gaia skrev:
nej, jag är inte dyslektiker ...... bara en som aldrig gått i en svensk skola... hoppas det är också ett godkänt ursäkt :).
Jag vet inte om den svenska skolan hade hjälpt i det här fallet. :D

/Nyfniken, som är allt annat än felfri. :blushing:
 
Hej

Jag har arbetat åt mäklare i många år och varit med på värderingar.

Jag skulle satsa på nytt badrum och kök samt måla om befintlig fasad. Badrum och kök gör mycket när det gäller första intrycket. Hus med renoverade badrum och kök är mera eftertraktatde på marknaden, då det anses vara både kostsamt och jobbigt att renovera.Större efterfrågan=högre värde. Samtidigt gäller det ju att det inte finns några större "problem" med huset när det ska värderas.

Lycka till
 
"nej, jag är inte dyslektiker ...... bara en som aldrig gått i en svensk skola" ...

Det är väl ingen belastning. Snarast en merit! :)
 
JonnieBack skrev:
Det stämmer gaia, räntan såg inte så bra ut som jag hoppades. Räntan på topplånet är 2,5% och blancolånet 4,3%.
Har läst tråden nu.
Jag tycker du skall göra som många föreslår - ta en värdering så fort som möjligt - gå till banken och se vilken deal du får !

Sen, som det låter, om ett par år, kan du göra en ny omvärdering.
Även om värderingen kostar 1500kr så lär du tjäna in det i räntor på ett par månader...

/K
 
billy_baver skrev:
"nej, jag är inte dyslektiker ...... bara en som aldrig gått i en svensk skola" ...

Det är väl ingen belastning. Snarast en merit! :)
:) snarare min räddning . Hittill tog jag aldrig en blancolån .... för jag inte kunde stava till det :)
gaia
 
Jag skulle med satsa på kök och badrum.
Vi har själva köpt ett hus till underpris 550.000:- Och är sugna på en omvärdering för att "få ut" lite mer renoveringspengar. Dock har vi inget topplån då vi betalade handpenningen kontant.
Ett hus längre ner på gatan har stort renoveringsbehov (back to the 70´s) och det ligger ute för 895.000:-
Lycka till och berätta hur det gick på banken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.