyg till bilen,men även en liten eldriven maskin då och då skönt att veta att man har det som behövs när man behöver det......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.