Vi skrev kontrakt med vårgårdahus i maj 09, bygglovet var klart i juli 09. Vårgårdahus skulle kunnat ha levererat huset innan jul men det var byggentreprenören som inte hade tid att montera huset. Så för oss var det inte 1 års väntetid. Kan inte svara för hur det är nu. Åsa
 
Jag ansökte om bygglov 13/11-09 inte klart ännu. Vårgårdahus sa då inflyttning ca v.40 2010. Det blir en spännande resa hoppas jag =)
 
Ja, det kommer bli spännande! I nästa vecka träffar vi säljaren. Ska se va de säger om leveranstiden då. Lycka till och skriv gärna mer här om hur det går. /K.
 
Kicki!! Håller tummarna för er !!!!!
 
Nej förlåt, det hade de inte. Det var ett annat Vårgårdahus. Sorry!
 
Gällde priset 1,65milj BO-149 med inredd övervåning?

Om det är någon som har möjlighet och intresse att lägga upp lite bilder på ett
BO-149 vore vi tacksamma.

Ni som har byggt BO-141 får gärna ge lite synpunkter på hur ni upplever vardagsrummet i verkligheten, blir det inte väldigt stort och svårmöblerat matbord?
 
om ni är intresserade av bo 141 så är det väldigt likt deras Björkvik som ni kan googla på, det finns flera bloggar om den husmodellen.
 
malinwi skrev:
dom har faktiskt haft problem med att lansera serien pga att det inte går att ändra något - istället har intresserade köpare bytt upp sig o köpt ur den ordinarie serien. Så förstod jag det när vi hade kontakt med dom.
Ja det är dumt att man inte kan ändra något alls. Vi ville ha Bo 141 men med ryggåstak. Då fick vi istället ta Lövås som vi ändrade så att det blev precis likadant som Bo 141 genom att ta bort burspråk. Vi tog även bort kök, badrum och allt målningsarbete. Trots detta så skulle Lövås kosta 400 000 mer än Bo 141. Så då valde vi en annan leverantör. Men om det hade kostat 100 000 extra för att få Ryggåstak på Bo 141 så hade vi antagligen tagit det.
 
Finns det möjligtvis någon som har en åsikt om utrustningstandarden i BO-serien?
 
Priset 1,65 milj. gäller målningsförberett hus - dvs. golv, kakel klinker och kök är klart samt att det är grundmålat utanpå. Sen får man spackla och måla själv eller anlita nån.
Ang. utrustningsstandard är det basic, inga tillval och väldigt enkelt. Lite trist på ett sätt men passar ändå oss bra.
Vi har inga foton än. Markarbeten kommer igång i slutet av juni och husleverans efter semestern.
//K.
 
Vi funderar också på att bygga ett Bo 149 men har inte kunnat hitta några bilder på det eller något annat hus i bo serien. Så hade varit jätte kul om ni kan lägga ut lite bilder på ert hus när det kommer. Man skulle ju gärna ha sett några bilder på huset innan man bestämmer sig, för något visningshus verkar det inte finnas....
 
Mitt Bo- 127 är rest nu:)
3 dagar innan planerat.

Jag är superglad och längtar till inflyttning.
 
Så härligt för dig att snart få flytta in i ett alldeles nytt hus!

Vore intressant att höra om ni haft några problem på vägen eller om det är något speciellt att tänka på gällande just Bo-serien.
Hade också varit jätte kul att se bilder från ert hus.
 
Här kommer några bilder på vårat bo 141
MVH Åsa

DSC00198.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC00201.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC00200.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.