Jo, men tyvärr så är huset (ut)byggt i vinkel. Så längden blir 55 löpmeter. Då hamnar vi på ~2500/lpm. Min offert såg ut såhär:

140000 ex moms (35000 moms), fördelat på: arbetskostnad 132000, material 28000, maskinkostn 15000. Summa 109000 med max ROT. Tillägg (som vi lade till); dubbla skivor: 22000 (ex moms) + 8000 (ex moms) extra arbete. Dessutom lite extra grus för att höja/jämna till garageuppfarten. Totalt 139000 ink moms och med fullt ROT.

Om det är bra eller dåligt eller ungefär mitt i, det vet jag inte, men jag är nöjd med arbetet i vilket fall. Väl- gjort, fotograferat och snabbt färdigt.
 
max2009 skrev:
Dräneringen verkar funka men sättningar i lerjorden har skapat lite problem med dagvattenledningen. Grävaren är här nu och håller på att åtgärda det på garantin.
Hur har det gått med dräneringen? Är du nöjd med arbetet som gjorts? Vilket bolag anlitade du och vad fick du ungefär betala? Sitter mitt i offertträsket och tar gärna emot lite info.
 
Dräneringen funkar tror jag, pumpen lyser inte rött iaf. Har inte haft några bekymmer sedan grävaren fixade felet med fallet. Dock har 2 saker som jag skulle ha gjort annorlunda: 1. Lägg aldrig lermassor tillbaka. Skapar problem. Återställning är ett måste i offerten. 2. Brunnar skall vara större än 40 cm i diametern. Bäst med såna som kommunen använder. Har ni hittat någon dränerare? Verkar vara rätt svårt hitta hantverkare nu, kanske alla vill passa på att utnyttja ROT innan det försvinner.
 
Jag brukar säga att gräva upp och sätta pordrän är den mindre delen av arbetet och återställning är den största delen av arbetet :) . Hamnar man dessutom i en regnsäsong så...
 
Max2009: Vilket bolag använde du?
 
Lyfter tråden. Har någon erfarenhet av Lorné mark och fastighetsservice / Lorné dränering?
 
D
Vi ska dränera runt vårt landshövdingehus. Valet står mellan Bygg Tryggt, Lorné Mark och Bygg, och DTC mark & bygg. Jag undrar om någon av erfarenhet kan rekommendera eller avråda från någon av dem?
 
D Dragan Kville skrev:
Vi ska dränera runt vårt landshövdingehus. Valet står mellan Bygg Tryggt, Lorné Mark och Bygg, och DTC mark & bygg. Jag undrar om någon av erfarenhet kan rekommendera eller avråda från någon av dem?
Hej,
Hur gick det med detta? Utfört något arbete och hur blev det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.