Besök, läs och helst - spara ned sidan på er dator (så ni kan jämföra i framtiden)



http://www.sandobetong.se/ej-publikt/referenscase.aspx


Det är jag och min hustru som är den byggherre som Hedareds SoB:s websida handlar om. Vi är tidigare kunder hos Hedareds och har varit ofina nog att påpeka att det Excellent stomsystem som de sålde till oss 2003 inte är helt 100%



må väl


per
 
Redigerat:
Hmmm..

mycket konstigt - nu skall det fungera dock

tack för kollen

per
 
Japp, nu funkar det. ;-)
 
För mig låter det som om Byggherren (ni) har velat ta lite genvägar i bygget och att det inte blivit riktigt bra...
 
Hej Per,

Jag har följt din tidigare traad om denna tvist med Hedared och hela tiden haft aasikten att du ska driva ditt ärende som du har gjort, fortsätt med det är mitt raad.

Vad jag iöverhuvudtaget inte förstaar är varför Heda ännu en gaang väljer att publicera "deras syn paa detta" paa sin hemside - det är ju rent vansinne. Här paa Byggahus-forumet var den ursprungliga traaden nedsläckt och Heda borde har varit nöjda med detta, inte utöka den öppna konflikten paa detta sätt - det leder inte till naagot bra ihuvudtaget för Heda.

Som med alla tvister, är och blir detta ärende snabbt väldigt komplext och som utomstaaende är det till sist nästa omöjligt att hänga med, därför förstaar jag ännu en gaang inte varför Heda väljer arr publicera denna informationen igen.

Naaväl, Per lycka till och "Lev väl".

Sunemangs
 
D
Det är väl knappast Heda som "ännu en gång" väljer att publicera det där. Den sidan har funnits där hela tiden och har uppdaterats allteftersom. Det är Per som "ännu en gång" startar en tråd i ämnet och länkar till sidan helt enkelt.
 
petersson79 skrev:
För mig låter det som om Byggherren (ni) har velat ta lite genvägar i bygget och att det inte blivit riktigt bra...
Jo - tanken bakom innehållet på sidan är att man skall få den bilden.......

/per
 
Tycker ändå Heda verkar ärliga som har detta forum i källan.
 
Hej,
den 9 januari 2010 kl 13 var det -15 grader här i Tullinge. Vi höll 18 grader (plus) inomhus och en relativ luftfuktighet om 37% - uppmätt med en kalibrerad digital fuktmätare.

Över ett antal köldbryggor i huset kondenserade vatten och över en av dem frös detta vatten till is!

Detta är givetvis dokumenterat med fotografier och inlämnat till till tingsrätten och Hedareds (i inlagan 100122).

Här kommer länken till Hedareds SoBs beskrivning igen:
http://www.sandobetong.se/ej-publikt/referenscase.aspx
 
Låter helt galet att det ska kunna bli isbildning inomhus på väggen.
Men 37% rel- luftfuktighet när det är så kallt ute, hur lyckas ni få till det? Vårt hus hade vid liknande temperaturer i vintras 15-20%

Nyfiken för att jag själv lider när vi har för torrt inomhus. slemhinnor i näsan ballar ut helt.
 
Redigerat:
Det är nåt som inte riktigt stämmer här, ditt problem är ju uppenbarligen hög luftfuktighet innomhus. Varifrån kommer denna fukt?

Resten av dina problem är ju direkt länkade till denna fukt samt dina egna val under byggets gång.

Förstår inte riktigt grunden till ditt processerande?
 
Redigerat:
Att det blir kondens kanske kan förklaras med en för liten eller felaktig ventilation etc. Men att det uppenbart är minusgrader (kondensen fryser) på väggarna när rumstemperaturen är +18, är ju onekligen anmärkningsvärt
 
Som GzO förstår jag inte vad TS är ute efter. Egna felaktiga val = egna orsakade problem.

Vad vill du Per_Kylsten uppnå med processen?
 
Redigerat:
Måste säga att jag inte riktigt tror på att det skulle frysa. Kondesering sker vid nämnda förhållanden vid +3° C. Att ens uppnå det med en lufttemp på 18° C anser jag omöjligt, eller så är uppgiven RH felaktig.

Hur såg ditt ytterdörrshandtag ut samma dag?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.