Funderar på att skaffa en klyvsåg. Har en kap o gersåg så det skall inte vara någon kombimaskin. Vad kan Forumet föreslå? Har tittat på Bosch GTS 10 (blått skal), DUAB huset har en de kallar TSC250RC men även en del andra. Vilken motoreffekt bör man välja för att inte bli missnöjd med att maskinen inte orkar?
Har Forumet några råd?
 
Jag lägger mig röst på bosch sågen den är grym, har bosch , dewallt å makita på jobbet. boschen är helt klart bäst. makitan är dyrare men jag är grymt missnöjd med anlägget på den, blir snett...
Dewalten är bra men boschen håller samma standard tycker jag fast till billigare peng!

Kan tillägga att vi har kört så mycket 2tums virke genom våra bosch sågar så de kommer nog inte du hinna med på din livstid om du inte ska använda den varje dag i jobbet tex...
 
Fick precis svaret fran lawson, att min såg är skickad och pengarna drogs. 9400kr för En bosch gts utan stativ. samt en bosch gmf 1400 överhandsfräs inkl frakt 58 £. Pris is sverige billigaste 11900 med frakt.
överkomligt.
Ser fram mot nästa hem projekt. :)

Ska skriva några rader när jag provkört den :D
 
Kostar GTS10 så mycket nuförtiden ? Köpte min för 4995:- ex men det var några år sedan....
Ryobi har en bordsåg jag varit och klämt lite på , tar 90mm och i stort sett samma funktioner som GTS10:an.
Kostar 4250:- ex moms på Ahlsells...
Någon som testat Ryobin ??
 
För 2½ år sedan betalade ja 5995:- ex moms på Ahlsell med det röda benstativet. :)
 
o nu är det väl många här på forumet som köpt den för 4500 inkl moms och bord ex frakt.
 
jag menade ju själklart 9400 för både gts en och fräsen. fräsen kostar 4800 i sverige bara den. :) inkl moms menar jag då. sågen går på 5500 med moms från england.:cool:

missförstod ni mig lite :)
 
Jag läste också fel och tänkte att du hade gjort en dålig affär, men nu förstår jag att så inte var fallet. Det låter tvärtom som ett kap! Grattis!

Du måste faktiskt återkomma med recension av GMF1400, är väldigt sugen på den, och än tror jag inte någon skrivit om den här på forumet.
 
Mr Handyman skrev:
Du måste faktiskt återkomma med recension av GMF1400, är väldigt sugen på den, och än tror jag inte någon skrivit om den här på forumet.
Instämmer med Handyman om detta. :)
 
Tyvär inte jag som ska använda fräsen. min far passade på när jag ändå köpte sågen.
själv har ja precis börjat o fräsa lite lister med en gammal B&D. men är väldigt novis på allt träarbete, men anser så att har man bra grejjer får man mersmak. :cool:

Jag ska be honom att ge mig ett utlåtande om den för han har fräst en hel del med diverse överhandsfräsar.

Fick hem grejjerna i eftermiddag. snabb leverans, 4 dagar och utan skador. levererades med ups hem till dörr. mycket bra. se om jag hinner provsåga lite ikväll. :D
 
Fortfarande ingen som har testat Bordsågen från RYOBI ?
 
verktygsgurun skrev:
Fortfarande ingen som har testat Bordsågen från RYOBI ?
Nej men jag läste någon reciension om den bordssågen. 1825 tror jag den hette. fick klart godkänt om jag inte minns fel. tror den som kostar kring 4500kr. ska se om jag hittar reciensionen.:)
 
Tack ! Kanske inte helt tokig ändå...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.