fn76 skrev:
Om jag räknade rätt är det 129 biler :O. Om du orkar räkna så hittar du "icke-färdigt" på bild 45, 47 dörr, 69, 76, 79, 82, 89 tak-vägg, 107 tak och 108 dörr.

Men hur tänker man när man lägger upp 129 bilder? Flera var ju dessutom på samma objekt. Att ta ett foto och sedan sänka kameran en halvmeter och ta ett till... vad säger bild två som inte bild ett gör?
DET hade jag helt missat (tittade på stockarna). Helt otroligt att ta kort på detta med. Man undrar hur mäklaren tänkt sig när han tagit korten. Eller ta om bilderna när de åtgärdat detta, vad lång tid skulle det ta att spika upp lister? Och ta kort på ogräs, utegrillen och räcket...
I köket så syns gullfibern vid övergång vägg och tak, det är helt sanslöst. För nästan 10 miljoner borde det vara färdigställt.
Men vem vet de kanske dyker upp i timells program om fuskbyggen.
 
K
Jag har inte riktigt förståt tanken med att fotografera t.ex, som i detta fall, bestick, grill, ljusstake, gitarr, byrå osv. De ingår ju ändå inte. Samma som med en bild som även är beskriven: "Sovrum med dubbelsäng".... men jaha?
Ska man titta på "ofärdigheter" eller skavanker så är nog bilden på förrådet i anslutning till garaget värst... hur tänkte de när de la golvet där rören kommer upp och runt golvbrunnen? Ser ju helt bedrövligt ut.
 
ktm250 skrev:
...Ska man titta på "ofärdigheter" eller skavanker så är nog bilden på förrådet i anslutning till garaget värst... hur tänkte de när de la golvet där rören kommer upp och runt golvbrunnen? Ser ju helt bedrövligt ut.
Roligt att mitt inlägg
http://www.byggahus.se/forum/arkitektritat-extern-design/74831-coola-hus-till-salu-24.html#711
ledde till denna diskussion. Och att min fascination kring stockhus gjorde att jag inte såg de otroligt många skavankerna.

Ha det gott i skuggan i sommarvärmen!
 
ktm250 skrev:
Jag har inte riktigt förståt tanken med att fotografera t.ex, som i detta fall, bestick, grill, ljusstake, gitarr, byrå osv. De ingår ju ändå inte. Samma som med en bild som även är beskriven: "Sovrum med dubbelsäng".... men jaha?
Det är en fotograf som tagit bilderna, inte en säljare. Många av bilderna har ett konstnärligt egenvärde, men gör sig som sagt inte alls i en säljannons.
 
Det är kanske därför som huset inte blir sålt? Ingen orkar titta klart på bilderna... :)

Angående de bilder på saker som ändå inte ingår i affären så är det bilder för att få rätt "känsla". Alltså, det är meningen man skall tänka att "åh, så fint det kan bli, så vill jag också bo!" Ungefär som när klädbutiker har bilder på personer vid en strand som har det gott, kläderna är inte så väl visade utan det är meningen att man skall köpa själva känslan. För givetvis så får man själv kalastrevligt på en strand med trevligt sällskap om man bara köper just de kläderna... :)
 
Bor granne med huset och känner dom som bor där. Dom bor gärna kvar men får dom priset dom begärt flyttar dom.
Vilket man förstår. Men dom måste nog sänka priset någon miljon till innan dom får det sålt. Dom borde också uppdatera bilderna då det nu är listat klart och ser betydligt bättre ut. Bilderna togs innan huset var klart (fråga min ej varför)
 
erixon84 skrev:
Bor granne med huset och känner dom som bor där. Dom bor gärna kvar men får dom priset dom begärt flyttar dom.
Vilket man förstår. Men dom måste nog sänka priset någon miljon till innan dom får det sålt. Dom borde också uppdatera bilderna då det nu är listat klart och ser betydligt bättre ut. Bilderna togs innan huset var klart (fråga min ej varför)
Dåligt av mäklaren att inte uppdatera detta med bilderna, känns inte som en engagerad mäklare. Som jag skrivit tidigare så är jag helt såld på detta hus men för min lilla familj är det alldeles för stort. Jag önskar i alla fall de nuvarande ägarna lycka till och skulle jag vara tvungen att flytta ifrån detta hus så skulle nog mitt hjärta brista.

En fråga bara, Erixon84, bor du också i ett stockhus? Finns det många stockhus i era trakter? Där vi bor, örebro län, är det dåligt q(;^;)pmed dem.
 
