Man skruvar med fördel fast metallramen direkt i väggen.
 
Patrik_Hed skrev:
Man ska aldrig använda enbart klorna.

//Patrik
I en perfekt värld kanske! Lycka till med detta då du ska byta uttag i en gammal lägenhet med plåtdosor utan dosskruvar samt vägg runt om som faller i bitar bara man ser på den :cool:
 
Rrrrr skrev:
I en perfekt värld kanske! Lycka till med detta då du ska byta uttag i en gammal lägenhet med plåtdosor utan dosskruvar samt vägg runt om som faller i bitar bara man ser på den :cool:
dosclips?
 
Man kan ju även kleta i en hel tub med silikon i dosan som "limmar fast" hela uttaget.. :D

//Patrik
 
Glufsglufs skrev:
dosclips?
Jo de kan funka.. men sitter lite dåligt i vissa dosor. Men de e klart, både dosclips och klämskruvar vore ju bäst. Om än lite överkurs :rolleyes:
 
Du har en dosa för dubbelgips och har rivit panelen, kan det vara en ide att skiva på ett lager 13mm gips för att få ett bra ytskickt? Då ligger dosan i nivå igen,
 
pbengtsson skrev:
Du har en dosa för dubbelgips och har rivit panelen, kan det vara en ide att skiva på ett lager 13mm gips för att få ett bra ytskickt? Då ligger dosan i nivå igen,
Jag kan ha fel men jag tror det är en viss prisskillnad i att gipsa upp en hel vägg jämfört med att "skära" i dosan och fästa på ett enkelt och säkert sätt.

Man kan ju sätta förhöjningsram iofs....
 
Glufsglufs skrev:
Jag kan ha fel men jag tror det är en viss prisskillnad i att gipsa upp en hel vägg jämfört med att "skära" i dosan och fästa på ett enkelt och säkert sätt.

Man kan ju sätta förhöjningsram iofs....
Så kan vara fallet, men det är ju ett alternativ.
 
Att lista alla tänkbara alternativ oavsett kostnad är kanske inte vad vi bör sträva efter på forumet när det gäller rådgivning till dem som ställer frågor.
 
Mikael_L
Tja ...
Varför inte?

Men särskilt när det börjar komma till underliga/dåliga alternativ är det ju bra om alla aspekter runt det alternativet dryftas.
Som kunskapsbank är det ju nästan ovärderligt att många alternativ kommer fram men också vad dessa innebär.

Däremot tycker jag det är dags för zach att ge lite feedback nu, så vi vet att h*n åtminstone fortfarande läser. Jag skulle också gärna få bekräftat att det gula röret zach skriver om verkligen är en dosa, annars faller ju varenda tips. :)
 
Mikael_L skrev:
Tja ...
Varför inte? :)
Ja, inte så att jag vill agera Polis och Moderator, visst skall Tusen Blommor Blomma.. men att gipsa om ett helt rum för att kunna montera ett vägguttag kanske är lite extremt..
 
Mikael_L
Inte helt givet ..

Vi vet ju inget om rummet. När förslaget nu är givet kanske TS inser lösningen på problemet att väggarna är jätterisiga och borde bredspacklas för att det ska bli snyggt sen.
Ett extra lager gips löser bägge problemen.

Återigen skulle jag gärna interagera lite mer med TS, så vi vet om våra förslag är rätt väg eller inte. ;)
 
Man skall ju inte ta NÅGONTING för givet,.. men TS säger sig rivit ut panelen och att detta skapat ett problem. Man får nog förutsätta att TS inte är inne på att sätta upp en ersättning för panelen.

;)
 
Sett från min yrkesroll och på andra sätt med så har mycke_nu jäkligt rätt.
Att börja gipsa upp en vägg för att få en dosa i liv är "något" overkill. Byt till ROT-dosa i värsta fall.

/Kent
 
Hej. Här har det hänt grejen

Nej bredspackla, sätta upp gipsskivor osv är inte aktuellt. Så jävla kul är det inte att renovera. Väggarna är i dessutom kalas skick.

För att förklara bättre, i alla fall försöka.
I huset omgjort på 80 talet hade de satt in bröstpanel. För att elkontakterna då skulle sitta korrekt på panel så sitter dessa fast i gula rör som sticker ut några cm från väggen. När jag rev panelen hade jag helt plötsligt eluttag som sitter ut från väggen.

Det j*vla gula röret sitter som berget, går icke att rubba, varken ut eller in. Kniven har jag inte vågat mig på att testa ännu utan sitter fortfarande o glor på röret och funderar.

Så på nåt j*vla vis måste jag få ut rören. Kan de sitta skruvade i hålen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.