kinglolle skrev:
Handlar i mina ögon inte om ett hämndbeteende. Säljaren har accepterat ett bud som köparen erbjudit. Att sen komma och ändra sig är oavsett att det inte är juridiskt bundet rent moraliskt tveksamt och i mina ögon en oseriös säljare.
Det var tossegubbens komentar att trampa dem på foten så de lär sig som jag främst reagerade på.

Om man tycker person A är dum, så avböjer man *vänligt* men bestämt vidare affärer med person A. Svårare än så behöver det inte vara.
 
Nyfniken skrev:
Jag tänkte svara att "tala med bönder på bönders vis". Men så slog det mig även att "Never argue with an idiot. They drag you down to their level and then beat you with experience".
Eller som jag själv brukar säga, "a witty saying proves nothing"
 
kinglolle skrev:
Handlar i mina ögon inte om ett hämndbeteende. Säljaren har accepterat ett bud som köparen erbjudit. Att sen komma och ändra sig är oavsett att det inte är juridiskt bundet rent moraliskt tveksamt och i mina ögon en oseriös säljare.

Helt plötsligt hade det för mig som köpare knappt varit värt att köpa huset med sådana jobbiga säljare och därför hade jag lagt ett bud där jag tycker att det är värt att stå med en tveksam avtalspart vilket det ursprungliga budet på 80 % kanske är. Men allt beror ju på hur gärna man vill ha fastigheten

MVH Lorant

Tycker också det hela låter oseriöst. Dock så KAN den finnas förklaringar till allt. Det kan mycket möjligt vara så att mäklaren bara varit i kontakt med ena parten i första läget och den har sagt ja till en försäljning. När sedan den andra parten fått höra budet kan den ha backat. Nu är dock allt bara spekulationer.....
 
Det senaste budet(utgångspris) står kvar vi hos säljarna, men ingen lösning är nådd ändå.

Mäklaren har inte hört av sig så säljarna är fortfarande inte överens.
Vi har äntligen tröttnat.

Nu har vi hittat ett nytt hus som vi vill ha, ett litet projekt.
 
lukewalker skrev:
Det senaste budet(utgångspris) står kvar vi hos säljarna, men ingen lösning är nådd ändå.

Mäklaren har inte hört av sig så säljarna är fortfarande inte överens.
Vi har äntligen tröttnat.

Nu har vi hittat ett nytt hus som vi vill ha, ett litet projekt.
Super - då meddelar ni mäklaren/säljarna att dom har strulat för mycket och att ni nu har hittat ett annat objekt och säger hejdå :)
/K
 
Handpenning fixad idag till det andra huset.

Vi tackade mäklaren för hans engagemang och tålamod med oss samma dag som vi bestämde oss för det andra huset.
Det första huset finns inte kvar på hemnet, har svårt att tro att det blivit sålt så de har väl dragit tillbaks det från marknaden, för att försöka lite senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.