Mäktig träkoja får man allt säga! Men jag blir lite fundersam när köket har dubbla kyl och frys. Hur många är dom i familjen 15 pers? Eller är det långt till affären?
 
Iloper skrev:
Mäktig träkoja får man allt säga! Men jag blir lite fundersam när köket har dubbla kyl och frys. Hur många är dom i familjen 15 pers? Eller är det långt till affären?
Eller så gillar de att ha vänner och familj omkring sig, och gillar att safta och baka bullar. Jag önskar dem i alla fall lycka till med husaffären och lyckliga den som köper huset nu! Men vem vet det kanske trillar in några miljoner ikväll så jag själv kan bjuda!
 
Glappet som är mellan innertaket och bjälkarna upp till nocken, hur löste dom det? Hade lätt kunna öka precisionen där så man slapp lista men men, lite synd ändå
 
Jag tycker att detta är ett av de fulaste hus jag sett, men vist är det tur att smaken är olika.
 
K
Om de nu listat klart så funderar jag hur stor en ev. ny taklist ovanför duschen i lägenheten blev. Blir nog enklast att sänka taket lite till.
 
Mikael_L
carrod skrev:
Mmm, skönt att jag inte är ensam om att vara patriot.

Har du sett detta hus?
[länk]

Gillar dessa stockar men detta är lite för stort för min lilla familj.

Ha en go' sommar!
Ja det där Skellefteå-stock-huset kan man ju säga mycket om.

1. Det ser verkligen inte klart ut på bilderna, det sticker fram drev både här och där, mellan stockar vid fönster och dörrfoder och framförallt i vägg-tak-vinklar överallt.
Listverk verkar saknas i stor omfattning.
Men jag undrar om det är någon konstruktiv anledning....
Ja nu kom jag på det, anledningen till den stora spalten mellan tak och uppreglade väggar är ju att ett stockhus sjunker ju ihop några cm första åren. Därför är spalten stor och inte listad, det kan vara lämpligt att lista först efter 2-5 år, men minst en vinter måste i alla fall passera.


2. Dom borde ta dit en annan fotograf, en som har ett raktecknande objektiv, stockar, golv och tak ser ut att hänga eller vara böjda uppåt i nästan alla bilder.

3. Mäklaren borde lära sig att sätta in endast relevanta bilder, inte alla han har.

4. Priset, det går nog trögt med försäljningen, och huset har ju varit ute rätt länge nu.

5. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om blandningen av stilar.
Synliga stockar, en massa (ful)furu, svart högblankt kök, rostfria vitvaror, moderiktiga stormönstrade tapeter, kakel och klinker och mönstersättning av dagens snitt.
Tja, läcker stilbrytning eller vedervärdigt ... jag kan inte bestämma mig.
Jag tycker i vilket fall det är gjort med tillräckligt god finess att jag kan köpa det.
 
Mikael_L skrev:
2. Dom borde ta dit en annan fotograf, en som har ett raktecknande objektiv, stockar, golv och tak ser ut att hänga eller vara böjda uppåt i nästan alla bilder.
Det finns inga objektiv som ar helt "raktecknande", alla objektiv har mer eller mindre distortion. Proffsfotografer brukar dock ladda upp med dom basta objektiven vilka kan kosta mellan 10 och 100 lakan stycket. Viss hjalp kan sokas i olika photoshop-funktioner.

Halsn. en fotograf.
 
carrod skrev:
Dåligt av mäklaren att inte uppdatera detta med bilderna, känns inte som en engagerad mäklare. Som jag skrivit tidigare så är jag helt såld på detta hus men för min lilla familj är det alldeles för stort. Jag önskar i alla fall de nuvarande ägarna lycka till och skulle jag vara tvungen att flytta ifrån detta hus så skulle nog mitt hjärta brista.

En fråga bara, Erixon84, bor du också i ett stockhus? Finns det många stockhus i era trakter? Där vi bor, örebro län, är det dåligt q(;^;)pmed dem.
Hade dom tagit nya bilder och på ett annat sätt hade dom kanske fått det sålt, men miljonärer växer ju inte direkt på träd i Skellefteå, men jag vet att några norrmän varit intresserade..
Nä tyvärr är detta ett av få stockhus i skellefteå, men det kan ju inspirera fler att bygga. Jag tror allt gick på ungefär 3.5-4 miljoner. Det stod ett väldigt gammalt hus där tidigare som dom fick riktigt billigt då dom bara ville åt läget.
Jag hade gärna bott i ett stockhus men gör det tyvärr inte. Har ett gammalt sommarhus från 1910 som funkar och som vi renoverar för fullt och ligger bara på andra sidan älven.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.