erixon84 skrev:
Hade dom tagit nya bilder och på ett annat sätt hade dom kanske fått det sålt, men miljonärer växer ju inte direkt på träd i Skellefteå, men jag vet att några norrmän varit intresserade..
Nä tyvärr är detta ett av få stockhus i skellefteå, men det kan ju inspirera fler att bygga. Jag tror allt gick på ungefär 3.5-4 miljoner. Det stod ett väldigt gammalt hus där tidigare som dom fick riktigt billigt då dom bara ville åt läget.
Jag hade gärna bott i ett stockhus men gör det tyvärr inte. Har ett gammalt sommarhus från 1910 som funkar och som vi renoverar för fullt och ligger bara på andra sidan älven.
Bor också i ett gammalt hus byggt -34, men med träpanel i alla fall, i Karlskoga tror jag vi har 5 stockhus men inte i närheten av storlek som din granne. Det är väl bara norrmän som kan hosta upp dessa pengar. Önskar paret i huset lycka till i alla fall.
 
Tokyoboy skrev:
Det finns inga objektiv som ar helt "raktecknande", alla objektiv har mer eller mindre distortion. Proffsfotografer brukar dock ladda upp med dom basta objektiven vilka kan kosta mellan 10 och 100 lakan stycket. Viss hjalp kan sokas i olika photoshop-funktioner.

Halsn. en fotograf.
Jag vet inte riktigt vad det är du försöker rätta, han syftar uppenbarligen på tilt/shift objektiv!
 
Dalbotös skrev:
Det huset hade jag inte velat ha om jag så fick det men jag blir ju oerhört nyfiken - om man har ett hus för åtskilliga miljoner, varför i hela friden sätter man upp en svart wellpapbit som skydd för fula rör? :D :D :D

[länk]
hehe
att man äns har den på bild
 
2HOT4U skrev:
södermalm??

den ligger ju i Vårby Gård
Duvbergsvägen 72

[länk]
Det är väl att man vill visa att det ligger i närheten av stockholm för sådana lantisar som jag:D! Är adressen Duvbergsvägen 72 (trodde det var 87!)?

Håller med om wellpappen Dalbotös, klantigt av mäklaren att ta med ett sådant kort!

Nej tacka vet jag mitt "stockhus" http://www.booli.se/bostad/villa/sta.../382294/bilder! Får se om det trillar in några miljonerd^_^b snart så köper jag det!
 
Dalbotös skrev:
Det huset hade jag inte velat ha om jag så fick det men jag blir ju oerhört nyfiken - om man har ett hus för åtskilliga miljoner, varför i hela friden sätter man upp en svart wellpapbit som skydd för fula rör? :D :D :D

[länk]
Jag hatar även duschdraperier i nygjorda badrum, ser så himla B ut (ber om ursäkt för er som känner träffade).
 
Jesper.A skrev:
Jag vet inte riktigt vad det är du försöker rätta, han syftar uppenbarligen på tilt/shift objektiv!
Hej Jesper. Jag vet inte vad det ar du forsoker ratta heller, vad han syftade pa vet jag inte men om han menade tiltshift hade han nog skrivit det. Ett tilt-shift objektiv ar inte mer raktecknande an andra objektiv, det du syftar pa ar nog att dessa objektiv anvands for att undvika att parallella linjer mots i oandlighet (ex. om du star nedanfor en hog byggnad sa blir det inte en sadan pataglig perspektiveffekt med ett shift ojektiv). Raktecknande ar nagot helt annat, namligen att linjer inte bojs, och det ocksa det problemet han syftar pa i bilderna. Vissa ojektiv ar battre an andra pa att undvika detta. Problemet kallas pa engelska "radial distortion".
 
sibbsan skrev:
Egen golfbana är ju praktiskt men jag har lite svårt att fundera ut vad jag ska göra med hummerkokeriet? Koka midsommarpotatisarna i? Fantasin tryter!
[länk]
Inte alls illa. Skulle helt klart kunna tänka mig som sommarbostad..
 
Mikael_L
Tokyoboy skrev:
Hej Jesper. Jag vet inte vad det ar du forsoker ratta heller, vad han syftade pa vet jag inte men om han menade tiltshift hade han nog skrivit det. Ett tilt-shift objektiv ar inte mer raktecknande an andra objektiv, det du syftar pa ar nog att dessa objektiv anvands for att undvika att parallella linjer mots i oandlighet (ex. om du star nedanfor en hog byggnad sa blir det inte en sadan pataglig perspektiveffekt med ett shift ojektiv). Raktecknande ar nagot helt annat, namligen att linjer inte bojs, och det ocksa det problemet han syftar pa i bilderna. Vissa ojektiv ar battre an andra pa att undvika detta. Problemet kallas pa engelska "radial distortion".
Ja, det var inte tilt-shift jag åsyftade utan mer raktecknande som japankillen skriver.
Men jag tyckte det var lite väl böjda tak, golv och vägghörnlinjer i bilderna i annonsen jag åsyftade och tyckte väl att den som har slagit sig in på marknaden för bostadsfotografering borde inse problemet och därmed köpa lite mer raktecknande objektiv (och därmed betydligt dyrare).
 
J
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.