Bara en liten uppdatering! Vi har varit och besökt familjen som byggt ungefär ett Vimmerby Rådhuset 133 - det var så toppenfint!
Gediget, välbyggt och familjen var mycket nöjd med sitt hus!

Fick fina tips och ideer! Verkligen bra att få se ett inbott hus istället för bara ett stylat visningshus - kan rekomenderas om möjligheten finns!
 
Hej

Hade tänkt höra med er om ni vet om det blir mycket lyhört i vimmerbyhus då de inte har någon isolering i innerväggarna.
 
Nej, det har vi inte hört något om - har inte frågat heller. Kanske någon annan här som vet?
 
Vi var väldigt intresserade av ett Vimmerbyhus som hade jättebra planlösning men slopade dem till slut pga rätt oseriöst bemötande. Har läst andra trådar här i forumet med liknande erfarenheter. Helt omöjligt att få fram pris på husen, otydliga svar eller inga svar alls. De verkade inte vilja sälja hus helt enkelt var min uppfattning.

Angående isolering i innerväggar så tror jag att man absolut ska lägga till det. Vi har lagt till det på vårt Myresjöhus för där ingick det inte heller. I ett visningshus som vi var i rekommenderade de också det eftersom om man satt i vardagsrummet kunde höra exakt vad personen inne på toaletten gjorde...inte så kul..
 
Alltid trist med dåligt bemötande! Vår säljare i Helsingborg upplever vi helt annorlunda - alltid tillgänglig och tillmötesgående och vi har fått klara besked angående hus och tillval och vad allt kommer att kosta. Vi har alltså upplevt och upplever det helt annorlunda än vad du har gjort med den säljare du har träffat :)!
 
Hej, jag undrar hur det har gått för er med ert Vimmerbyhus? Vi har precis skrivit kontrakt själva på deras Funkis 141, med vissa ändringar, och är nyfikna på vad andra har för erfarenheter av Vimmerbyhus. Hittills har bemötandet varit kanon och vi hoppas så klart att det fortsätter så.
 
Hej!
Vi har skrivit köpekontrakt och kommer att bygga ett Rådhuset 133 med lite modifieringar inne och carport+förråd som sitter ihop med huset. Det som tyvärr verkar dra ut på tiden är försäljningen av vårt nuvarande hus och vi vill sälja det innan vi börjar med bygget av nya huset.
Vi har bara haft kontakt med säljaren av Vimmerbyhus och det har enbart varit positivt - även vi hoppas det fortsätter så ;-)
Får jag vara lite nyfiken och fråga vad ni kommer att hamna på för pris (grundpris) på ert Funkis 141?
 
Hej!
Skulle vilja bara varna för problem!!!! Kanske lite sent, men jag hoppas att det kan hjälpa någon annan i så fall.
Vi har byggt ett Vimmerbyhus, som vi själva varit med och omdesignat. Allt frid och fröjd, alla var supertrevliga till en början! Sen när alla papper var påskrivna brakade h-vetet löst. Vi har fått bråka om det mesta från grundritningar som inte kom när de skulle till bjälklag år fel håll och golvspån, som inte var med i leveransen...
Och när man tror att allt är löst och vi har bott i huset i två år, så får vi en 3cm djup svacka i köksgolvet. Återigen kontakt med Vimmerbyhus, som hävdar att de inte har gjort ngra felberäkningar, men en svacka är det ju i alla fall. Nu har vi fått ta upp ett 90 cm brett hål över hela tvättstugetaket för att konstatera att det är självhängning i bjälken. Den är dessutom 1cm mindre än på ritning....
Nu äntligen kommer det kanske någon och tittar på problemet och förhoppningsvis!!! kommer vi att få problemet tillrättat.
 
Redigerat:
Jag kan minnas fel men var inte Vimmerbyhus på tapeten på Fuskbyggarna?
Har för mig att den personen som byggde ett fuskbygge även och ägde Vimmerbyhus, eller åtminnstone var involverad i Vimmerbyhus.
Rätt mig om jag har fel.
 
Vilken tur vi har då som i allafall ännu inte har haft några som helst problem ;)

Neta, lite trist med uttalanden som inte stämmer q(;^;)p
 
Hoppas du fortsatt är nöjd med Vimmerby, vi har nämligen fått en helt annan bild av företaget och skulle som du bygga i Skåne. "Vimmerby hus om du vill bli lurad"

mvh

Martin
 
Jodå, vi är fortsatt bara nöjda! Men så är det ju en annan säljare på ett annat Vimmerbykontor i Skåne som vi har kontakt med. Har inte alls haft dina trista upplevelser!

Zuzza
 
Zuzza skrev:
Vilken tur vi har då som i allafall ännu inte har haft några som helst problem ;)

Neta, lite trist med uttalanden som inte stämmer q(;^;)p
Jo jag är nästan helt säker.
Hur kan du veta att det inte stämmer? Såg du alla program?
Nu var det ju ägaren som hade fuskat, och de som drabbats hade inte byggt ett Vimmerbyhus. Jag antar att det inte är honom ni har kontakt med, men det kan vara bra att veta iaf.
Vi har flertalet skyltar i vårt område och jag minns att jag påmindes om inslaget när jag såg skyltarna.

Jag önskar er all lycka med ert husbygge. :)
 
Jo, du har fel, Neta och ja, jag såg alla program! Det jag tycker är trist är när det görs diffusa uttalanden utan att ha riktig vetskap/kunskap......alltså det är bra att berätta det man verkligen vet och har erfarenhet av, men trist med rykten som inte stämmer!
 
http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/36470/1/68
Här är sanningen. Jag var inte helt ute och cyklade! Det som är tråkigt är att Vimmerbyhus pga detta blir kopplad till något negativt eftersom Wigfors utger sig för att vara något som han inte är. Och precis som du skriver, det börjar gå rykten.
Det var ju precis det som hände när jag skulle berätta vad jag har hört.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.