Mikael_L
John J skrev:
... och hur smakfullt huset är renoverat
Håller med, det är bara badrummet jag retar mig på.
 
2HOT4U skrev:
ganska coolt

[länk]

Och här är förlagan / "inspirationskällan": Ett fritidshus ovanför Acapulco-bukten, uppfört 1973. Fast - mig veterligen har det tyvärr inte varit till salu sedan dess.
 
  • Arango01.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arango02.jpg
  • Arango03.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L skrev:
Ja det där Skellefteå-stock-huset kan man ju säga mycket om.

2. Dom borde ta dit en annan fotograf, en som har ett raktecknande objektiv, stockar, golv och tak ser ut att hänga eller vara böjda uppåt i nästan alla bilder.

.
haha, har sett huset IRL några gånger då jag bor i skellefteå, men det har faktiskt hängt sig på flera ställen så det är inte fel på fotografen.....
 
imported_jo skrev:
haha, har sett huset IRL några gånger då jag bor i skellefteå, men det har faktiskt hängt sig på flera ställen så det är inte fel på fotografen.....
Tråkigt och sorgligt för de som bor i detta hus ifall det blivit sättningar, finns väl inga försäkringar som täcker det.

Från det ena huset till det andra:

2HOT4U skrev:
ganska coolt

[länk]
Vilket hus!!! Måste vara ekonomiskt i längden då man inte behöver gardiner:p.
Bara en uppsättning med ögonbindlar så man får lite nattsömn!
Nya Zeeland var så fantastiskt vackert i sagan om ringen.
 
carrod skrev:
Nya Zeeland var så fantastiskt vackert i sagan om ringen.
Nya Zeeland ÄR fantastiskt vackert, det klart häftigaste landet jag har varit i. Det har allt, regnskog, galciärer, vulkaner, enastående berg, stora grässlätter, fantastiska sandstränder och mycket mer. Allt på en yta stor som Norrlands vilket betyder att om du vaknar i regnskogens dalar på morgonen så kan du vandra omkring på en glaciär till middagstid för att sedan simma med sälar på kvällen... Helst galet häftigt.
Tyvärr har de mycket hårda regler för permanent visumberättigande och min utbildning är inget de är intresserad av. :(
 
Upptäckte precis tråden och att "stockhuset" i skellefteå diskuterats. Jag såg när det kom ut och reagerade precis som flera på hur man kan lägga ut ett hus för 13 miljoner när det sticker ut isolering och det ser ofärdigt ut på flera ställen, det drar verkligen ner helhetsintrycket. Vill man ha så mycket pengar i Skellefteå så ska nog allt vara perfekt, så då hade nog en bra investering varit att tagit in en hantverkare och fixat det innan fotograferingen.

Diskuterade huset med svärfar som är snickare som bor i Skellefteå och han garvade bara när han hörde priset och frågade hur många spekulanter i Skellefteå som man kan hitta till det priset. Hans gissning av produktionskostnaden verkar stämma rätt bra överens med vad som angivits tidigare i tråden så vill man som säljare försöka tälja guld med kniv så borde man piffat upp huset till absolut perfektion innan man la ut det till försäljning för det priset. Visst huset är snyggt om man gillar stilen (jag har svårt att förstå dubbla kylar och frysar men det kanske finns en poäng) och läget är bra men det är Skellefteå vi pratar om och för de pengarna så kan man skaffa en hygglig tomt eller till och med köpa ett hus och riva och bygga samma hus för betydligt mindre pengar.

Intressant att se om det blir sålt och vad priset i så fall blir.
 
ang stockhuset i skellefteå, Dom har tydligen haft ganska många seriösa spekulanter, bl.a brolle jr o elin lanto var sugna men det förhållandet sprack så det gjorde väl även husköpet...
Jag såg det har gått ner till 10 miljoner nu.
 
F
carrod skrev:
Tråkigt och sorgligt för de som bor i detta hus ifall det blivit sättningar, finns väl inga försäkringar som täcker det.

Från det ena huset till det andra:



Vilket hus!!! Måste vara ekonomiskt i längden då man inte behöver gardiner:p.
Bara en uppsättning med ögonbindlar så man får lite nattsömn!
Nya Zeeland var så fantastiskt vackert i sagan om ringen.

Otroligt smakfullt och smälter verkligen in bra i omkringliggande miljö...... eller inte.
 
imported_jo skrev:
Grym kåk i florida
[länk]
man måste regga sig
 
jo just ja, glömde skriva det...men lätt att regga sig och värt det, man kan sitta o titta på fina hus hur länge som helst.
USA är rätt stort...
 
Nya Zeeland huset var grymt snyggt ! även landet är grymt häftigt.
 
imported_jo skrev:
jo just ja, glömde skriva det...men lätt att regga sig och värt det, man kan sitta o titta på fina hus hur länge som helst.
USA är rätt stort...

Det går utan att regga sig. Titta under Featured Homes bara.
 
Det här är ett rätt häftigt hus där man får rätt mycket för pengarna. Men drfitskostander på över 90 000 kr/år är inte särskilt tilltalande för mig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.